Beantwoord

Na iOS 14 update geen mobiel internet meer

  • 18 September 2020
  • 120 reacties
  • 21724 keer bekeken


Toon eerste bericht
Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

120 reacties

Zelfde problemen hier op 2 verschillende toestel. Gisteren gebeld met KPN, leek alsof ze dit nog niet eerder hadden gehoord (nu ik dit topic lees weet ik beter), melding gemaakt voor backoffice en volgende week wordt ik terug gebeld.

Workaround met portalmmm.nl werkt bij mij niet.. helaas

Hey JP1337

Ik heb het zelfde als de rest. In Nederland internet en in Duitsland geen internet. KPN gebeld en de technische dienst wil over 2 dagen terug bellen. 
nu heb ik dat probeerd wat jij (JP1337) zegt en tata het werkt. Bedankt. Topper ben jij!!!!

Hier uiteraard ook dezelfde problemen. Workaround voor nu oké, maar uiteraard geen permanente oplossing. KPN nog reactieloos?

Terug in Nederland “internet” als APN ingesteld. Resultaat: mobiel internet is weer akkoord. KPN anticipeerde ogenschijnlijk onvoldoende op iOS-update, waardoor klanten in het buitenland problemen ervoeren. Kan gebeuren, maar erg onpraktisch.

Apple treft echter ook blaam. Naar verluid brachten zij onverwacht snel iOS 14 uit. 

Eric M moet ik nu steeds in Nederland bij APN internet zetten en in het buitenland dat andere?

Reputatie 7
Badge +30

Hallo iedereen, welkom voor degenen die het forum voor het eerst gevonden hebben! Allereerst: sorry voor de late reactie vanuit KPN! We hadden hier wel drie dagen eerder op mogen reageren, excuses daarvoor! Daarnaast: dit lijkt inderdaad een storing te zijn. We zijn dit aan het onderzoeken. Goed om te lezen dat jullie zelf al een omweg hebben gevonden: de APN op ‘portalmmm.nl’ te zetten. Dit is niet optimaal, maar als het voor jou nu werkt, kan je dit zeker proberen. Ik denk wel dat het handig is om het in Nederland weer terug te zetten naar ‘internet’, maar zal dit nog even checken! 

 

 

Valt regelmatig je verbinding weg of kun je helemaal geen verbinding meer maken met je draadloze netwerk dan kan het zijn dat iOS 14 of iPadOS 14 voor problemen zorgt. Dit is vooral het geval bij de oudere generaties iPad en de iPhone 6s, gelukkig is het vrij eenvoudig op te lossen. Navigeer naar Instellingen ▸ Algemeen ▸ Stel opnieuw in ▸ Herstel netwerkinstellingen. Maak hierna opnieuw verbinding met het wifi-netwerk en het probleem zou opgelost moeten zijn. Mocht dit niet het geval zijn dien je de locatievoorziening voor wifi uit te schakelen. Dit kun je doen via: Instellingen ▸ Privacy ▸ Locatievoorzieningen ▸ Systeem ▸ Wifinetwerken.

 

Ik heb begrepen dat dit niet de oplossing is, dat zou ik daarom ook niet aan willen raden :-).

 

Als ik inhoudelijk nog meer informatie over bovenstaande verstoring krijg, zal ik dit in het topic delen! 

Dan hoop ik dat de oplossing er snel is. Want steeds je APN veranderen is ook omslachtig. Ik moet dagelijks van Nederland naar Duitsland. 
 

Eric M moet ik nu steeds in Nederland bij APN internet zetten en in het buitenland dat andere?

Ik ben geen techneut, maar het geheel overziend: “portalmmm.nl” als APN lijkt in Nederland en het buitenland (in mijn geval België) te werken. Het ligt voor de hand om waar mogelijk als APN “internet” in te stellen. Whatever works ... 

portalmmm.nl werkt niet bij mij.

2 iPhone 11's, allebei op iOS 14.0

Netwerk instellingen gereset

Mobiele data opnieuw ingesteld.

iPhone opnieuw geinstalleerd zonder backup terug te zetten.

 

Mobiele data werkt met geen enkel netwerk anders dan KPN.

Zelfde iPhone werkt wel met een sim kaar van een andere aanbieder.

 

Roaming staat uiteraard aan.

 

iPhone 8 niet op iOS14 werkt prima.


Duidelijk dus een probleem bij KPN, niet voldoende getest dus voor de iOS 14 update.

Hoe gaan we dit oplossen?, ik heb wel mobiele data nodig in het buitenland.

Goedemorgen, ik zit momenteel in België en mijn 4G doet het niet. Ik heb mijn telefoon al paar keer aan en uit gezet. Simkaart eruit gehad naar doet niks.

 

 

*Admin: bericht verplaatst naar verzameltopic

Reputatie 7
Badge +30

Hallo iedereen! Ik heb inmiddels bevestiging dat de storing aangemeld is en dat er met de hoogste prioriteit naar gekeken wordt. De workaround om je APN tijdelijk op ‘portalmmm.nl’ te zetten kan gewoon gebruikt worden. Als je elke dag naar België of Duitsland reist, hoef je dit niet dagelijks weer aan te passen naar ‘internet'. 

 

We houden jullie op de hoogte, hopelijk is het snel opgelost. Excuses hiervoor! Ik markeer dit bericht als beste antwoord, zodat het voor nieuwe vinders van dit topic meteen duidelijk is wat er gedaan kan worden. 

Reputatie 7
Badge +30

portalmmm.nl werkt niet bij mij.

2 iPhone 11's, allebei op iOS 14.0

Netwerk instellingen gereset

Mobiele data opnieuw ingesteld.

iPhone opnieuw geinstalleerd zonder backup terug te zetten.

