Het oude type modem werkte perfect. Zo goed als nooit problemen. 1 of 2 keer per kaar opnieuw opstarten en klaar.
Na ontvangst vande nieuwe modem/router V10a is de ellende begonnen. Als het werkt is het draadloos netwerk nagenoeg perfect qua ontvangst in het hele huis en qua snelheid.
Het probleem is dat het te vaak, 2 á 3 keer in de week niet werkt. Geen verbinding met het internet of hele trage verbinding en/of geen TV. Alles uit en aan en het werkt voor even.
De IP- adressen wil ik automatisch uit laten delen en dat gaat even goed. Soms na 1 dag, soms na 3 dagen, soms na enkele uren staan de IP-adressen op 169.x.x.x i.p.v. 192.68.2.x.
Alles al een keer nagelopen en de instellingen (lijken) allemaal te kloppen. Alleen uit en aan schakelen van de modem/router helpt. Alle devices in huis een vast IP-adres geven werkt ook maar tijdelijk. De verbinding gaat ook dan regelmatig verloren. Ik ben het meer dan beu en sta op het punt om over te stappen naar Ziggo.
Het kan er bij mij niet in dat de KPN hier niet van op de hoogte is en dat er geen oplossing is.
Wat kan een mogelijke oplossing zijn?
Beste antwoord door PieterJ40
Bekijk origineel