Vraag

Verbinden Solaredge omvormer met Wifi van Experiabox V10

  • 27 February 2021
  • 5 reacties
  • 882 keer bekeken

De omvormer Solaredge SE2200H van mijn nieuw geplaatste zonnepanelen maken geen verbinding met mijn wifi. De installateur die de verbinding tot stand moet brengen via Setapp (een app die ik zelf helaas niet kan gebruiken omdat er een wachtwoord voor nodig is) zegt dat de poorten van mijn Experiabox V10 opengezet moeten worden. Het gaat om poorten 22222, 22221, 80 volgens een troubleshoot document van SolarEdge dat ik hier vond:https://solarpartners.nl/wp-content/uploads/2017/07/communication_troubleshooting_application_note_nl.pdf ). Ik heb alle topics op dit forum doorgespit maar die leggen helaas niet uit voor een relatieve leek als ik hoe ik deze poorten open zet en wat ik verder in de instellingen van de Experiabox moet aanpassen. Kan iemand mij hiermee helpen? 


Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

5 reacties

Reputatie 7
Badge +17

Hey @Mariotteman! Je bent hier aan het juiste adres. We denken hier graag met je mee. 
In dit topic verteld @RobinFlikkema veel over de V10 Experiabox. Ook beschrijft hij (even scrollen) hoe je poorten open kunt zetten. Wellicht kun je hiermee uit de voeten? 

Ik heb in dit onderwerp :

https://forum.kpn.com/thuisnetwerk-72/solaredge-omvormer-v10-inclusief-powerline-adapters-533283

Een verwijzing gemaakt naar dit onderwerp.

Dank voor de reacties. Het probleem bleek uiteindelijk helemaal niets met de poorten te maken te hebben (dat was wat de installateur tegen mij zei, en als ik andere forumberichten lees ook tegen veel andere klanten) maar simpelweg dat de omvormer geen verbinding wilde maken met het internet. Na vaak proberen met de mySolarEdge app (nog zoiets: de installateur zei dat ik die verbinding niet zelf kan maken maar dat hij er terug voor moest komen met zijn Setapp app; dat blijk je met de mySolarEdge app wel degelijk zelf te kunnen) is het alsnog gelukt. Dank voor het meedenken!

Aha, ja ik deed ook alles zelf, en het werkt !

Maar ja, er wordt wat afgeklets en zo.

Reputatie 7
Badge +24

Probleem is dat heel veel installateurs niet zoveel kennis hebben van WiFi / internet. Dat is toch een iets ander vakgebied.