Beantwoord

super wifi en gasten-account

  • 19 March 2020
  • 40 reacties
  • 1175 keer bekeken

Reputatie 1

Beste lezer

Ik heb een Experiabox V10 waarop een gastenaccount was geactiveerd.

Omdat ik in een buitengebied woon zonder glasvezel, heb ik vorig een 4G Snel Internet modem aangesloten. Daarmee was meteen mijn gasten-account niet meer bruikbaar.

Jammer, maar gelukkig wel een grote verbetering van de internet snelheid. 

Probleem werd door KPN erkend maar tot nu toe werd kennelijk geen oplossing gevonden.

Nu heb ik SUPER WIFI aangesloten en tot mijn verbazing (maar ik ben geen kenner) heb ik nu ineens mijn gasten-account weer terug. Ik lees hierover niets in de aangeboden informatie.

Mijn vraag is nu: hebben meer gebruikers deze ervaring en is het gasten netwerk stabiel zodat ik het mijn gasten aan kan bieden als stabiele verbinding?

Ik hoor graag.

Met vriendelijke groet van Ed

 

 

 

 

icon

Beste antwoord door Maja van KPN 22 May 2020, 09:35

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

40 reacties

Reputatie 1

het gaat hier over de V10.

Reputatie 7
Badge +24

Als je gewoon de SuperWifi's aankoppeld en je zet op de SuperWifi's (dus niet op de Experiabox) het gastennetwerk aan, werkt dat niet? Zou gewoon moeten werken volgens mij... Heel wifi op de Experiabox daarbij dan uit. 

Reputatie 1

Ha Nick83

Dank voor je reactie.

Zie begin van deze uitwisseling.

Dus dat werkte ook niet

Reputatie 7
Badge +24

Ik kan me niet bedenken waarom dat niet zou werken. Dat gastenwifi is van de SuperWifi's zelf en staat los van de Experiabox. Als normaal WiFi werkt, dan zou lijkt mij gastennetwerk ook moeten werken.

Reputatie 7
Badge +20

Hi @Ed K, via onze logistieke afdeling kom ik niet echt verder, dus ik heb het nu over een ander boeg gegooid en ben aan het wachten op een reactie van iemand die aan het wachten is op een reactie van iemand anders :wink:

De uitkomst kan zijn dat de update nog niet helemaal volledig uit is gerold, of dat het wel zou moeten werken en er iets met jouw specifieke modem aan de hand lijkt te zijn. Als ik weet met welke van de 2 we te maken hebben, weet ik hoe ik dit verder op kan pakken!

Reputatie 1

Ik kan me niet bedenken waarom dat niet zou werken. Dat gastenwifi is van de SuperWifi's zelf en staat los van de Experiabox. Als normaal WiFi werkt, dan zou lijkt mij gastennetwerk ook moeten werken.

Tsja, het werkt alleen niet.

Reputatie 1

Ha Maja

Ik hoor je graag weer

Reputatie 7
Badge +20

Hi @Ed K, het bleek dat er wél een update uit is gerold, maar dat in de praktijk bleek dat dit toch nog niet vlekkeloos werkte, zoals jij ook gemerkt hebt. Nog voor het eind van de maand verwacht men hier een oplossing voor te hebben en zal er opnieuw een update van de firmware volgen :slight_smile: Ik hoop dat daarna alles toch echt werkt zoals het bedoeld  is!

Reputatie 1

We wachten rustig af 👍

Reputatie 7
Badge +20

Hi @Ed K, hoe is het nu bij jou? Werkt het inmiddels goed?

Reputatie 7
Badge +20

Ik heb geen reactie meer van je gezien en hoop dat dit inhoudt dat het nu toch helemaal naar behoren werkt, mocht dat niet zo zijn dan hoor ik het uiteraard ook graag.

Reputatie 1

Ha Maja

Zeer korte voorgeschiedenis van de jarenlange lijdensweg met een Experiabox V10 en een gastenaccount

Ik heb al jaren een Experiabox V10 waarop een gastenaccount werkzaam was. Met een later aangesloten en noodzakelijk 4G Snel Internet modem, was meteen mijn gastenaccount plotseling niet meer bruikbaar. Probleem werd al jaren geleden door KPN erkend maar tot nu toe werd er geen oplossing gevonden.

Maja regelde maanden geleden een update waarmee het gastenaccount wel werkzaam zou moeten zijn. Ik was weer veel tijd kwijt met uitproberen, maar helaas: het werkte nog steeds niet. Maja zou eea wederom aankaarten bij de betreffende afdeling.

Nu krijg ik plotseling bericht van Maja dat ze geen reactie van mij heeft ontvangen en dat ze aanneemt dat het nu allemaal naar behoren werkt. Alsof ik elke week moet testen of het gastennetwerk samen met het 4G modem nu wel werkt en dat ik dat dan als onbetaalde service terugkoppel naar KPN. En omdat Maja niet stante pede een reactie van mij ontvangt, neemt ze aan dat alles naar behoren werkt, anders hoort ze het wel.

