Beantwoord

SuperWifi versterker geeft oranje lampje

  • 3 February 2020
  • 25 reacties
  • 56247 keer bekeken

  • Deelnemer
  • 9 reacties

Ik heb problemen met de installatie van een superwifi versterker. De eerste versterker aansluiten op de expedia box ging goed, groen lampje brand contstant. Maar de tweede superwifi versterker komt niet online, draadloos aangesloten brand het lampje contstant rood constant (ook als ik dichtbij de Expedia box probeer). Bekabeld aangesloten met meegeleverde netwerkkabel brand het lampje contstant oranje. In dit laatste geval wordt die wel gezien in de thuis app, maar wordt oranje weergegeven, terwijl de op de Expedia box aangesloten versterker wel groen wordt weergegeven. Beide versterkers zijn al een keer via de thuis app ge-update, maar dat heeft verder geen positief effect. Wat gaat hier mis.

icon

Beste antwoord door CME 10 February 2020, 10:58

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

25 reacties

Reputatie 7
Badge +20

Hoi @CME, dat is wel gek. De ene krijg je dus wel aan de praat, de andere niet. Je hebt al het een en ander geprobeerd, maar je komt niet verder dan een oranje lampje. Als je dat oranje lampje krijgt, heb je dan die met het groene lampje losgekoppeld? Dus dat je eerst de ontvanger die je niet aan de praat krijgt probeert in te stellen en dan diegene die wel werkt erna aan toevoegt? Want je hebt ze beide geïnstalleerd via de KPN Thuis app?

Hoi Bart_Z, bedankt  voor je reactie.  Ik heb beide versterkers via de Thuis app getracht te installeren. De eerste gaat steeds goed, de tweede niet. Om de tweede te installeren moest ik de eerste loskoppelen omdat ik nog maar 1 netwerk poort heb op de Expedia box. Ook heb ik beide versterkers omgewisseld en opnieuw opgestart. Degene die aan de Expedia box gekoppeld zit wordt dan groen,  maar de tweede dus niet. Het ligt dus niet aan de versterker lijkt mij, want als ik ze omwissel wordt degene die aan de Expedia box gekoppeld zit gewoon groen.  Maar de tweede wil maar niet lukken. Ik heb de tweede nu ook bekabeld (met de meegeleverde kabel) aangesloten via een netwerk poort op de plek (ongeveer 10 meter van de eerste versterker en de expedia box) waar ik de tweede wil hebben. De thuis app zegt dat het oranje licht betekent dat de netwerkverbinding niet goed is en dat ik de kabel moet checken. Als ik de tweede niet aan een netwerkkabel hang, gaat hij rood branden. Wat weer zou betekenen dat de versterker te ver van de Expedia box staat ! Hopelijk heb je nog suggesties voor me. Mvg, Kitty

Reputatie 7
Badge +20

Dat is duidelijk. Het lijkt inderdaad niet aan de versterker te liggen, maar meer aan de manier van aansluiten, alleen hoe kan het opgelost worden. Ik ben nog even verder gaan zoeken hoe het precies zit. 

Als het lampje rood brandt kun je het volgende doen: 

  • Controleer of de ethernetkabel tussen de modem en het eerste KPN SuperWifi punt goed aangesloten is. Dat heb je al gedaan. 
  • Als je een draadloze verbinding wilt opzetten tussen 2 versterkers. Houdt de WPS knop op het KPN SuperWifi punt met rode led ingedrukt tot led oranje gaat knipperen, doe ditzelfde hierna met het KPN SuperWifi punt dat gedraad aangesloten is. Lukt dit?

Bij een oranje lampje kun je de volgende acties proberen:

  • In het geval van een slechte WiFi verbinding tussen twee KPN SuperWifi punten onderling: verplaats de draadloos verbonden versterker dichterbij het andere KPN SuperWifi punt. Heb je dat ook geprobeerd?
  • In het geval van een bekabelde aansluiting die lager dan 1Gbps is: controleer de ethernetkabel en of deze geschikt is voor 1Gbps. Het kan ook zijn dat het KPN SuperWifi punt is aangesloten op een switch die 1 Gbps niet ondersteunt. Dit is volgens mij niet van toepassing.

