Beantwoord

TV en Chromecast vallen met regelmaat van de KPN superwifi af

  • 17 February 2021
  • 4 reacties
  • 530 keer bekeken

Beste,

 

Sinds een aantal weken heb ik KPN Super wifi met 2 super wifi versterkers. Met enige regelmaat zijn zowel een internetTV als een Chromecast op een andere TV niet verbonden met het wifi terwijl op een telefoon op dezelfde locatie in huis een perfecte signaalsterkte wordt gemeten. Enige malen uit-en aanzetten van de TV of Chromecast wil soms verbetering geven maar ook lang niet altijd. Kunt u aangeven wat hier aan de hand kan zijn? In het verleden maakte ik gebruik van KPN wifi repeaters en had ik hier nooit last van.

Alvast bedankt,

Mvg,

Marcel

icon

Beste antwoord door Babylonia 20 February 2021, 23:04

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

4 reacties

Hoi @wille095 . Welkom op het forum.

Vreemd dat dit gebeurt. Welke chromecast hebben we het over? Ingebouwd in de tv? Of heb je die los?

Wat voor experiabox gebruik jij?

Reputatie 7
Badge +10

Het bevreemd me evenzeer.

Heb een SuperWiFi set als connectie ingezet als draadloze verbinding “naar de overkant van de straat”, Pakweg 3 maanden geleden daarmee geëxperimenteerd. En sindsdien “up and running” zonder reboot. Als "deling” van de internet-verbinding. (Ook delen van de internet-kosten).

Geen problemen mee.  En in mijn geval  --om internet sub-netwerken te scheiden--
Die SuperWifi's aangesloten op een pakweg 10-11 jaar oude Cisco router als 2e router erachter.
Zelfs daarmee werkt zo'n Google Chromecast.  (Nou ja het zou kunnen….
 --juist daarmee betrouwbaar werkend--  en niet afhankelijk van brakke KPN modem/routers ??)

 

 

 

 

En…
Wel om eerlijk te zijn, niet een Experia Box van KPN als basis router, maar een “eigen router”.
Waarmee er op die wijze geen bemoeienis is van achterliggende “KPN systemen” die een stukje “beheer” zouden willen overnemen. Nee, juist alsjeblieft “NIET“. Dat zorgt alleen voor problemen!

 

EDIT - kennelijk een mijlpaal - mijn 1000-ste reactie  :sunglasses:  :nerd:  :tired_face:

:tada:@Babylonia .  Op naar de 10000! 

Reputatie 7
Badge +10

Da's wel heel veel.
Op het moment doe ik het toch wat rustiger aan. Dus of ik nog ooit op dat aantal kom??

Ik houd me tevens ook met “1001” andere dingen bezig :sunglasses::grin: