Vraag

Beller via Skype vanuit Amerika naar vaste telefoon hoort ons niet, wij hem wel

  • 27 September 2021
  • 7 reacties
  • 100 keer bekeken

Hallo,

KPN laat ons in de kou staan, dus nog maar een keer hier proberen.

We worden dus gebeld via Skype vanuit Amerika  naar onze vaste telefoon heeft altijd gewerkt bij Tele 2, sinds we KPN hebben niet meer

Telefoon gaat netjes over, we nemen op  horen wel de beller maar de beller hoort ons niet.

Probleem al 4 keer bij KPN gemeld ze snappen er niks van.

Om te testen probeer ik ook via de laptop onze eigen vaste telefoon te bellen, zelfde resultaat.

Als ik via de laptop en skype mijn schoonzus bel in Geldermalsen werkt het perfect !!!!!!!

Wat heb ikzelf al geprobeerd, andere vaste telefoon geleend, geen resultaat

Modem gereset, ook door KPN geen resultaat

Nieuwe telefoon gehaald in de KPN winkel, geen resultaat.

Telefoon rechtstreek aangesloten op Modem (Box 12) geen resultaat.

Volgens mij zit het ergens in de instellingen van de Box 12, maar KPN doet niks.

Komen ook niet met een oplossing.

HELP !!!!!!

 

*Admin: topic samengevoegd met bestaand topic


Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

7 reacties

Dit is nu al het DERDE (!) topic wat je hierover start. Een is genoeg natuurlijk. Dat houd het voor jouw en iedereen overzichtelijker. Een nieuwe starten zonder dat de oude tot een resultaat heeft geleid wordt als uiterst onhandig en onpraktisch ervaren. Dat zul je begrijpen denk ik.

De conclusie in dat andere topic was al dat het bij Skype zit en zeker niet bij KPN. Want gewoon gebeld worden werkt wel in 2 richtingen.

Verder gaan we het dus bij onderstaande topic houden.

 

*Admin: topic samengevoegd met bestaand topic

 

Beetje kort door de bocht Peter, is idd de derde keer dat ik het probleem aan kaart.

ik kan wel via de laptop bellen met Skype naar een ander, maar niet naar ons eigen nummer.

toch een beetje raar lijkt mij.

Ik begrijp dat je KPN fan ben, wij ook hebben alles van KPN probeer alleen dit probleem op te lossen

Hallo @Degee dat je een probleem hebt is duidelijk en dat je het opgelost wilt hebben is ook duidelijk, maar het wordt er niet duidelijker op als je steeds weer een nieuw topic opent over hetzelfde onderwerp, dat is alleen maar verwarrend en je wordt er niet sneller mee geholpen.

Aanvullende vragen kun je blijven stellen in je eerste geopende topic, dan hoef je ook alleen maar dat topic bij te houden, voor jezelf ook veel overzichtelijker.

 

 

Oke, bedankt voor je opbouwende kritiek, ben idd een nieuweling op het forum

Reputatie 7
Badge +20

Dag @Degee Ik spring hier ook even op in, als moderator. Als eerste: van harte welkom op het KPN Forum! Zoals je ondertussen hebt ontdekt is dit een plek online omgeving waar je in gesprek kunt gaan met de leden van onze community. Onze community bestaat uit onze klanten en mensen met interesse in onze diensten en producten. Onze community heeft heel veel kennis in huis en op bijna alle vragen kun je hier het antwoord vinden. De gesprekken tussen de forumgebruikers worden begeleid door moderators, zoals ik. Wij werken voor KPN en zorgen dat allen informatie goed vindbaar is. Zo heeft niet alleen de vraagsteller iets aan het antwoord, maar kan elke meelezer er van profiteren. 

Om het forum een toegankelijke en overzichtelijk plek te houden hanteren we enkele huisregels. Eén daarvan is dat het niet handig is om meerdere topics over hetzelfde onderwerp te openen: je krijgt er niet sneller een reactie mee en een oplossing vinden wordt meestal lastiger, juist omdat het gesprek op meerdere plaatsen tegelijk plaatsvindt. Om die reden sluit ik me aan bij Peters’ voorstel om je probleem met Skype en vaste telefonie verder te bespreken in het lopende topic. Het andere topic dat je hierover opende heb ik uit beeld gehaald. 

 

 

Bedankt voor je toelichting

Ik begrijp dat je KPN fan ben

Ik had hier een heel pissige reactie getypt, net zo idioot als jou opmerking hier. Maar ik ga me niet verlagen, maar voel me direct ook niet meer geroepen om je te helpen en ik hoop anderen ook niet. Als het hier een andere provider was geweest (Ziggo, T-mobile o.a.) dan zou mijn opmerking namelijk precies hetzelfde zijn geweest.

Er zijn nog veel andere mogelijkheden om helemaal gratis met de V.S. te bellen. Meest bekend is Whatsapp. Met Skype op je mobiel kan je ook Skypen, dan helemaal gratis. Skype naar een vaste aansluiting waar ook ter wereld is niet gratis. Er is veel mogelijk, alleen niet met een "vaste” telefoon.