Beantwoord

Internet met Netgear Orbi, zonder Experia Box

• 28 mei 2020
  • 8 reacties
  • 209 keer bekeken

Beste Forumleden,

Ik wil graag alleen internet via mijn Netgear Orbi zonder tussenkomst van de Experia Box.

Zelf heb ik veel onderzoek gedaan via dit forum, maar ben nog onzeker of ik het wel goed begrepen heb.

Nu dacht ik zelf aan deze configuratie:

NTU - Netgear GS105E - Netgear Orbi (via PPPOE) - Apparatuur bedraad en draadloos.

Is dit verder plug en play, omdat ik tegenstellende berichten lees dat dat wel kan, maar sommige berichten dat ik een VLAN 6 moet toewijzen in de Netgear GS105E.

De Netgear Orbi zelf kan geen VLAN6 toewijzen aan zijn WAN poort helaas.

Extra vraag:

Ik heb in de meterkast ook nog een Netgear GS116E om bedraad mijn netwerk te verdelen door het hele huis.

Hier heb ik nog 4 aansluitingen open.

Kan de mogelijkheid NTU - Netgear GS116E (poort 1) - Netgear Orbi - Netgear GS116E (poort 2) - Apparatuur bedraad (via poort 3 t/m 16)?

Poort 1 moet dan afgeschermd worden van poort 2 tot 16 of wordt dat te ingewikkeld voor een thuisgebruiker?

Ik neem alleen de dienst glasvezel internet 500/500 van KPN.

Apparatuur Netgear Orbi RBK53 met 2 satellieten bedraad en de Tuin variant RBS50Y draadloos.

Netgear GS116E (meterkast), Netgear GS108E (woonkamer) en Netgear GS105E (in doos).

icon

Beste antwoord door Hub-S 10 juli 2020, 19:18

Bekijk origineel

8 reacties

Reputatie 7
Badge +12

Geen tv van KPN? 

Nee, alleen glasvezel internet 500/500.

Tv kijk ik via NLZiet.

Reputatie 6
Badge +9

Dag @Hub-S. Van harte welkom hier op het Forum. Ik wil je adviseren om het topic ‘Gebruik een eigen router i.p.v. de Experia Box’ van @wjb eens goed te bestuderen. Vaak zit de uitdaging vooral in het configureren van je eigen router, zodat deze goed werkt in combinatie met iTV.  Gezien je tv kijkt via een andere aanbieder, denk ik dat je met dit topic al een heel eind komt. :slight_smile: Als je ergens tegenaan loopt, geef het dan gerust aan. 

Reputatie 6
Badge +9

Hallo @Hub-S. Ik heb geen reactie meer van je gezien. Ik hoop dat dit betekent dat het inmiddels is gelukt om je eigen router te installeren. Laat het gerust weten als je nog andere vragen hebt. 

Hoi Natasja,

Het is me nog niet gelukt en ben nog in de verken fase.
Ik zal zodra het mij gelukt is hier nog reageren met de juiste instellingen.
En anders mijn vraag neerleggen bij het topic ‘eigen router’

Reputatie 6
Badge +9

Dat kan natuurlijk ook! :slight_smile: En stel inderdaad gerust eventuele vragen over het instellen in dat topic, mocht je ergens tegenaan lopen. 

Ik heb de oplossing gevonden en gekregen van @wjb 
https://forum.kpn.com/thuisnetwerk-72/gebruik-een-eigen-router-i-p-v-de-experia-box-458609/index130.html#post1026939
Op pagina 130.

Reputatie 6
Badge +9

Goed om te lezen dat het is opgelost met de hulp van @wjb, @Hub-S:thumbsup_tone2:

Reageer