Beantwoord

Na iOS 14 update geen mobiel internet meer

  • 18 September 2020
  • 120 reacties
  • 21724 keer bekeken


Toon eerste bericht
Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

120 reacties

Contact gehad met Apple helpdesk. Geven aan om de iPhone te resetten naar de fabrieksinstellingen , dan te controleren of er wel verbinding met WIFI en internet mogelijk is (???) en vervolgens een reservekopie terug te zetten. En terug te bellen als het dan nog niet werkt…

Maar: dat is voor mij een forse operatie (toestel weer configureren, reservekopie terugzetten..).

Bovendien de reservekopie die ik nu gemaakt heb, heeft de vorige overschreven! Dus zal de bug die er nu 3 dagen inzit ook meegenomen worden!

En dat terwijl ik meen dat de oorzaak niet exclusief bij mij ligt...

Aanvulling:

Contact met Apple: toestel resetten naar fabrieksinstellingen; check of wifi goed werkt en dan reservekopie terugzetten. Terugbellen als het dan niet werkt….

Maar: dat is een forse operatie voor mij (terwijl ik meen dat de oorzaak niet exclusief in mijn toestel zit):

toestel opnieuw configureren….reservekopie terugzetten, die echter van vandaag is! (de vorige reservekopie is automatisch overschreven!!) en dus ook de bug zal bevatten!

 

Reputatie 7
Badge +20

Een hele frustrerende situatie zo @Komma  :slight_frown:

Het is mij nog niet precies duidelijk wat er nu niet werkt bij jou, je krijgt geen verbinding via het KPN mobiele netwerk maar óók niet via de wifi? Op jouw locatie lijkt er vooralsnog in ieder geval niet zo veel mis te zijn met het mobiele netwerk, zeker 3G hoort het in jouw woning goed te doen. Daarnaast staat het mobiele netwerk los van de wifi.  

Bij Apple zullen ze de laatste dagen veelvuldig met dit soort problemen te maken hebben gekregen, de kans is dus groot dat dit daadwerkelijk de oplossing gaat zijn!

Bij mij is het opgelost. Blijkbaar was het issue inderdaad een netwerkupdate afgelopen dagen. Wel pijnlijk dat zoiets zo veel impact heeft, maar anyway, hier is het weer oké en dat wil ik hier even melden. 

Dag Maja,

wat er bij mij mis is:

In mijn iPhone 8  (van juli 2019) zie ik onder “instellingen”-”Wifi” mijn netwerk, kan dit ook aanklikken en krijg dan in dat scherm ook een vinkje. 

Echter in de bovenste statusbalk krijg ik het Wifi-symbool niet te zien, alleen 4G (terzijde: met 2 vd 4 indicatiestreepjms; op enkel plaats is in ons huis 4G niet te ontvangen). M.a.w. er is niet echt een verbinding met het Wifi netwerk. Mijn iPad en Macbook maken probleemloos verbinding met de Wifi.

Mogelijk heeft alles te maken met de update van Apple. Echter waar ligt de verantwoording voor de oplossing? Lijkt een “kastje-muur” casus te worden. De iPhone is gekocht bij de KPN. In de winkel verwees men mij naar Apple.  (Ik hoop niet als mijn auto software problemen vertoont, men mij naar de leverancier van de software verwijst...) Is er een oplossing?

Met vriendelijke groet

 

Na tig resets en harde resest de tip voor de APN gevolgd. Ik ga het testen, hopelijk werkt het. Eerste indruk is van niet of nog niet volledig. Iedere link die ik open uit bijv facebook of twitter of uit de app blijft hangen op een wit scherm. Of hij blijft ronddraaien. 

Heb nieuw Iphone 11pro en ben gewoon in NL. Echt dramatisch. Ik dacht eerst dat het door VPN kwam, door die uit te zetten leek het wel weer even goed. 

 

KPN graag een reactie!

Dag.

Mijn probleem is opgelost!

Er blijkt een VPN-verbinding, die ik had uitgeschakeld (althans dat meende ik, na herhaald checken) nog actief geweest te zijn. Inmiddels was het betaalde VPN-abonnement verlopen (en dat wist ik); en daarmee was de VPN nog wel actief, maar niet werkende, zodat Wifi data niet werden doorgegeven.

Excuses voor mijn claim richting KNP. Echter die was mede gebaseerd op het dit, dat er veel mee meldingen waren op bug’s na IOS update.

Met vriendelijke groet.

Nico Komma

 

Reputatie 7
Badge +30

@Komma wat goed om te lezen! Logisch dat je daar niet meteen aan dacht, geen enkel probleem natuurlijk ;-)

 

@hilda-HLD je hebt de APN nu op ‘portalmmm.nl'? Wat ervaar je daar op dit moment mee? Dat het wel of niet werkt?

@Marcia_ nee het werkt niet bij mij - bij mij lijkt het probleem in de VPN te zitten. Als die aanstaat werkt het niet goed, nadeel is dat de tel de VPN random Weer aanzet maar handmatig uitzetten helpt. Uitgepuzzeld met dank aan KPN helpdesk

Badge

Hallo,

 

Helaas werkt mijn mobiele netwerk na iOS update 14 ook niet. Ik ben niet in het buitenland geweest. Daarbij is het niet mogelijk om bovenstaande “workaround” toe te passen, aangezien mijn iPhone blijft zoeken naar netwerk en hierdoor de instellingen van Mobiel Netwerk niet bereikbaar zijn. 
scherm blijft zwart. En nu?

