Beantwoord

Unifi AP achter KPN Experia Box

  • 27 January 2020
  • 3 reacties
  • 1591 keer bekeken

Goedenavond,

Al veel gelezen maar ik kom er niet uit. Ik heb een KPN Experiabox en 2 Unifi AP's: 1 in mijn meterkast (waar ook de experiabox zit) en 1 in mijn garage (voor primair de tuin). Nu is het bereik de laatste weken op de eerste verdieping echt heel slecht. Recent heb ik de AP's gereset vanwege andere storingen maar ik ben bang dat ik iets over het hoofd zie.

  • De SSID is op de AP's gelijk aan de KPN box
  • 2.4 en 5GHZ kunnen naadloos in elkaar overgaan (ook nodig vanwege paar smart home apparaten die alleen op 2.4 werken)

Als ik inlog op Unifi dan worden de AP's netjes gezien. Opvallend is dat op maar 1 AP 'verkeer’ overheen gaat. Kan wellicht komen doordat die ander ‘verder weg’ zit. Het plan is nu om een 3e AP in de trap te hangen (open trap naar zolder) zodat ik op 1e en 2e verdieping fatsoenlijk Wifi heb. Tegelijkertijd denk ik: volgens mij zou het al behoorlijk goed moeten zijn.

Ik lees dingen over DHCP, doorsturen, etc maar weet niet precies wat ik moet doen. Hopelijk kunnen jullie helpen.

Hoor 't graag welke stappen ik (nog) moet proberen.

PS. Huis is redelijk nieuw en alles is van beton

Groet,

Corné

icon

Beste antwoord door Maja van KPN 30 January 2020, 11:21

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

3 reacties

Reputatie 7
Badge +20

Hi @cornehoogendoor, als je er niet helemaal uit komt is het goed dat je via deze weg hulp zoekt!

Nu gaat het hier om apparatuur die niet van KPN is, dus ik ben hier zelf niet zo in thuis. Gelukkig zijn hier genoeg anderen aanwezig die hier meer kaas van hebben gegeten, je kunt bijvoorbeeld een kijkje nemen op dit topic van @wjb voor meer info over het gebruiken van externe apparatuur.

Ook het forum van Ubiquiti zou je verder kunnen helpen, omdat daar alle kennis over jouw apparatuur aanwezig zal zijn :slight_smile:

Ik hoop dat je snel een stap verder komt!

Reputatie 7

Aangezien die Unify AP's accesspoints zijn hoef je je geen zorgen te maken over het doorsturen van DHCP.

Zijn de Unify AP's met een netwerkkabel aangesloten?

Staat de wifi van de Experia Box aan of uit?

Waarom heb je één van die Unify's is de meterkast? Kan die niet beter in de woonkamer of juist op de eerste verdieping als de wifi van de Experia Box aan staat?

 

Hoe beheer je die Unify's, heb je daarvoor een Unify cloud key?

Reputatie 7
Badge +20

We hebben niets meer van je gehoord @cornehoogendoor, en ik hoop uiteraard dat dit inhoudt dat je dit via een andere weg óf met de vragen en opmerkingen van @wjb op hebt weten te lossen :slight_smile:

Zo nee, dan horen we het uiteraard graag, ik ben dan erg benieuwd naar je antwoorden op de bovengestelde vragen!