Beantwoord

Wanneer update Experia Wifi

  • 7 March 2019
  • 21 reacties
  • 1090 keer bekeken

Reputatie 5
Badge +6
  • Slimmerik
  • 245 reacties
De update van de Experiabox V10 A is inmiddels een feit.
Nu nog de update van de Experia Wifi.
Is hier al iets concreets van bekend??
icon

Beste antwoord door Marina_ 15 March 2019, 11:16

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van het forum of stel je vraag in een nieuw topic.

21 reacties

Reputatie 7
Is hier al iets concreets van bekend??
Volgend jaar dinsdag. (Binnen onze familie wordt deze uitspraak gebruikt om aan te duiden dat het ooit wel zover zal komen ... maar wanneer ...)
Wat moet er geüpdated worden dan?
Reputatie 7
Wat moet er geüpdated worden dan?
Wow, dat lijkt me duidelijk, dat ding is (bij ons thuis in ieder geval) echt rampzalig en behoort dan ook tot het lijstje van verboden apparaten.
Zodra ik een Experia WiFi aan ons netwerk hang wordt de wifi zo ongeveer onbruikbaar.
Ik heb een tijdens de pilot kort in gebruik gehad en na de firmware update opnieuw geprobeerd maar helaas ... volstrekt onbruikbaar.
Bij mij functioneert dat ding prima, set-and-forget.
Reputatie 7
Badge +19

Is hier al iets concreets van bekend??Volgend jaar dinsdag. (Binnen onze familie wordt deze uitspraak gebruikt om aan te duiden dat het ooit wel zover zal komen ... maar wanneer ...)


Concreter dan dit kan ik het niet maken nee 😛 Zodra we meer weten, dan horen jullie uiteraard wanneer de Experia WiFi wordt geüpdatet :)
Reputatie 5
Badge +6
@Marina_
We zijn inmiddels weer een maand verder. Het is blijkbaar een zware bevalling, want we zijn nog niet verder.
Reputatie 7
Badge +19
Hoi @r_k, Tot nu toe heb ik er nog niks over gehoord. Helaas 😞 Zoals afgesproken delen we dit op het forum wanneer dit wel het geval is. 🙂
Reputatie 4
Badge +4
Hoi, klopt het dat er een nieuwe update is uitgerold op de experia wifi want ik heb er een andere software versie op staan!?
Hoi, klopt het dat er een nieuwe update is uitgerold op de experia wifi want ik heb er een andere software versie op staan!?
Een andere dan 1.00.19v2??
Bij mij functioneert dat ding prima, set-and-forget.
Hier ook echter als ik heel kritisch kijk functioneerd 1 van de 2 afwijkend tenzij dit in de clients zit ik moet echt zelf het gebruik van 5 ghz forceren door op de client wifi uit en aan te zetten lijkt mij niet de bedoeling.
Reputatie 7
Badge +19
Hoi @Lukas_ en @Galdor68, Dat zou dan heel goed kunnen, maar dan is mij iets ontgaan. Ik ga informeren hoe het zit en hopelijk kan ik jullie daar wat informatie over geven. Jullie horen van mij!
De door mij genoemde versie is degene die ik kreeg toen ik van een eigen router naar een v10 ging. In mijn ogen de meest recente sinds 20-08-18.
Reputatie 7
...de meest recente sinds 20-08-18.
Die is dus al meer dan tien maanden oud. 😖
Zolang duurt het dus al om
1) een aantal bugs plat te slaan.
2) smart/fast roaming te implementeren.
Tenzij lukas een andere/nieuwere versie heeft lijkt het daar wel op. Dat ik bij Telfort zit zal voor de firmware van deze dingen weinig verschil mogen maken.

Voor de Experiaboxen wel.
Sinds de oplossing van het debacle eind 2017/begin 2018 met de ExperiaBox V10 is er voor zover ik weet voor de V10 geen nieuwe firmware meer gekomen. Nu is er de V10a, dus ik verw8 niet veel nieuws meer voor de V10, ook al zijn de V10 en de V10a onderling niet helemaal gelijkwaardig.
Sinds de introductie van de Experia WiFi is er voor de originele WiFi Versterker voor zover ik weet geen nieuwe firmware meer gekomen, hoewel er toch nog wel wat wensen zijn en beide apparaten onderling niet (helemaal) gelijkwaardig zijn.
Nu is er de Draadloze Wifiversterker dus eerlijk gezegd verw8 is niet veel nieuws meer voor de Experia WiFi, hoewel beiden nog bestelbaar zijn en onderling ook niet (helemaal) gelijkwaardig zijn.
Reputatie 7
En zo is het beleid van KPN nog erger dan dat van Samsung. 😖
Een product is nog niet koud op de markt of er is alweer iets nieuws waardoor het "oude" niet meer onderhouden wordt.
Inderdaad erger zelfs, op de website beloven ze nog steeds functionaliteit die binnen enkele maanden door een firmware upgrade mogelijk gemaakt worden. Dus meer in de categorie bedrog!
Reputatie 7
Badge +30
Er wordt zeker aan een upgrade gewerkt, we laten dit niet zo voor wat het is. Wanneer deze gaat komen, is echter nog niet duidelijk. Wanneer dat wel het geval gaat zijn, zullen jullie dat zeker op het forum lezen en natuurlijk merken aan de Experia Wifi.
Reputatie 5
Badge +6
Marcia meen je dat? dat wist ik niet, dit antwoord is gewoon zo standaart als de pest. ik hoef eerlijk dit antwoord niet eens meer te horen, wat anderen ook denk ik willen.
Een fast roaming maken en uitrollen is echt niet zo lastig en dat testen? doen jullie niet, is vorig jaar blijkbaar ook niet gebeurt want anders waren die storingen er ook niet bij de experiabox.
Reputatie 4
Badge +4

Er wordt zeker aan een upgrade gewerkt, we laten dit niet zo voor wat het is. Wanneer deze gaat komen, is echter nog niet duidelijk. Wanneer dat wel het geval gaat zijn, zullen jullie dat zeker op het forum lezen en natuurlijk merken aan de Experia Wifi.

Ik er al meer duidelijkheid?

Reputatie 7
Badge +30

Nee, helaas niet!

Reputatie 7
Badge +30

@r_k ik zie dat jij ‘t al gezien had, maar ook voor jou @Julian Borghuis en de rest in dit topic: er is een nieuwe update. Dat zou ik hier nog even laten weten, dus bij dezen!