Beantwoord

Waar vind ik een XGS-PON-module voor de FRITZ!Box 5530?

  • 10 February 2022
  • 251 reacties
  • 8463 keer bekeken


Toon eerste bericht
Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

251 reacties

Reputatie 7

De fritzbox 5590 lijkt ook gewoon een uitwisselbare sfp module te krijgen, net als de 5530:

Dat belooft dan niet veel goeds als ondertussen de FRITZ!SFP XGS.PON niet of nauwelijks op de Nederlandse markt beschikbaar komt.

Dan zou ik gewoon een 7590AX of 4060 kopen en de NT lekker laten zitten. Minder kans op storingen, fouten, meer vrijheid en en qua kosten gaat het uiteindelijk ook niet veel uitmaken. 

Ik zou sowieso voor de 4060 kiezen en de NTU/ONT gewoon lekker z'n werk laten doen. De 7590AX zou ik nooit kiezen, ook niet bij VDSL, aangezien deze op het ISRA punt in de meterkast geplaatst moet worden en dat is nu net de plaats waar je geen wifi nodig hebt. Ik zou in geval van een VDSL aansluiting ook voor de 4060 kiezen maar dan i.c.m. een Zyxel VMG4005-B50A.

NTU/ONT lekker laten zitten….

Zullen we die discussie hier niet doen? Dit topic gaat over de paar mensen die juist met een rechtstreekse glasaansluiting willen werken. Discussies over nut en noodzaak van wel of niet NT laten zitten graag in een ander topic. Dank.

 

Reputatie 7

NTU/ONT lekker laten zitten….

Zullen we die discussie hier niet doen? Dit topic gaat over de paar mensen die juist met een rechtstreekse glasaansluiting willen werken. Discussies over nut en noodzaak van wel of niet NT laten zitten graag in een ander topic. Dank.

Dit is juist het topic om pro's en con's te bespreken en daar hoort het laten zitten van de NTU/ONT toch ook echt bij.

Laat maar dan. Ik haak af.

Laat maar dan. Ik haak af.

jammer klopt dit topic gaat over direct aansluiten op de glasvezel

die eindeloze discussies ben ik ook een keer klaar mee

ieder zijn ding

ik ga zeker de fritzbox 5590 kopen

maar dat is nog toekomst muziek

 

@wjb, Een discussie is ook luisteren naar anderen hun mening en niet domweg elke keer jou mening opdringen.

Tel eens hoe vaak je er al dwars tegenin bent gegaan, ik vind het niet gek dat de meesten afhaken, net als jou mening voor de 4060 die niks aan meerwaarde geeft dan de 7590ax en als je die op de glaskast aansluit.

De 7590ax is ook nog eens iets goedkoper en breder inzetbaar.

Dit topic gaat volgens mij inderdaad over de inzetmogelijkheid van een router met sfp voor XGS.PON.

--

Om in haast elke reactie te lezen dat iemand vindt dat je beter de NTU/ONT kunt laten zitten doet me denken aan een Android topic waar een Apple fanboy de hele tijd loopt te roeptoeteren dat het op een Apple allemaal mooier en beter is. Prima. Maar doe dat dan in het Apple topic.

Reputatie 7

@wjb, Een discussie is ook luisteren naar anderen hun mening en niet domweg elke keer jou mening opdringen.

Ik luister ook en daarom reageer ik ook. Daarbij dring ik mijn mening niet op maar geef ik mijn mening, een mening waar ik 100% achter sta en die ook niet zal wijzigen.

Mijn advies is echt om de door KPN geleverde NTU/ONT gewoon te blijven gebruiken en niet de FRITZ!Box 5530/5590 te kiezen maar de FRITZ!Box 4060. Zo adviseer ik Ziggo abonnees ook om geen FRITZ!Box 6660/6690 aan te schaffen maar hun connectbox in bridge te laten zetten en daar een FRITZ!Box 4060 achter te plaatsen. Voor Ziggo abonnees is dat natuurlijk nog iets belangrijker immers op de FRITZ!Box 6660/6690 is geen KPN profiel te kiezen en deze is dan ook niet te gebruiken na een eventuele overstap naar KPN.