Alsof KPN hier niet een leidende rol moet vervullen, of KPN niet moet checken hoe de vorderingen zijn met een werkende update en MIJ moet berichten met het heuglijke nieuws dat ……

Om een lang verhaal kort te sluiten: ik heb toevallig (omdat ik gasten kreeg) vorige week een Unifi Mesh setje gekocht en aangesloten waardoor ik nu wel een prima werkend gasten netwerk heb.

Van KPN verwacht ik op korte termijn een voorstel hoe ze deze wanprestatie naar mij toe financieel compenseert.

 

Met groet van Ed

 

 

 

 

 

Reputatie 7
Badge +20

Hi @Ed K, ik snap dat de hele situatie erg frustrerend is (ik deel die frustratie want ik wil ook erg graag dat het werkt zoals bedoeld) maar vind het jammer dat ons gesprek deze wending neemt :slight_frown:

Op 22 mei heb ik van de ontwikkelaars van de software van onze Experia Boxen te horen gekregen dat er nog voor het einde van de maand een update zou volgen waarmee het gastnetwerk dan eindelijk goed zou moeten functioneren in combinatie met een 4G modem. Dit heb ik je direct laten weten, zodra ik hier zelf van op de hoogte was. Ik heb jou op die dag dus ‘bericht met het heugelijk nieuws dat’.

Dit zou moeten beteken dat je op z'n laatst vanaf 31 mei, goed gebruik zou moeten kunnen maken van deze optie. Juist gezien de lange geschiedenis, wilde ik graag van jou persoonlijk horen of deze update de problemen bij jou thuis verholpen heeft en heb ik 1,5 maand later gevraagd of dat het geval was, aangezien ik in tussentijd geen bericht van je heb ontvangen en dus niet wist of het al dan niet goed zat bij jou thuis. Op dit bericht is geen reactie gekomen, waarna ik de hoop uit heb gesproken dat het goed zit nu, en heb gevraagd om het aan te geven als dat toch niet het geval blijkt te zijn.

Je hebt niet kenbaar gemaakt dat de update het probleem niet op heeft gelost, maar lijkt me wel kwalijk te nemen dat ik niet op de hoogte ben van jouw specifieke situatie en de werking van apparaten bij jou thuis. 

 

Reputatie 1

Ik neem je kwalijk dat je de kern van mijn boodschap niet begrijpt cq wilt begrijpen.

Een werkende update zou eind JUNI GEREED MOETEN ZIJN. DAAROVER HEB IK NOOIT EEN BERICHT ONTVANGEN. Moet ik soms iedere dag mijn systeem testen om te kijken of KPN nu eindelijk een probleem heeft opgelost?

Natuurlijk niet. KPN moet de lead nemen naar mij ALS KLANT. Jij moet op de hoogte zijn van mogelijke updates en je had mij als klant op de hoogte moeten brengen van de ontwikkelingen. Tenslotte klaag ik al jaren over een niet werkend gasten netwerk.

Je bent van de proactieve service of niet.

En verder heb ik na jouw vraag slechts een paar dagen de tijd van jou gekregen om te reageren. Soms hebben klanten andere zaken te doen en even geen tijd om snel te antwoorden. Als ik dan ook vrij snel daarop een persoonlijke mail krijg om jouw service te beoordelen, dan scoor jij dus een dikke 1 vanwege het gemak waarmee jij je van een klant met een probleem afmaakt.

Verder een tip: jezelf verdedigen is in dit soort situaties vrijwel altijd een doodlopende weg.

Misschien eens een cursus volgen? Na een klacht herinneren de meeste mensen niet meer de klacht zelf, maar wel de afhandeling er van. En die afhandeling is hier bijzonder onprofessioneel.

 

Reputatie 7
Badge +20

Op 22 mei geef ik aan 'voor het eind van de maand’, dat gaat dus om eind mei en niet om eind juni. Als je de aanname hebt gedaan dat de update pas eind juni werd uitgerold, kan ik begrijp dat je daar nog een bericht over hebt verwacht van mijn kant, zelf verkeerde ik echter in de veronderstelling dat het uit mijn bericht duidelijk zou worden dat de betreffende update binnen 9 dagen uitgerold zou worden.

De werkwijze op het forum is dat we 3 dagen na het uitblijven van een reactie, een 2e bericht sturen en vragen of de topicstarter nog wil reageren als er nog verdere hulp nodig is. Dit betekent niet we er van uit gaan dat een probleem niet meer speelt en dat we je geen tijd geven om te antwoorden, we horen juist graag van onze klanten of een probleem al dan niet is opgelost. Na het uitblijven van een reactie is het echter wel gebruikelijk om een antwoord te markeren, waardoor het topic op ‘beantwoord’ komt te staan. Dit doen we, omdat ‘meelezers’ dan in 1 keer op de hoogte zijn van de stand van zaken, in dit geval van het feit dat er in mei een update uit is gerold. Op het moment dat ik dit antwoord markeerde, had ik nog niet van je gehoord dat het níét werkt bij jou en wist ik dus niet beter dan dat de update de oplossing is voor dit probleem. 

Ik zie mijn vorige bericht niet als ‘mezelf verdedigen’ maar als dit topic samenvatten. Als je dit slechte service vind en vind dat ik me er gemakkelijk van af maak betreur ik dat maar het is uiteraard je goed recht om mij hiervoor een 1 te geven.