Beantwoord

Alle inkomende gesprekken zijn anoniem

  • 25 September 2020
  • 5 reacties
  • 414 keer bekeken

Begrijp ik uit bovenstaande dat het probleem van onzichtbare bellers steeds individueel moet worden opgelost? Waar moet ik melden dat ik namen van bellers uit mijn contacten lijst wil zien en de nummers van anderen ook? Kan dat worden toegevoegd aan de instelopties  in de KPN app? Daar kan ik wel instellen of ik zelf wel of niet zichtbaar wil zijn. 

admin: eigen topic aangemaakt. Oorspronkelijke topic
 

*Admin: titel aangevuld i.v.m. vindbaarheid 

 

icon

Beste antwoord door Jeroen van KPN 30 September 2020, 13:18

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

5 reacties

Badge +19

Als de bellers niet willen dat hun nummer of naam op uw scherm kunt u daar helemaal niets mee. De beller bepaalt of het wel of niet zichtbaar is.

Reputatie 7
Badge +19

Hallo @Herm56. Het kan zijn dat mensen hun nummer hebben afgeschermd als ze zelf bellen. Dan krijg je dat nummer niet te zien op jouw toestel. Maar begrijp ik het goed dat jij nu bij elk inkomend gesprek geen nummer ziet? Dan kan het zijn dat er iets in ons systeem niet goed staat. Zou je jouw profiel willen invullen en mij een seintje geven? Kan ik het voor je nakijken.

beste Jeroen, nee, ALLE nummers zijn onzichtbaar op het toestel van mijn vrouw. Ook als ik haar bel vind het toestel mij onbekend, en wij zitten zelfs in hetzelfde KPN-abonnement. Zowel de KPN-helpdesk als in de winkel is er al naar gekeken, profielen aangepast en settings bekeken, maar het is niet opgelost. Het probleem lijkt in het OS Android10 in haar nieuwe FairPhone3+ te zitten. Het is nog niet opgelost dus als je hier ook iets van weet, zijn tips welkom.

Reputatie 7
Badge +19

Ik zie twee 06 nummers op het ingevulde adres en heb even de instellingen in het systeem bekeken, maar kan daar ook niks vreemds in vinden. Ik heb even verder gezocht en kom het volgende tegen: https://forum.fairphone.com/t/bug-android-10-fp3-unknown-caller/64254
Het probleem zit helaas in Android in combinatie met de Fairphone 3. Er is een tijdelijke workaround voor:
Instellingen  - netwerk en internet - mobiel netwerk - geavanceerd - 2G/3G auto kiezen.

Een forumgebruiker geeft aan in https://forum.kpn.com/android-smartphones-tablets-20/alle-inkomende-gesprekken-zijn-anoniem-510130 dat dat tijdelijk het probleem oplost.

 

 

 

beste Jeroen, dank voor deze tip, die werkt inderdaad. We hebben het ook bij Fairphone neergelegd, maar daar hebben ze ook nog geen andere oplossing. Zolang we niet gamen, is 2G/3G misschien niet zo storend. We wachten op een update die het oplost.