Beantwoord

Superwifi punt brand rood

  • 13 April 2021
  • 14 reacties
  • 34610 keer bekeken

Beste, vandaag mijn twee superwifi van KPN mogen ontvangen met de gedachte dat ik hiermee betere verbinding zou krijgen. Stapsgewijs de installatiehandleiding gevolgd. Het eerste supewifi kastje aan de expedia box V10 gehangen en een half uurtje laten staan. Lampje groen. Vervolgens losgekoppeld en nu het tweede superwifi kastje aan dezelfde kabels gehangen. Na een half uur ook deze lampje groen. Het eerste superwifi kastje terug aangesloten op de kabel en het tweede superwifi kastje verplaatst naar de verdieping. Aangesloten op 230V en nadat de lampjes van groen knipperend naar paars naar groen knipperend naar groen knipperend snel gesprongen waren sprong het lampje op rood. Tot tweemaal herhaald door een minuut lang de 230V van het superwifi punt te halen. Met iedere maal hetzelfde resultaat. Wie kan helpen? Doe ik iets verkeerds?

icon

Beste antwoord door NHendriks 13 April 2021, 18:48

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

14 reacties

Reputatie 7
Badge +11

De stappen die je volgt kloppen bijna! Het eerste punt wat je aansluit moet aan de kabel blijven terwijl je het tweede punt installeert, dus als volgt;

  • 1e Superwifi punt bekabeld aansluiten op het modem
  • Minuut of 10 wachten
  • 2e Superwifi punt bekabeld aansluiten
    • Belangrijk is dat je SWP-1 niet loskoppelt maar aan laat staan
  • Minuut of tien wachten
  • 2e Superwifi punt loskoppelen en ergens neerzetten waar je nog wel goede wifi hebt, als je op zolder bijvoorbeeld geen wifi meer krijgt, zet het Superwifi punt dan op de eerste verdieping

 

Het probleem wat er ontstaat als je het eerste wifipunt loskoppelt tijdens de installatie is dat deze zichzelf inricht als ‘hoofd’ van het wifinetwerk, die doet al het rekenwerk namelijk. Als je die loskoppelt en je sluit de tweede aan dan gaat die precies hetzelfde doen. Ze laden dus allebei de instellingen in om bekabeld aangesloten te zijn en dan zijn ze niet in staat om met elkaar te communiceren, vandaar het rode lampje.

 

Admin: zie ook onze kennisbank

 

Reputatie 7
Badge +24

Beste, vandaag mijn twee superwifi van KPN mogen ontvangen met de gedachte dat ik hiermee betere verbinding zou krijgen. Stapsgewijs de installatiehandleiding gevolgd. Het eerste supewifi kastje aan de expedia box V10 gehangen en een half uurtje laten staan. Lampje groen. Vervolgens losgekoppeld…

Fout!!!

...en nu het tweede superwifi kastje aan dezelfde kabels gehangen. Na een half uur ook deze lampje groen. Het eerste superwifi kastje terug aangesloten op de kabel en het tweede superwifi kastje verplaatst naar de verdieping. Aangesloten op 230V en nadat de lampjes van groen knipperend naar paars naar groen knipperend naar groen knipperend snel gesprongen waren sprong het lampje op rood. Tot tweemaal herhaald door een minuut lang de 230V van het superwifi punt te halen. Met iedere maal hetzelfde resultaat. Wie kan helpen? Doe ik iets verkeerds?

Ja. Je doet iets wat niet in de handleiding staat. Namelijk de eerste weer loskoppelen en dan de 2de aansluiten. De eerste moet bekabeld aangesloten blijven. De 2de sluit je tijdenlijk aan op een andere poort.

Hoi, bedankt voor de info. Dien ik nu dan het tweede superwifi kastje opnieuw aan te sluiten op een gele poort van de expediabox terwijl het eerste superwifi kastje aangesloten blijft op de expedia box? En als het tweede superwifi kastje groen brandt loskoppelen en boven plaatsen?  

Reputatie 7
Badge +11

Ik zou beide superwifi's aan de stroom leggen en het resetknopje op de achterkant ingedrukt houden tot het lampje van kleur veranderd. Daarna het stappenplan zoals ik het hierboven omschreef volgen. Op die manier weet je zeker dat het gaat werken, om het nog gemakkelijker te maken zou ik als ik jou was de ThuisApp gebruiken, dat maakt de installatie nog eenvoudiger! :)

 

Overigens, op de Experiabox V10 gaat de wifi automatisch uit en dat is goed. Op de V10a en de Box12 helaas niet, deze zul je achteraf dus handmatig uit moeten schakelen.

