Vraag

Traag internet na aansluiten van Netgear Orbi (rbk53/rbr50) via een managed switch op het ntu kastje

  • 28 April 2023
  • 15 reacties
  • 185 keer bekeken

Reputatie 1

Heeft iemand hier ook zijn netgear orbi (rbk53/rbr50) direct aangesloten via een managed switch op het ntu kastje? Ik heb het aan de praat, maar met een 1gb aansluiting krijg ik maar weinig eruit:

 

 

Admin: afgesplitst en eigen topic voor je vraag aangemaakt

 


Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

15 reacties

Reputatie 1

Inmiddels router als access point ingesteld en dan  ook op de router wel 950mbit up en down. Maar ntu direct op de router of via gs108ev3 switch haal ik het bij lange na niet. Vlan id 6 ingesteld. 

Reputatie 7
Badge +24

Inmiddels router als access point ingesteld en dan  ook op de router wel 950mbit up en down. Maar ntu direct op de router of via gs108ev3 switch haal ik het bij lange na niet. Vlan id 6 ingesteld. 

In deze configuratie gebruikt u dus de Experiabox of KPN Box van KPN? Dan hoeft u helemaal geen vlan in te stellen.

Heeft u al een andere kabel geprobeerd? 

Reputatie 1

ALS ik de experiabox in stel achter de router gaat het goed. Dan stel ik geen vlan in. Maar doel is om mijn. Netgear orbi icm de switch te gebruiken daar moet ik de vlan in stellen. Ik heb dan wel verbinding maar dan is de snelheid zoals op de afbeelding dus veel te traag

Reputatie 7
Badge +24

Kunt u ook eens bekabeld meten? Met een laptop of pc? Zodat er geen WiFi bij betrokken is.

Reputatie 7
Badge +24

Ik weet eigenlijk ook niet welke snelheid u wel verwacht? De rbk53 ondersteund geen WiFi 6 volgens mij. Klopt dat? Dan is de speedtest die u laat zien helemaal niet zo gek.

Reputatie 1

De snelheid die jullie zien is bekabeld. Dus direct op de router

Reputatie 7
Badge +24

Probeer dan eens een andere speedtest. Hier op het forum word de speedtest van Ookla meestal aanbevolen. 

Reputatie 1

*zucht* 

kunnen misschien mensen reageren die ook een orbi gebruiken

Reputatie 1

Inmiddels 4 stuks asus xt8 aangekocht. Vlan 6 ingesteld haak op de router direct rond de 700 / 450 

snap dat echt niet. Waarom zodra je met een vlan werkt haal ik niet de 950 up en down tenzij EB12 er weer tussen zet.

Reputatie 7

Als je de Orbi in router mode achter de Experia Box plaatst en de WAN verbinding op DHCP instelt, wat is dan de snelheid die je kunt halen?

Reputatie 1

Als je de Orbi in router mode achter de Experia Box plaatst en de WAN verbinding op DHCP instelt, wat is dan de snelheid die je kunt halen?

Ik heb geen orbis meer maar het antwoord staat hierboven al vermeld

Reputatie 7

Als je de Orbi in router mode achter de Experia Box plaatst en de WAN verbinding op DHCP instelt, wat is dan de snelheid die je kunt halen?

Ik heb geen orbis meer maar het antwoord staat hierboven al vermeld

Is die genoemde snelheid met jouw Asus XT8 in router mode en achter de Experia Box?

Het verschil is niet alleen dat er dan geen vlan gebruikt wordt, maar ook geen pppoe verbinding en ik zie een eventuele bottleneck veel eerder in die pppoe verbinding ontstaan.

Reputatie 1

Asus en Orbi trage snelheid met ppoe en vlanid 6

 als EB ertussen zit dan volle snelheid

ppoe is gewoon zoals de meeste beschrijven op het forum.

 

Reputatie 7

Staan "smart connect" en QoS aan of uit?

Reputatie 1

Staan "smart connect" en QoS aan of uit?

Smart connect triple band en qos uit