Ik ben benieuwd. 

Reputatie 7
Badge +24

Je moet beide SuperWifi's tegelijk aan de Experiabox koppelen. Heb je nog maar 1 poort vrij op de Experiabox, trek er dan een andere utp stekker uit. Ze moeten beide tegelijk aangekoppeld zijn. En vervolgens een kwartiertje wachten.

Als de tweede niet groen word, constant groen, probeer hem dan te resetten.

Ze moeten eerst beide tegelijk beklabeld aangesloten worden en daarbij constant groen branden. 

 

Reputatie 7
Badge +11

Hier nog een Handleiding

Reputatie 7
Badge +21

Je hebt tijdens de installatie van de Super Wifipunten (tijdelijk) twee vrije LAN poorten nodig.

De eerste SuperWiFi blijft na installatie permanent aangesloten, de tweede wordt alleen tijdens de installatie tijdelijk aangesloten aan de Experia Box. Daarvoor moet je dan even een ander apparaat afkoppelen.

Zodra de Thuis app dat aangeeft, ontkoppel je de 2e SuperWiFi weer en plaats je die draadloos op de definitieve plaats. De LAN poort van de Experia Box is dan weer beschikbaar.

Ik heb gistermiddag op die manier mijn Super Wifipunten m.b.v. de KPN Thuis app in een half uur probleemloos geïnstalleerd.

Dat is duidelijk. Het lijkt inderdaad niet aan de versterker te liggen, maar meer aan de manier van aansluiten, alleen hoe kan het opgelost worden. Ik ben nog even verder gaan zoeken hoe het precies zit. 

Als het lampje rood brandt kun je het volgende doen: 

  • Controleer of de ethernetkabel tussen de modem en het eerste KPN SuperWifi punt goed aangesloten is. Dat heb je al gedaan. 
  • Als je een draadloze verbinding wilt opzetten tussen 2 versterkers. Houdt de WPS knop op het KPN SuperWifi punt met rode led ingedrukt tot led oranje gaat knipperen, doe ditzelfde hierna met het KPN SuperWifi punt dat gedraad aangesloten is. Lukt dit?

Kitty: heb gedaan wat je hier voorstelt om een draadloze verbinding tussen de twee versterkers op te zetten. Heb de tweede versterker los gehaald van het netwerk, en daarna het wps knopje ingedrukt. Daarna heb ik ook op de tweede (bekabelde) versterker op het wps knopje gedrukt. Op beide versterkers brand nu een groen lampje. 

Bedankt voor het meedenken en jou oplossing!! Groeten, Kitty

 

Bij een oranje lampje kun je de volgende acties proberen:

  • In het geval van een slechte WiFi verbinding tussen twee KPN SuperWifi punten onderling: verplaats de draadloos verbonden versterker dichterbij het andere KPN SuperWifi punt. Heb je dat ook geprobeerd?
  • In het geval van een bekabelde aansluiting die lager dan 1Gbps is: controleer de ethernetkabel en of deze geschikt is voor 1Gbps. Het kan ook zijn dat het KPN SuperWifi punt is aangesloten op een switch die 1 Gbps niet ondersteunt. Dit is volgens mij niet van toepassing.

Ik ben benieuwd. 

 

Hier nog een Handleiding

Dank voor je reactie. Gek alleen dat de wps knop op de versterkers niet toegelicht wordt in de handleiding. Die knopjes bleken uiteindelijk bij mij de oplossing . Eerste de draadloze en vervolgens de bekabelde versterkers gingen groen branden :-)

Je hebt tijdens de installatie van de Super Wifipunten (tijdelijk) twee vrije LAN poorten nodig.

De eerste SuperWiFi blijft na installatie permanent aangesloten, de tweede wordt alleen tijdens de installatie tijdelijk aangesloten aan de Experia Box. Daarvoor moet je dan even een ander apparaat afkoppelen.

