Beantwoord

Snelheid TP-Link deco m9 plus achter Box12 zakt in naar 93 Mbit/s op 1Gigabit verbinding

  • 24 November 2021
  • 32 reacties
  • 3105 keer bekeken


Toon eerste bericht
Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

32 reacties

Beste forumleden,

 

ik lees hier met veel belangstelling de ervaring met de Experia box 12 in combinatie met een Deco mesh!
ik heb namelijk hetzelfde probleem.. Sinds een week de experia box v10 vervangen voor een v 12 sinds die tijd komt mijn TP Deco M5 niet boven de 94Mbps 

… met de vorige experia v10  was dit 485 Mbps op een 500 Mbps KPN contract… van alles geprobeerd.. 1ste M5 zit met een korte cat6 kabel direct op de 2e poort van de V12.. maar of ik nu 1,2 of ook de 3e M5 online breng… hij blijft bij metingen in de deco app schommelen tussen de 84 en 94 Mbps…het lijkt me zo raar dat de NT/FTU de oorzaak is.. 

Badge +19

Is de WiFi van het modem wel uit?

Dank Joep voor je reactie, nee die staat nog aan moet ik bekennen, voor 802.11ax met wel een andere ssid. (Wifi 6 voor oa iphone 12) 

kan dit echt veel kwaad?

Badge +19

Krijg je als meet met een bekabelde pc of laptop wel de snelheid die je zou moeten hebben?

Reputatie 7
Badge +9

@Travish heb je al op de hulppagina van TP link gekeken. 
Hulppagina TP link

Beste forumleden, Deze ochtend de zaak eens aangepakt, Met als start de tip eerder hier genoemd om een korte Cat6 kabel te gebruiken tussen V12 box en Deco M5.. en dat was de oplossing!!

Ook nog de supportpagina van TP link bezocht inderdaad (goede producten met een meer dan goede  ondersteuning..aanrader dus) Advies van TP is om in combinatie  met een Experia de M5 (’s ) in AP mode te zetten en eigenlijk ook om de wifi van de v12 uit te zetten.. Dat nog niet gedaan..… (eigenlijk moet ik een keer upgraden naar de nieuwe TP modellen die wifi 6 ondersteunen Ook de “ super wifi’s van KPN ondersteunen geen wifi 6..  Dat mag KPN wel wat duidelijker communiceren..

Met een 1Gb verbinding haal ik nu zo’n 713 Mbps..

Dank voor het reageren en meedenken!..  

Reputatie 7
Badge +11

eigenlijk moet ik een keer upgraden naar de nieuwe TP modellen die wifi 6 ondersteunen

 Wees geen dief van je eigen portemonnee en laat het lekker voor wat het is. Wifi6 is voor een gemiddeld huishouden echt helemaal niet nodig en om alle voordelen die Wifi6 mee brengen te benutten zal ieder apparaat wat verbonden wordt ook Wifi6 moeten ondersteunen. Wifi6 is naar mijn mening de droom van iedere marketeer gericht op consumenten. Nee, Wifi6 is briljant voor grote netwerken zoals bij de Albert Heijn of in een bioscoop waar veel apparaten tegelijk verbonden zijn maar in een gemiddeld huishouden zal het echt geen toegevoegde waarde hebben. Wifi 6E laat ik even buiten beschouwing, daarvan kan ik nog wel een meerwaarde zien kijkend naar de nabije toekomst en thuisnetwerken.