Beantwoord

Wifi lampje knippert

  • 13 March 2019
  • 5 reacties
  • 9645 keer bekeken

Reputatie 1
Modem H368N: Mijn groene knopje van de Wireless zou volgens de instructies continu groen moeten branden, maar hij knippert continu. Veel sneller dan het lampje internet, wat wel mag knipperen. De Wifi werkt ook niet zonder ethernet kabel. Hij geeft wel aan signaal te hebben, maar er is geen verbinding via Wifi. Recentelijk een Asus extender geïnstalleerd en toe kwam ik daar achter. Die werkte ook niet. Wat is dit ?
icon

Beste antwoord door ruuddebree 14 March 2019, 21:31

Bekijk origineel

5 reacties

Reputatie 7
Badge +19
Hoi @ruuddebree, Welkom op het forum. Ik begrijp dat je bekabelde internet verbinding wel werkt, maar de WiFi niet. Zou je onze WiFi tuner tool eens willen doorlopen? Met deze tool krijg je wifi-advies op maat. Je kunt bijvoorbeeld wat tips krijgen om de kwaliteit te verbeteren of je krijgt het advies om een wifi-versterker te nemen. Om te bepalen wat jouw huis nodig heeft, doorloop je een aantal stappen via de Wifi Tuner. Het is belangrijk dat je de site opent op een mobiel, tablet of laptop waarmee je door het huis kunt lopen. Ik ben benieuwd naar het resultaat.

Om je WiFi te optimaliseren kun je ook de informatie en tips gebruiken uit het topic: Uitleg over WiFi en tips om jouw WiFi-verbinding te verbeteren. Vooral het stukje vanaf 'veel voorkomende problemen met WiFi' kan je helpen bij het verbeteren van je WiFi verbinding. Zoals het aanpassen van je WiFi kanaal en de servicetools die worden genoemd bij optie 2 en 3.

Hopelijk helpt de WiFi tuner of één van deze tips. Zo niet, zou je dan jouw postcode, huisnummer en klantnummer(s) willen toevoegen aan jouw forumprofiel?(deze gegevens zijn alleen inzichtelijk voor ons en voor jezelf) Dan kan ik verder uitzoeken wat er aan de hand is.
Reputatie 1
De WifiTuner gedraaid en dat bleek iets met de Modem kanaal instelling te zijn. Mijn probleem zit overigens nu wel duidelijk in de installatie van de ASUS extender en niet in de Wifi van het modem. Want andere Wifi apparaten (IPAD en iPhone) doen het wel goed. Dus internet draait wel goed op zowel kabel als Wifi.
Ik heb inmiddels gezien dat de ASUS in een AP modus geïnstalleerd moet worden om als bedraad ethernet extender naar wifi te kunnen gebruiken. Maar hoe weet ik nog niet. Ik kan de installatie niet vinden op de site van ASUS. Mocht iemand mij nog een tip kunnen geven ?
Reputatie 7
Badge +19
Goedemorgen @ruuddebree, Fijn dat het je duidelijk is geworden dat de Asus Extender de oorzaak is van de problemen met WiFi. Apparatuur zoals de Asus Extender valt buiten onze ondersteuning. Kun je aangeven welk type Asus Extender je in gebruik hebt? Hopelijk kan een ander lid van het forum je dan alsnog op weg helpen met het instellen van de AP modus.
Reputatie 1
Het is de RP-N12. Ik heb ASUS zelf ernaar gevraagd, maar konden mij helaas niet goed aangeven hoe dit nu geïnstalleerd moet worden. Een erg vaag antwoord met verwijzing naar een standaard manual, waar helaas deze variant niet stond uitgelegd. Via zoeken op Google heb ik inmiddels wel gezien hoe dit moet. Ga daar dit weekend mee aan de slag. Maar met al geen positieve indruk van de technische support van ASUS. Maar om positief af te sluiten: mijn KPN internet en wifi doet het prima !
Reputatie 7
Badge +19
Wat jammer dat je op geen elke manier hulp hebt kunnen krijgen bij het installeren van de Asus Extender. Ik ben er jammer genoeg niet zo in thuis, anders had ik je graag voorzien van een antwoord. Hopelijk gaat het je lukken met de informatie die je via Google hebt gevonden. Mocht het lukken, zou je het dan misschien nog willen delen in dit topic? 🙂 Zo is de instructie alweer makkelijker te vinden voor iemand met dezelfde hulpvraag 😃

Reageer