Offtopic: Ik heb wjb even gerapporteerd bij de moderator. Wanneer dit geen effect heeft, negeer ik dit topic verder.

Reputatie 7

ik ga zeker de fritzbox 5590 kopen

Wat gaat de 5590 jou brengen dat de 5530 niet heeft?

hier nog wat info over de 5590 link:

https://boxmatrix.info/wiki/FRITZ!Box_5590_Fiber

Reputatie 7

Ik die de 6660 binnen de 14 dagen had geretourneerd en inmiddels een 4060 heb hangen :nerd: ​​​​​​

Lekkere all-rounder. En je kunt nog eens switchen. Ben je voor 20 jaar klaar :sweat_smile:

Reputatie 7
Badge +20

NTU/ONT lekker laten zitten….

Zullen we die discussie hier niet doen? Dit topic gaat over de paar mensen die juist met een rechtstreekse glasaansluiting willen werken. Discussies over nut en noodzaak van wel of niet NT laten zitten graag in een ander topic. Dank.

Hi @voorstad1 en anderen, het klopt helemaal dat dit topic is gestart door iemand die z'n glasvezel graag rechtstreeks aan wil sluiten. Echter is het voor eventueel twijfelende meelezers helemaal niet verkeerd dat er meerdere opties besproken worden en ook de keerzijde hiervan belicht wordt. Dit topic is op dit moment bijna 1000 keer bekeken en ik kan me heel goed voorstellen dat  minstens 1 van deze meelezers wat heeft gehad aan de meningen en adviezen van degenen die aanraden om géén eigen ONT te plaatsen :slight_smile:

Op ons forum is er altijd ruimte voor een discussie. Maar het het moet wel zo zijn dat iedereen zich daar prettig bij voelt en dat lijkt hier niet zo te zijn. Daarom wil ik voorstellen om het vanaf nu weer helemaal on topic te houden.

Badge +12

 ...4060 heb hangen :nerd: ​​​​

 

Hoe heb je die opgehangen? Of bedoel je het spreekwoordelijk?

@Maja_ 

Klopt op de website van kpn wordt ook ten zeerste afgeraden om de NT of ONT te verwijderen 

Maar om als forum lid het zo vaak te willen noemen net als heb je 1gbit verbinding wel nodig 

Ik vindt het wel vervelend worden 

Hier kunnen kpn gebruikers het zien 

https://servicetools.kpn.com/v2/#/voip-credentials

 

Reputatie 7

Maar om als forum lid het zo vaak te willen noemen net als heb je 1gbit verbinding wel nodig 

Het gaat er om dat de meelezer het te lezen krijgt en dat betekent dat de boodschap altijd weer onderaan in het topic terecht moet komen immers een bezoeker leest de eerste en laatste misschien laatste twee pagina's van een topic. Het gat dus niet om het "willen herhalen" maar om het zorgen dat de boodshap gelezen wordt.

Jammer dat het je niet bevalt, maar het is iets wat ik keer op keer zal blijven herhalen hoe vaak het onderwerp ook weer ter sprake komt.

Maar om als forum lid het zo vaak te willen noemen net als heb je 1gbit verbinding wel nodig 

Het gaat er om dat de meelezer het te lezen krijgt en dat betekent dat de boodschap altijd weer onderaan in het topic terecht moet komen immers een bezoeker leest de eerste en laatste misschien laatste twee pagina's van een topic. Het gat dus niet om het "willen herhalen" maar om het zorgen dat de boodshap gelezen wordt.

Jammer dat het je niet bevalt, maar het is iets wat ik keer op keer zal blijven herhalen hoe vaak het onderwerp ook weer ter sprake komt.

En dat worden de forum gebruikers een keer zat 

Waaronder ik 

Het staat gewoon omschreven in mijn aangehaalde link naar de kpn website 

 

Reputatie 7

 ...4060 heb hangen :nerd: ​​​​

Hoe heb je die opgehangen? Of bedoel je het spreekwoordelijk?

