Beantwoord

Splitsen SSID 2.4Ghz en 5Ghz in de kpn box 12

  • 6 October 2020
  • 29 reacties
  • 5976 keer bekeken


Toon eerste bericht
Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

29 reacties

Reputatie 7
Badge +24

@Wilma13 Heeft u mijn bericht over 5G gelezen?

5G heeft niets met WiFi te maken @Wilma13. 5G is het mobiele netwerk. Het netwerk wat je gebruikt als je niet thuis bent.

Thuis gebruik je WiFi. Uw iPhone ondersteund zeker wel WiFi 5 GHz. Tenzij dat da ding 10 jaar oud is ofzo, maar dat verwacht ik niet.

Ik krijg sterk de indruk van niet.

Reputatie 7
Badge +24

Ja ik heb de WiFi cubes

Nog nooit van gehoord, maar goed. Zijn deze bekabeld op de KPN Box aangesloten? En zenden deze een andere WiFi naam uit dan de Experiabox? 

( zijn wel geschikt voor 5G)

Geschikt voor WiFi 5 GHz. Niet voor 5G.

Die doen het prima.

Ow ... wat is het probleem dan? U zegt toch dat de filmpjes slecht laden?

De tv staat op een U element van beton. Het modem staat er schuin onder, iets naar voren zodat die niet onder het betonnen element staat. Daarnaast staat een sonos box( die ik trouwens prima gekoppeld kreeg aan het modem, lees ik ook wel eens klachten over) Van de monteur kreeg ik vandaag te horen dat doordat mijn telefoon niet klaar is voor 5G, ik via WiFi niet snel kan internetten. Het is een iPhone11. Heb dus 4 maanden 100 mbps gehad. Maar heb nooit die snelheid gehad op mijn telefoon omdat die dat dus niet aan kon. Niemand bij KPN is daar ooit opgekomen?

Nee. Logisch ook, want 5G heeft niets met WiFi te maken. Die monteur heeft gewoon uit zn nek zitten te l*****...

Hallo allemaal, 

Kan iemand mij helpen met het volgende, ik heb 2 slimme lampen gekocht alleen die kan ik niet verbinden met de WiFi omdat ze alleen maar werken op 2.4 ghz en bij mij staat hij op 5.ghz (telefoon Android) ik weet niet hoe in dit moet veranderen. Ik heb een kpn box 12.

Graag zie ik jullie reacties tegemoet. 

Reputatie 7

Op de V12 kan je (nu nog) de 5GHz wifi tijdelijk even uitzetten.

Login op https://mijnmodem.kpn en druk op het tandwieltje van wifi.

Zet 5GHz even uit, koppel de slimme lampen en zet daarna 5GHz weer aan.

Een andere optie is om naar buiten te gaan en van jouw woning weg te lopen totdat de wifi verbinding even verbroken wordt en omschakelt naar 2.4GHz.