Reputatie 6
Badge +9

@Edward A. 

Inderdaad !!!

Nog mooier zou zijn om die 2e ook bekabeld aan te sluiten (boven).

Ik heb inmiddels twee werkende wifi kastjes. Bedankt een ieder. Kan ik die tweede aansluiten via een kabel? Dacht dat dat niet mocht?

 

Reputatie 7
Badge +11

De tweede superwifi kan zeker aan de kabel! Het hoeft niet maar het komt je verbinding zeker ten goede!

En hoe doe ik dit dan? kabel trekken vanaf de expediabox naar het tweede wifipunt en aansluiten op een van de gele poorten? Die heb ik trouwens geen vrij. Daarvoor een oplossing?

 

Reputatie 7
Badge +11

Dat is inderdaad hoe het zou moeten. Al zou ik eerst checken of ie draadloos goed werkt, in veel opstellingen is dit namelijk wel het geval.

 

Als je geen poorten meer vrij hebt kun je je bekabelde netwerk uitbreiden met een switch (deze: https://apparatuurvoorthuis.kpn.com/nl/511342/switch-netgear-gs105e/?pos=0). Je zou deze bijvoorbeeld ook bij een tv-ontvanger neer kunnen zetten, kabel vanuit het modem erin, tv ontvanger daar weer op aansluiten en op die switch het wifipunt op inprikken. Hoewel het mogelijk is met de switch hoef je hier verder niets op in te stellen, het werkt automatisch :)

Oké, dat van die switch is een fijne tip. Ik zal er overdenken. Op dit moment heb ik in ieder geval een werkend systeem. Één superwifi bedraad aan de Expedia box en één superwifi draadloos op de verdieping. Nogmaals bedankt aan een ieder met de adviezen en tips.

Een laatste vraag: kan ik nu mijn netwerk ook meten of ik de snelheid krijg wat afgesproken is? En zo ja, hoe doe ik dit?

Het betekend dus eigenlijk dat 1 swp bekabeld beneden blijft en 1 op de eerste verdieping draadloos.

Maar het gaat erom dat de wifi op zolder zeer slecht is , maar als ik daar een swp neerzet ,die van de eerste verdieping blijft deze rood!

Ik had gehoopt dat er 1 op de eerste verdieping kon en 1 op zolder.

Reputatie 7
Badge +24

Ik had gehoopt dat er 1 op de eerste verdieping kon en 1 op zolder.

Als u een Experiabox v10a of KPN Box heeft, dan kan dat. Bij een Experiabox v10 (zonder a) of ouder model kan het niet.

Maar verwacht er geen wonderen van. Een kabel naar boven en elke SuperWiFi bekabeld aansluiten is veel veel veel beter.

De stappen die je volgt kloppen bijna! Het eerste punt wat je aansluit moet aan de kabel blijven terwijl je het tweede punt installeert, dus als volgt;

  • 1e Superwifi punt bekabeld aansluiten op het modem
  • Minuut of 10 wachten
  • 2e Superwifi punt bekabeld aansluiten
    • Belangrijk is dat je SWP-1 niet loskoppelt maar aan laat staan
  • Minuut of tien wachten
  • 2e Superwifi punt loskoppelen en ergens neerzetten waar je nog wel goede wifi hebt, als je op zolder bijvoorbeeld geen wifi meer krijgt, zet het Superwifi punt dan op de eerste verdieping

 

Het probleem wat er ontstaat als je het eerste wifipunt loskoppelt tijdens de installatie is dat deze zichzelf inricht als ‘hoofd’ van het wifinetwerk, die doet al het rekenwerk namelijk. Als je die loskoppelt en je sluit de tweede aan dan gaat die precies hetzelfde doen. Ze laden dus allebei de instellingen in om bekabeld aangesloten te zijn en dan zijn ze niet in staat om met elkaar te communiceren, vandaar het rode lampje.

ben nu een tijdje bezig geweest. lukt gewoon niet. de swp blijft paars en rood. 

moet ik nu de wifi op de modem weer aanzetten?   experiaV10