Een 4060 is vrij eenvoudig op te hangen.

Twee haakjes in de muur waar je de voet overheen schuift.

 ...4060 heb hangen :nerd: ​​​​

Hoe heb je die opgehangen? Of bedoel je het spreekwoordelijk?

Een 4060 is vrij eenvoudig op te hangen.

Twee haakjes in de muur waar je de voet overheen schuift.

Dat is een goede tip ik heb gelijk de 4060 besteld 

Dat ik daar niet opgekomen ben 🤪

Reputatie 7

En dat worden de forum gebruikers een keer zat 

Waaronder ik 

Dat is dan jammer, maar ik vind de boodschap te belangrijk om niet te geven of onder te laten sneeuwen. Ik ben er 100% van overtuigd dat mijn advies een goed advies is en dus zal ik dat blijven geven.

Dat jij een andere weg bewandelt is helemaal prima maar dat zal mij niet weerhouden om mijn advies te blijven geven.

Badge +12

 ...4060 heb hangen :nerd: ​​​​

Hoe heb je die opgehangen? Of bedoel je het spreekwoordelijk?

Een 4060 is vrij eenvoudig op te hangen.

Twee haakjes in de muur waar je de voet overheen schuift.

Das wel heel 'simpel'. Ik las ook ergens dat er mensen zijn die de voet gingen verwijderen om hem vervolgens zo strak mogelijk tegen de muur te gaan hangen. Ik heb er nog geen foto's van gezien. Ik was benieuwd hoe @JeroenB22 dat heeft gedaan.

En dat worden de forum gebruikers een keer zat 

Waaronder ik 

Dat is dan jammer, maar ik vind de boodschap te belangrijk om niet te geven of onder te laten sneeuwen. Ik ben er 100% van overtuigd dat mijn advies een goed advies is en dus zal ik dat blijven geven.

Dat jij een andere weg bewandelt is helemaal prima maar dat zal mij niet weerhouden om mijn advies te blijven geven.

Dus mensen geven het aan dat het hinderlijk is en niet op dat commentaar zitten te wachten (in hun eigen topic soms)

En je blijft door gaan 

Mijn vraag waarom 

Reputatie 7

Euh, heb gewoon een rvs plaatje ter grootte van de voet met een opstaand randje, is tevens  haaks gebogen aan de muurszijde 2 gaatjes erin en aan de muur geschroefd. Dient als plateautje.

Amazon heeft ook een 3d geprint achtig iets. 

Reputatie 7

@SledgehammerNL kijk ook Hier eens. 

NTU/ONT lekker laten zitten….

Zullen we die discussie hier niet doen? Dit topic gaat over de paar mensen die juist met een rechtstreekse glasaansluiting willen werken. Discussies over nut en noodzaak van wel of niet NT laten zitten graag in een ander topic. Dank.

Hi @voorstad1 en anderen, het klopt helemaal dat dit topic is gestart door iemand die z'n glasvezel graag rechtstreeks aan wil sluiten. Echter is het voor eventueel twijfelende meelezers helemaal niet verkeerd dat er meerdere opties besproken worden en ook de keerzijde hiervan belicht wordt. Dit topic is op dit moment bijna 1000 keer bekeken en ik kan me heel goed voorstellen dat  minstens 1 van deze meelezers wat heeft gehad aan de meningen en adviezen van degenen die aanraden om géén eigen ONT te plaatsen :slight_smile:

Op ons forum is er altijd ruimte voor een discussie. Maar het het moet wel zo zijn dat iedereen zich daar prettig bij voelt en dat lijkt hier niet zo te zijn. Daarom wil ik voorstellen om het vanaf nu weer helemaal on topic te houden.

@Maja_ Bedankt voor je reactie. Ik begrijp hieruit dat wjb de discussie voortdurend kan blijven verstoren. Jammer, het slaat de on-topic discussie iedere keer dood. 

Ik ga mijn kortstondige verblijf in dit topic dan afronden.

Voor wie wel on- topic wil blijven: https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/2118206