Zodra de Thuis app dat aangeeft, ontkoppel je de 2e SuperWiFi weer en plaats je die draadloos op de definitieve plaats. De LAN poort van de Experia Box is dan weer beschikbaar.

Ik heb gistermiddag op die manier mijn Super Wifipunten m.b.v. de KPN Thuis app in een half uur probleemloos geïnstalleerd.

Bedankt voor je reactie. Als Bart_Z's oplossing niet had gewerkt zou dit mijn tweede poging zijn geweest. Maar dat bleek niet nodig.

Toch bedankt!

Reputatie 7
Badge +20

Top! Fijn dat het nu gelukt is. :) Veel plezier ervan gewenst.

Mocht je nog weer vragen krijgen, laat het dan vooral weten. 

 

Je moet beide SuperWifi's tegelijk aan de Experiabox koppelen. Heb je nog maar 1 poort vrij op de Experiabox, trek er dan een andere utp stekker uit. Ze moeten beide tegelijk aangekoppeld zijn. En vervolgens een kwartiertje wachten.

Als de tweede niet groen word, constant groen, probeer hem dan te resetten.

Ze moeten eerst beide tegelijk beklabeld aangesloten worden en daarbij constant groen branden. 

 


Dan is de zowel de papieren handleiding als de thuis-app te summier: daarin wordt geen melding gemaakt van het feit dat je 2 poorten vrij moet hebben, noch dat de 1e aangekoppeld moet blijven op het moment dat je de 2e wilt koppelen. Verder staat er dat het lampje na ± 10 minuten groen gaat branden. Echter, die brandt al eerder groen, terwijl blijkt - als je de thuis-app gebruikt - dat ie dan nog niet klaar is. Daarmee wordt je dus op het verkeerde been gezet. Wellicht iets om aan te passen.

Bij mij brand de kpn wifi versterker die met kabel verbonden is met de router constant oranje. Is hier een oplossing voor?

Reputatie 7
Badge +20

@Emile0485 

Bij een oranje lampje kun je de volgende acties proberen:

  • In het geval van een slechte WiFi verbinding tussen twee KPN SuperWifi punten onderling: verplaats de draadloos verbonden versterker dichterbij het andere KPN SuperWifi punt. Heb je dat ook geprobeerd?
  • In het geval van een bekabelde aansluiting die lager dan 1Gbps is: controleer de ethernetkabel en of deze geschikt is voor 1Gbps. Het kan ook zijn dat het KPN SuperWifi punt is aangesloten op een switch die 1 Gbps niet ondersteunt.

Oplossing voor het oranje lampje bij de wifi extenders. (werkt bij mij).

Na de software update (voor het verbeteren van de wifi kwaliteit!!!!!!!!!)van KPN, had ik hetzelfde probleem, het schijnt dat de firmware/software in het modem gereset wordt. Bij mij stonden beide extra wifi punten uit, softwarematig.

Het volgende gedaan; inloggen als Admin in je modem, vervolgens in de wifi instellingen, beide extra wifi punten weer aan gezet en vervolgens via de WPS button, (op het modem begonnen) gedrukt, daarna via beide WPS buttons op de extenders gedrukt (binnen 2 minuten), een paar minuten wachten en alles werkt weer naar behoren. De 2,4 was bij het 2e punt alleen maar actief, na het actief zetten, werkt de 5 Ghz ook weer.

PS. bij mij brande de op de modem aangesloten extender wel groen, en de los staande extender was oranje.

Ik hoop dat dit voor de meesten een oplossing bied.

