Beantwoord

Wie kan me helpen met het installeren van een andere router i.p.v. de Experia Box?

  • 21 April 2021
  • 26 reacties
  • 282 keer bekeken

Hallo. kan iemand me helpen een andere router te installeren in plaats van de originele kpn? zal u adviseren wat u moet kopen en tegen betaling installeren? Ik weet er niets van en de kpn-router is tragisch. het signaal verdwijnt zo nu en dan.

 

Tel: *** via WhatsApp graag

 

Admin: gegevens verborgen i.v.m. privacy

icon

Beste antwoord door Dennis Schreve 21 April 2021, 17:45

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

26 reacties

Reputatie 7
Badge +22

Beste @szakus21 

In deze topic: Gebruik een eigen router i.p.v. de Experia Box, daar kun je alle info vinden.

Daar kun je ook vragen stellen, dan zul je daar ook verder geholpen worden.

Verder is het niet slim om jou 06 nummer hier te plaatsen. Want het forum is een ‘open’ platform. 

Ik heb gelezen, maar ik weet niets meer. Ik ben op zoek naar iemand die het voor mij wil komen doen voor geld.

Reputatie 7
Badge +22

Ik heb gelezen, maar ik weet niets meer. Ik ben op zoek naar iemand die het voor mij wil komen doen voor geld.

Helaas kunnen we niet bij jou thuis komen, je kunt iemand van KPN (monteur) laten komen. Maar dat kost jou alleen al ca. € 50,- aan voorrijkosten. Is er niet een PC winkel die dat voor je kan doen? Want we kunnen jou hier alleen online helpen.

iemand van kpn zal geen andere router voor mij installeren.

Reputatie 7
Badge +22

iemand van kpn zal geen andere router voor mij installeren.

Maar bedoel je echt een router of de Experiabox van KPN? Omdat je over een andere router praat.

Ik bedeol andere router. Tplink of iets

Reputatie 7
Badge +22

Ik bedeol andere router. Tplink of iets

Oké, een TP-Link, en die wil je dan achter de Experiabox hebben? 

Reputatie 7
Badge +24

Neem gewoon een fritzbox, bij KPN. Dan helpt KPN je ook (telefonisch)om deze te installeren. 

in plaats daarvan. Gelijk van glasvezel

Reputatie 7

Het je ook televisie van KPN?

Plaats hier eens een foto van jouw glasvezelaansluitpunt en het kastje dat daar op aangesloten is.

Ik heb het .. 500 Mbps. snelheid op wifi-tests is hoog. maar zo nu en dan verdwijnt het signaal. al geprobeerd wifi-punten en hetzelfde. Ik woon in een complex met enkele tientallen appartementen.

Reputatie 7

Dat is een GPON aansluiting en dus is het niet mogelijk om een router rechtstreeks op de glasvezel aan te sluiten.

Heb je ook televisie van KPN?

Ne. Alleen internet. 

Reputatie 7

Als je alleen Internet hebt, dan kan je vrij eenvoudig een mesh systeem gebruiken zoals bijvoorbeeld de TP-Link Deco X60 Multiroom wifi 6.

ik had wifi-punten van kpn. was hetzelfde probleem. het signaal bleef van tijd tot tijd verdwijnen

Reputatie 7
Badge +22

Als je alleen Internet hebt, dan kan je vrij eenvoudig een mesh systeem gebruiken zoals bijvoorbeeld de TP-Link Deco X60 Multiroom wifi 6.

Heb jij ze ook @wjb?

Reputatie 7

Als je alleen Internet hebt, dan kan je vrij eenvoudig een mesh systeem gebruiken zoals bijvoorbeeld de TP-Link Deco X60 Multiroom wifi 6.

Heb jij ze ook @wjb?

Nee, ik heb die niet want die TP-Link is niet geschikt als je ook televisie van KPN afneemt.

Reputatie 2

Als je alleen Internet hebt, dan kan je vrij eenvoudig een mesh systeem gebruiken zoals bijvoorbeeld de TP-Link Deco X60 Multiroom wifi 6.

Heb jij ze ook @wjb?

Nee, ik heb die niet want die TP-Link is niet geschikt als je ook televisie van KPN afneemt.

Waarom is de X60 niet geschikt? Ook niet in router modus? Ik denk er over na om de X60 aan te schaffen.

Bij voorbaat dank!

Reputatie 7

Omdat deze geen mogelijkheid heeft om een IGMP proxy server te configureren die met het KPN TV platform van kpn kan babbelen.

Reputatie 2

Omdat deze geen mogelijkheid heeft om een IGMP proxy server te configureren die met het KPN TV platform van kpn kan babbelen.

Dank!

Is die echter niet via een switch te realiseren?

De switch is dan misschien wel geschikt, maar je router blijft ongeschikt.

 

Reputatie 7

Omdat deze geen mogelijkheid heeft om een IGMP proxy server te configureren die met het KPN TV platform van kpn kan babbelen.

Dank!

Is die echter niet via een switch te realiseren?

Nee, dat is niet (meer) met een switch te realiseren, kpn maakt immers gebruik van routed-IPTV en die vereist een IGMP proxy server op de router van de abonnee.

Reputatie 2

Dank voor alle antwoorden!

Graag gedaan.

Reputatie 2

Omdat deze geen mogelijkheid heeft om een IGMP proxy server te configureren die met het KPN TV platform van kpn kan babbelen.

Dank!

Is die echter niet via een switch te realiseren?

Nee, dat is niet (meer) met een switch te realiseren, kpn maakt immers gebruik van routed-IPTV en die vereist een IGMP proxy server op de router van de abonnee.

Dus dit zou wel moeten werken met de Deco M9 plus?