 

Badge

Hallo,

 

Helaas werkt mijn mobiele netwerk na iOS update 14 ook niet. Ik ben niet in het buitenland geweest. Daarbij is het niet mogelijk om bovenstaande “workaround” toe te passen, aangezien mijn iPhone blijft zoeken naar netwerk en hierdoor de instellingen van Mobiel Netwerk niet bereikbaar zijn. 
scherm blijft zwart. En nu?

 

Ter aanvulling: inmiddels is Mobiel netwerk geladen, maar krijg ik een fout. 
 

 

Ik had ook een week lang geen mobiel internet maar zag vandaag dat VPN ingeschakeld was. Na deze te hebben uitgezet werkt alles weer naar behoren.

Badge

Ik had ook een week lang geen mobiel internet maar zag vandaag dat VPN ingeschakeld was. Na deze te hebben uitgezet werkt alles weer naar behoren.


Waar zag je dat dan? Ik kan bij “VPN” alleen VPN-configuraties toevoegen...

Staat onder vliegtuigmodus etc en dan gewoon dat schuifje terug zetten. Komt wel iedere keer terug maar als je weer zonder zit schuifje weer uit zetten

 

Badge

 

Dank voor de uitleg, helaas staat dit er bij mij helemaal niet. 😔

Reputatie 7
Badge +15

@Tessoea Ik heb zelf de update naar iOS 14 nog niet gedaan en ik heb ook deze optie er niet bij staan. Zou je kunnen controleren welke software versie je hebt door bij instellingen naar het kopje algemeen te gaan? 

Als je overigens voor mobiel netwerk kiest zou je hier wel iets moeten zien, wellicht dat een herstart van het toestel er voor zorgt dat hier wel iets zichtbaar is? 

Badge

Ik heb versie 14.0.1.

Uiteraard heb ik allang geprobeerd om eerst een reset te doen, maar bij instellingen blijft de melding staan dat er eerst een update moet worden gedaan. Ook blijft mijn telefoon constant zoeken naar mobiel netwerk. 

Tessoea., bij de wAt oudere I phones staat hij bij algemeen geloof ik, maar hij staat er wel. Ik moet deze ook iedere keer uitzetten maar weet nu waar ik op moet letten 

Reputatie 7
Badge +30

Ik heb versie 14.0.1.

Uiteraard heb ik allang geprobeerd om eerst een reset te doen, maar bij instellingen blijft de melding staan dat er eerst een update moet worden gedaan. Ook blijft mijn telefoon constant zoeken naar mobiel netwerk. 

Jij hebt nu helemaal geen mobiel netwerk dus? Je kunt ook niet bellen? Dat lijkt dan op een ander probleem.. Wil je je forumprofiel eens aanvullen met je 06-nummer, postcode + huisnummer en evt. klantnummer(s)? Heb je de mogelijkheid om een andere simkaart in jouw toestel te plaatsen? Ik ben benieuwd of dat wel werkt?

Badge

Ik heb versie 14.0.1.

Uiteraard heb ik allang geprobeerd om eerst een reset te doen, maar bij instellingen blijft de melding staan dat er eerst een update moet worden gedaan. Ook blijft mijn telefoon constant zoeken naar mobiel netwerk. 

Jij hebt nu helemaal geen mobiel netwerk dus? Je kunt ook niet bellen? Dat lijkt dan op een ander probleem.. Wil je je forumprofiel eens aanvullen met je 06-nummer, postcode + huisnummer en evt. klantnummer(s)? Heb je de mogelijkheid om een andere simkaart in jouw toestel te plaatsen? Ik ben benieuwd of dat wel werkt?

Klopt, ik kan ook niet bellen. Nee, die mogelijkheid heb ik niet. 

@Tessoea Er staat een postcode en een huisnummer in je profiel en een mobiel nummer. Daar vind ik geen gegevens op.

Heb jij wel diensten bij KPN?

Wifi en internet doen het goed voor en na de update. heb wel direct portalmmm.nl ingevoerd, krijg wel een factuur binnen met 32.000 MB !!! verbruik. blijkbaar zoekt de iPhone en iPad continue contact met een server om een update van IOS14 te doen….. helemaal niet blij mee: zonder dat ik het weet wordt er dus een heleboel data naar een server verstuurd, boven mijn 10 Gb bundel, met een flinke rekening tot gevolg. en blijkbaar houdt het daarmee niet op: ik schijn ook meer dan 1000 uur aan de telefoon gezeten te hebben…… 18 dagen volcontinu…. ergens gaat er iets niet goed. heb allen geen idee wat en waar.

@Dreamjack vreemd! Wil je je forumprofiel aanvullen met je 06-nummer en postcode + huisnummer? Dan geef ik jouw bevindingen intern door. Je bent nu wel voorzien van de allerlaatste iOS update?

Heb het ingevuld en zit op iOS 14.0.1 en heb een iPhone 11 pro max

Ik zit nu op 14.1 en het werkt nog steeds niet.  Ook niets meer van de kpn gehoord 🙁

Reputatie 7
Badge +30

Ha @Dreamjack, sorry voor de late reactie! Ik heb begrepen dat er een workaround gemaakt is op het netwerk, zodat klanten hier niet meer tegenaan lopen. Ik zie ook niets vreemds op jouw nummer, dus ik weet niet helemaal wat er nu aan de hand is :-(. Ben jij op dit moment in Nederland of in het buitenland? En welke APN heb je nu ingevuld?