M.v.g. Gelijk

Iemand enig idee wat de oorzaak van het volgende kan zijn? Mijn 3 Super WiFi acces points gaan gemiddeld 4 a 5 keer per week op status oranje. Even de aan-/uit-knop gebruiken en ze zijn zo weer OK. (Groen)

Het lijkt of het vaak ‘s nachts gebeurd. (Lijkt wel of er software-matig dan iets gebeurd waardoor ze worden gedisabled ofzo.) Super-WiFi-irritant in ieder geval. Voorheen had ik een mesh van Deco geïnstalleerd en deze gaven die problemen niet. Omdat ik met die Deco (jaar of twee oud) niet genoeg bereik had in m’n tuin heb ik drie KPN-super WiFi’s aangeschaft. Werk als ze op status groen staan perfect, maar zo vaak resetten zou toch niet nodig moeten zijn? Groen is groen in mijn ogen en niet zomaar FF niet meer. (En al zeker niet ‘s nachts als het “ rustig” is zeg maar. Ben benieuwd of er meer van dit soort ervaringen zijn.

Hallo @Addy72 , zijn de versterkers bekabeld aangesloten of draadloos?

Oranje betekent simpelweg geen goede verbinding met de basis, oftewel zwak signaal.

 

Nu alles onbekabeld, eerst met 1 bekabeld en de overige twee zonder. (ZoAls in de handleiding stond). Installeren geen probleem maar zoals gezegd vaak op oranje en dan komen ze ook niet zomaar weer terug op groen. Alleen middels fysieke handeling. Als ik Speedtests uitvoer door het gehele huis is die prima. Download 187.8 Mbps en upload 328.2 Mbps. 

Reputatie 7
Badge +20

En als je ze nu wat dichterbij elkaar zet? Hoe gaat het dan?

Reputatie 1

Beste lezer met een oplossing,

ik word er knetter van!

2 wifi versterkers aangesloten. Netjes in de app alles top. Echter.. met enige regelmaat springen de WiFi punten uit en zoals nu de draadloze v 1 op ander moment oranje en niet meer groen te krijgen. Ook niet via bekabeling waar hij nu al enige tijd aanhangt en ik ook al aantal x gereset heb.

App zegt van het ene punt dat ie oranje is en slechte kabel heeft. Huh? Hij doet het al meer dan een half jaar zo..

de ander, is standaard bekabeld en wordt ineens niet meer herkend in de app.. 

mij word er tureluurs van!

Reputatie 1

De niet bekabelde WiFi punt wordt nu herkend. Hij staat letterlijk op het modem 🥴

De tweede bekabelde brand mooi groen maar wordt niet herkend.. dit wordt weer een latertje..

Reputatie 7
Badge +20

Dit gaat niet lekker. Maar waar gaat het mis. Het lijkt mij een goed idee om een schone installatie van de SuperWifi's in actie te gaan zetten. Of is het nog laat geworden en heb je de oplossing al gevonden?

Reputatie 1

Haha! Idd is het laat geworden, de nodige glazen wijn en irritatie niet verder gekomen.

vandaag druk met werk (wat ook irritant was met een haperend netwerk en gebruik willen maken van Teams) nu de deur uit.

 

ik ben ook bang dat het een volledig nieuwe install moet gaan worden maar baal er echt super van. Zou toch verwachten dat het spul ook eens stabiel blijft! Ms toch overstappen naar andere wp.. kpn spul werkt gewoon niet stabiel genoeg voor mij. 
nu knippert alles van groen… oranje…. Groen.. ofw.. ze doen het even (lijkt het want worden niet in app herkend) naar oranje.. 

maar goed.. dank voor je reactie. Als ik alles opnieuw (zucht!) geïnstalleerd heb kom ik bij jullie terug.

vrgr Mark

Reputatie 7
Badge +20

Haha, toch nog een soort van fijne avond met wijn. ;)

En ja snap ik dat je daar van baalt. Het moet ook wel stabiel blijven. Maar wellicht ook iets bij de buren veranderd of dergelijke wat stoort. 

Ik hoor graag weer van je. Hopelijk loopt dan alles een trein. 

Reputatie 1

Update; nog niet aan het probleem kunnen werken. Ik ga eerst onze verbouwing even afwachten.

dan moet ik toch alles opnieuw instellen;

google nest

phillips HUE 

surepet spullen 

zonnepanelen

et cetera

 

keep u posted

We lezen het wel, @MarkLARV . Succes met verbouwen.