Beantwoord

SuperWifi 2 trager dan witte SuperWifi punten, hoe kan dat?

  • 18 February 2022
  • 12 reacties
  • 101 keer bekeken

Reputatie 2

Hallo, ik heb een box 12 met de 312 firmware en 1 witte SW bekabeld en dan 2 witte SW bekabeld. snelheden op alle witte SW’s met iPhone gemeten 200mbs. is precies de aansluiting. nu heb ik een zwarte SW2 bekabeld aangesloten en die komt niet verder dan 96mbs… ( er zijn dan 2 apparaten op “aangesloten”) alles sta op de (grote begane grond. kan dat het probleem zijn. Ik heb de SW 2 nog niet gereset.

weet iemand wat dit kan zijn 

 

Admin: nieuw topic voor je vraag aangemaakt

icon

Beste antwoord door Jasto 24 February 2022, 09:43

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

12 reacties

Reputatie 7
Badge +20

Hi @Jasto, jammer dat de SuperWifi 2 niet meegaat met de haalbare snelheid :slight_frown: We zijn een aantal dagen verder, is er inmiddels iets veranderd? Zo nee, dan wil ik je aanraden om de SW2 toch wél te resetten, ben benieuwd of hij naarna een hogere snelheid gaat behalen!

Reputatie 2

Helaas geen resultaat na reset. Blijft op Max 90 gb/s op een iPhone XR die verbonden is met het SW 2 punt.  Ik wacht op de update van box12 en ga dan alles opnieuw aansluiten. Misschien helpt dat. Ik zal het resultaat op het forum melden Het blijft wel raar….

Reputatie 7
Badge +20

Ik ben het helemaal met je eens dat het raar is :thinking:

De update is overigens te forceren door de Box12 een fabrieksreset te te geven, was je daar al van op de hoogte?

Reputatie 2

Ja maar ik begrijp dat de update per regio uitgerold wordt…. Is de update in heel NL dus beschikbaar via de reset? 

Reputatie 2

Zo ja ga ik dat na 15 maart doen. Ben er even niet😉

Reputatie 7
Badge +10

nu heb ik een zwarte SW2 bekabeld aangesloten en die komt niet verder dan 96mbs…

Wissel die eens uit met een andere kabel van beslist goede kwaliteit.

Bij slecht / geen contact van één van de 8 kerndraadjes van een netwerkkabel, is de maximaal haalbare snelheid ervan niet meer dan 100 Mbps.  Alles is zo sterk als de zwakste schakel.

Reputatie 2

Dat zal ik doen, maar de SW2 is aangesloten met de bijgeleverde kabel….😬 

Reputatie 7
Badge +10

Tja, een bijgeleverde kabel zegt helemaal niets.

Ik heb ook wel eens foute kabels nieuw uit de blisterverpakking gehaald die niet voldoen.

Reputatie 2

nu heb ik een zwarte SW2 bekabeld aangesloten en die komt niet verder dan 96mbs…

Wissel die eens uit met een andere kabel van beslist goede kwaliteit.

Bij slecht / geen contact van één van de 8 kerndraadjes van een netwerkkabel, is de maximaal haalbare snelheid ervan niet meer dan 100 Mbps.  Alles is zo sterk als de zwakste schakel.

 

Aangesloten met cat6: probleem opgelost!!! Dank je Babylonia. Makkelijk 190-195 mb/s nu. Soms is het leven simpel. Misschien iets voor KPN om dat ergens te melden.  Groet, Jan

Reputatie 7
Badge +20

Hoppa dat lijkt er meer op! 

Dan ben ik bang dat onze bijgeleverde kabel inderdaad niet helemaal goed bleek te zijn :grimacing:  Bedankt @Babylonia dat jij hier wél bij stil hebt gestaan, het was nog niet in mij opgekomen dat de kabel de boosdoener zou kunnen zijn!

Reputatie 7
Badge +10

Die beperking op max. 100 Mbps heb ik in mijn ervaring bij netwerk set-ups wel meer meegemaakt.
Vandaar de eerste gedachte om die kabel eens uit te wisselen met een ander exemplaar.

Weet niet of  @Jasto  ook nog gebruik maakt van een managed Netgear switch ?
Daar zit een handige utility in om meteen de aangesloten bekabeling door te meten.
Monitoring  →→  Cable Tester

Die reageert niet alleen op een mismatch van aansluitingen, maar ook op te hoge demping, als je slechte kwaliteit kabels hebt (CCA kabels), en bijv. een data-lek bij slechte contacten e.d.

Het kan ook voorkomen dat een contact gewoon wat is vervuild, en met eruit halen van stekkers, schoonmaken van contacten met een wattenstaafje wat is bevochtigd met "contactspray", en weer terugstoppen het probleem is verholpen.

Die utility haalt foute kabels of slechte contacten er direct uit.
Heeft het in mijn ervaring nog nooit verkeerd gehad in de aanwijzingen die deze tool geeft.

Voorbeelden m.b.t. die utility:
Zie < DEZE reactie > en vervolgreacties.     En < DIT voorbeeld >

Reputatie 2

Nee Babylonia die heb ik niet. Is wel een goede optie om aan te schaffen en zo dit soort problemen op te sporen. Dank voor je antwoord en links naar het onderwerp “ kabels”