Beantwoord

Unifi dream router icm Glasvezel. Wat zijn de instellingen?

  • 24 September 2022
  • 27 reacties
  • 7266 keer bekeken

Goedemorgen,

 

Ik wil graag mijn Unifi dream router direct aan de NTU koppelen (Dus geen experiabox). De netwerk instellingen heb ik geconfigureerd volgens de handleiding: https://github.com/fabianishere/udm-iptv

If you are a customer of KPN, you can set up the WAN connection as follows:

In your UniFi Dashboard, go to Settings > Internet.
Select the WAN port that is connected to the FTTP NTU.
Enable VLAN ID and set it to 6 for KPN.
Set IPv4 Connection to PPPoE.
For KPN, Username should be set to internet.
For KPN, Password should be set to internet.

Het IPTV gedeelte is voor mij op dit moment niet belangrijk, dus dat heb ik voor nu even overgeslagen. 

Met de bovenstaande instellingen heb ik de Router online gekregen, alleen klapt de internet verbinding om de zoveel tijd er uit (geen idee waarom).

Hieronder ziet staat de configuratie, ik hoop dat jullie misschien een idee hebben waar dit door komt.

Bij voorbaat dank!

Ook heb ik deze configuratie voorbij zien komen op:

Met de bovenstaande configuratie komt de router niet online. 

Ik hoop dat iemand de goede tip heeft.

 

Bij voorbaat dank!

 

 

icon

Beste antwoord door GeSp 24 September 2022, 17:37

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

27 reacties

Reputatie 7

Mijn ervaring met de app van KPN zijn niet zo heel slecht. Er gaat veel kwaliteit verloren van het geluid via het kastje viel mij direct op.

 

ik zou er dus wel mee kunnen leven.

Ik snap niet dat mensen het verschil niet zien tussen een multicast HD stream in de hoogste kwaliteit met een bitrate van 14,2Mbps en een unicast HD stream van ruim 6Mbps. Om dan nog maar te zwijgen over het ontbreken van Dolby 5.1 bij unicast streams.

Volgens mij zei ik niks over beeld kwaliteit. Mij viel op, gewoon gehoor,  dat het kpn kastje slechter geluid voortbracht dan het kijken via de kpn app. Prachtige specificaties maar ervaring is anders. Dit kan uiteraard aan van alles liggen maar voor het beetje tv wat ik kijk vind ik het goed genoeg.