Beantwoord

Synology 920+ PLEX. Hoe moet ik deze NAS instellen?

  • 12 March 2022
  • 42 reacties
  • 575 keer bekeken

Hallo ik ben nieuw in de NAS dus ik weet niet hoe ik het moet instellen.

Ik heb de NAS aangesloten met een LAN kabel en de andere LAN kabel gaat van mijn NAS naar de Experia box van KPN en de Experia box gaat met een andere LAN kabel naar de KPN Arris vip5202.

Ik heb nu geen TV en krijg mijn PLEX ook niet te werken.

Ik hoop dat ik een goede aankoop heb gemaakt want ik kan nu niks kijken.

Graag Hulp hierbij hoe ik dit moet instellen ?

icon

Beste antwoord door peter-keetfm 12 March 2022, 21:56

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

42 reacties

Ok ik begrijp hem nu helemaal .

Ik nam de Experia v10A box aan voor de Experia WiFi box.

Dus een  Ethernet kabel in de NAS en een Ethernet kabel in de Arris 5202.

Sinds ik maar 1 getrokken Ethernet kabel heb moet ik een switch kopen dan sluit ik de Ethernet kabel in de switch en van de Switch een kabel naar de NAS en een naar de Arris 5202.

 

Volgensmij begrijp ik hem nu ??

Juist 

Dank aan iedereen ik zal de v10 en de WiFi box niet meer door elkaar halen mijn fout.

Ik wil niet blijven zeuren met mijn vragen maar ik had ook nog een vraag over de portmapping sinds ik Plex ook buiten mijn eigen netwerk wil gebruiken als dat niet teveel is gevraagd...

Reputatie 4
Badge +1

Weet niet waar je Experiabox staat, maar sluit de Nas gewoon aan op de Box,Nas hoeft niet in de buurt van de tv te staan.

 

Dat begrijp ik maar de Experia box is in de meterkast. : - (

Voor de zekerheid voordat ik het ga kopen als ik de switch gewoon koop dan kan ik beide mijn NAS en KPN Arris erop aansluiten en deze werken dan beide aangesloten op het internet met LAN kabels ?

Dat begrijp ik maar de Experia box is in de meterkast. : - (

Zet je nas ook in de meterkast als er nog een poort vrij is op je experiabox

Reputatie 4
Badge +1

Ja en….stopcontact of stekkerdoos en Nas aanzetten.

Geen poort meer vrij de andere 2 kabels gaan naar boven naar de slaapkamers TV en de NAS maakt zoiezo teveel geluid voor mijn schoonheidslaapje.

Voor de zekerheid voordat ik het ga kopen als ik de switch gewoon koop dan kan ik beide mijn NAS en KPN Arris erop aansluiten en deze werken dan beide aangesloten op het internet met LAN kabels ?

Jazeker koop die van mijn aangehaalde link 

I.v.m. igmp snooping die Netgear met de E op het eind (kan ook bij een andere winkel)

Die op de kpn webshop zijn goed 

https://m.apparatuurvoorthuis.kpn.com/nl/511342/switch-netgear-gs105e/?pageCount=1&pos=0

Kpn heeft ook de 8 poorten versie mocht je meer aan willen sluiten 

Reputatie 4
Badge +1

Trek even een kabel uit je box die naar boven gaat en probeer de Nas eerst uit.

Dankjewel Bert weet jij ook hoe ik mijn Plex buiten mijn netwerk kan gebruiken moet ik gewoon inloggen op Mijn Modem KPN naar Network → NAT → Port Mapping.
Weet alleen niet wat ik dan moet invullen ?

Klopt dit of moet ik ergens anders zijn ?

 

 

Reputatie 4
Badge +1

Nee daar kan ik je niet mee helpen.

Dankjewel Peter dan ga ik die van jou link nemen ik vertrouw erop dat die van de link top kwaliteit is.

 

Ik heb de NAS uitgeprobeerd met de LAN kabel erin en hij werkt perfect.

Moet alleen nog Plex erop zien krijgen te werken.

Als er een betere optie is dan Plex hoor ik het graag ik gebruik Plex graag sinds de tv die ik heb LG OLED G1 de app ervan kan downloaden dus dan kan ik mooi op mijn tv kijken.

Als iemand me erbij kan helpen hoor ik het graag.

Dankjewel Peter dan ga ik die van jou link nemen ik vertrouw erop dat die van de link top kwaliteit is.

 

Ik heb de NAS uitgeprobeerd met de LAN kabel erin en hij werkt perfect.

Moet alleen nog Plex erop zien krijgen te werken.

Als er een betere optie is dan Plex hoor ik het graag ik gebruik Plex graag sinds de tv die ik heb LG OLED G1 de app ervan kan downloaden dus dan kan ik mooi op mijn tv kijken.

Ik weet niet waarvoor je plex gebruikt 

Ik vond het altijd een onding 

Gebruikte altijd een Medi8er om iso te streamen van de synology nas 

Nu met de smart tvs gebruik ik kodi en vlc 

Je kunt eens kijken of kodi op jou tv werkt 

Buiten de deur gebruik ik de app van synology ds file 

Om data van de synology te bekijken en afspelen 

Dit laatste via vpn tunnel

Reputatie 7
Badge +19

Nog van harte welkom op ons forum @bluandbwoo! Zoals je gemerkt hebt, hebben we verschillende behulpzame gebruikers hier :) Fijn dat je zo op weg geholpen bent. Ik hoop dat je er intussen helemaal uit bent. Zo niet, dan helpt het vaak om zo uitgebreid mogelijk te zijn. Zo kunnen anderen hier je het beste helpen.

IEDEREEN HEEL ERG BEDANKT !

De Switch is vandaag aangekomen en ik heb hem direct geïnstalleerd de TV & NAS werken nu beide dus kan genieten van best of both worlds !