Beantwoord

UniFi® Security Gateway

  • 30 June 2020
  • 54 reacties
  • 10235 keer bekeken


Toon eerste bericht
Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

54 reacties

Reputatie 7

Dan hoop ik dat @coolhva je nog even met je mee kan kijken.

Geen idee hoe het is gelukt, maar inmiddels werkt internet. IPTV heeft nog een probleem; de welbekende freeze. Daarom begonnen met het aanmaken van een apart vlan daarvoor, weer volgens de handleiding en files van @coolhva Geen van beide IP-kastjes krijgt echter een IP adres op het vlan (Vlan 661 met ip-range 192.168.2.0/24), beide blijven op het IP van het hoofd-LAN hangen. De poort op de switch heb ik het profiel van het IPTV netwerk gegeven.

Mijn infrastructuur:

NTU - USG4Pro - Unifi 24-150W - Unifi 8-60W 1 - IPTV-kastje 1

                                       |

                               Unifi 8-60W 2 - IPTV-kastje 2

 

Moet ik de poorten van de 24-150W ook nog het profiel van het VLAN meegeven? de andere poorten moet op het hoofdlan blijven...

Reputatie 3
Badge +1

Geen idee hoe het is gelukt, maar inmiddels werkt internet. IPTV heeft nog een probleem; de welbekende freeze. Daarom begonnen met het aanmaken van een apart vlan daarvoor, weer volgens de handleiding en files van @coolhva Geen van beide IP-kastjes krijgt echter een IP adres op het vlan (Vlan 661 met ip-range 192.168.2.0/24), beide blijven op het IP van het hoofd-LAN hangen. De poort op de switch heb ik het profiel van het IPTV netwerk gegeven.

Mijn infrastructuur:

NTU - USG4Pro - Unifi 24-150W - Unifi 8-60W 1 - IPTV-kastje 1

                                       |

                               Unifi 8-60W 2 - IPTV-kastje 2

 

Moet ik de poorten van de 24-150W ook nog het profiel van het VLAN meegeven? de andere poorten moet op het hoofdlan blijven...

Ik heb zojuist twee repositories gemaakt voor de USG PRO:

Zonder IPTV VLAN: https://github.com/coolhva/usg-kpn-ftth/tree/kpn-usgpro

Met IPTV VLAN: https://github.com/coolhva/usg-kpn-ftth/tree/kpn-usgpro-vlan

Ik heb een IGMP Proxy check script toegevoegd, je kan deze ook in dezelfde map zetten als kpn.sh en dan herstarten.

Kan je de USG ff een factory reset gegeven (eerst de mijn repo als zip downloaden ;-)) en dan bestanden er opnieuw op zetten, herstarten en dan testen.

Als het niet werkt graag de inhoud van /var/log/kpn.log even plaatsen.

P.S. Ik heb aan het rondreizen op Corsica (elke dag een ander hotel/B&B) dus ik ben enigszins gelimiteerd qua mogelijkheden om zaken (snel) op te pakken ;-), maar ik hoop dat bovenstaande je helpt.

Dank @coolhva mijn USG Pro was een keer gecrashed waardoor het op een of andere manier niet meer werkte, nu weer wel.

Die ipv6 troep hebben we die nodig voor IPTV of kan dat eruit?

Wat is het nut van “Met IPTV VLAN 661” optie?