Ha @Fred1975, de iPhones staan op dit moment ook op portalmmm.nl? In welk land ben jij op dit moment? Wil je je forumprofiel aanvullen met je postcode + huisnummer, 06-nummer en evt. klantnummer(s)? Ik kijk graag met je mee. 

Hoi Marcia,

 

Ik heb de forum gegevens aangevult.

Ik ben momenteel in nederland en zolang ik op het KPN netwerk ben werkt het wel.

Zodra ik echter een andere provider kies krijg ik geen service.

 

Dit gebeurt op allebei de iPhone 11's

Momenteel staat 1 van de iPhone 11's op portalmmm.nl

Reputatie 7
Badge +20

Ah, als je in Nederland bent, kan je enkel gebruik maken van het netwerk van je eigen mobiele provider, je kunt binnen onze grenzen dus alleen op het KPN netwerk. Dat je nu via andere providers geen service krijgt, klopt dus als een bus :relaxed:

Als je de grens over gaat, ga je ‘roamen’ en dan kan je van het netwerk van elke willekeurige buitenlandse provider gebruik maken!

Hoi Maja_

 

Ik wil niet de beterweten uithangen hoor.

 

Dat heeft wel altijd gewerkt voor iOS14 en werkt nog steeds op een iPhone met iOS13.

Bovendien werkt het in het buitenland ook niet.

 

 

Reputatie 7
Badge +20

 Hoi @Fred1975, als het eerder gewerkt heeft zou ik daar  zo geen verklaring voor hebben. Ik kan je dan ook niet helpen met de vraag “waarom kan in Nederland niet met een ander netwerk dan KPN verbinden met mijn KPN simkaart?”
Als je problemen in het buitenland hebt help ik je graag verder wanneer je daar tegenaan loopt. Je weet ons dan te vinden!

Reputatie 7
Badge +20

@Quinty Vereijken ik heb je topic naar het verzameltopic hierover geplaatst. Ik vermoed dat ook jij en iPhone gebruikt?
We zijn druk bezig dit te herstellen! De workaround is je APN op Portalmmm.nl te zetten.

Ik woon in de grensstreek en kan dus ook een buitenlandse provider kiezen.

Ook dan doet ie het niet. Ik krijg dan de melding geen service.

Ik ben zojuist ook even over de grens gelopen zodat ik ook fysiek in het buitenland ben en dan ook met een buitenlandse provider geeft ie geen service aan.

 

Ik verneem de oplossing graag

Reputatie 7
Badge +20

@Fred1975  Het nummer uit je profiel heeft sinds 02-09 geen data meer verbruikt over een netwerk in het buitenland. Ik vermoed dat er meer aan de hand is en dit niet meteen met de iOS update te maken heeft. Kun je de simkaart eens in een ander toestel proberen en zou je de andere simkaart eens in dit toestel kunnen proberen?

Reputatie 5
Badge +3

Ik heb de oplossing geprobeerd zoals hierboven staat maar zonder resultaat. Ik heb een iPhone 11 en ben nu in Duitsland. Ik heb bij instellingen 4g omgezet naar 3g en dan werkt mobiele data wel alleen heel erg traag en ook niet stabiel. Zet ik het op 4g dan krijg ik de melding mobiele data netwerk activeren niet mogelijk.

Ik heb een soortgelijk probleem met mijn iPhone 7, na het updaten naar iOS14: Geen 4G, maar ik kan ook niet bellen of gebeld worden. Wanneer ik naar “Instellingen > mobiel netwerk” ga krijg ik de melding “Er is een update vereist om mobiele data op deze iPhone te gebruiken.” De batterij is ook snel leeg door het constant zoeken naar een mobiel netwerk. Zijn er verdere oplossingen buiten de portalmmm.nl methode?

 

@Limburg1975 

dat klopt idd! Ik heb ook van 4G naar 3G gezet, toen deed ie het wel, opzich ging het prima maar ik hoop dat het opgelost gaat worden! 

Ik heb in mijn geval de oplossing gevonden maar het blijft wel een raar probleem.

Ik heb verschillende schermafbeeldingen genomen en ben beschikbaar via mobiele nummer als er van de kant van KPN uit nog dingen getest moeten worden.

 

Het vreemde is dat er bij mijn 2 iPhone's een andere oplossing nodig was.

Ik ben vandaag een KM of 50 belgie ingereden zodat ik zeker weet dat er geen KPN netwerk meer was.

 

Mijn eigen iPhone (het nummer dat in mijn profiel staat):

Zolang ik de netwerk selectie op automatisch laat staan werkt het mobiele netwerk.

Zodra ik handmatig van netwerk wissel komt er te staan geen service.

Ik deed altijd vanuit het verleden de netwerk selectie handmatig maar dat lijkt dus nu niet meer te werken.

APN kan bij mij op internet blijven staan.

 

De iPhone van mijn vrouw.

Hier gebeurt hetzelfde met het volgende verschil.

Alleen automatisch netwerk laten kiezen is hier niet voldoende, hier moest de APN veranderd worden naar Portalmmm.nl

Zelfs met Portalmmm.nl werkt het handmatig wisselen van netwerk niet.

 

Hopelijk kan dit iemand helpen die net zo als ik altijd handmatig netwerk wisselde.

heb het zelfde probleem heb het nu omgezet naar portalmmm en nu weer 4g ook bij hotspot omgezet dus alleen na de update van iOS 14 in buitenland problemen

Reputatie 7
Badge +24

Update: dit probleem is inmiddels met hoge prioriteit opgepakt, er wordt ook met Apple geschakeld. We houden jullie hier op de hoogte zodra we iets weten.