Beantwoord

blokkeren 1888

  • 21 August 2020
  • 23 reacties
  • 779 keer bekeken

Reputatie 1

Ik stel deze vraag voor mijn vader met alzheimer, sinds enkele maanden per maand tussen de 10 en 15€ naar 1888. Waarschijnlijk naar bellen naar een foutief nummer het bandje gekregen en dan 1888 gebeld. Gaarne blokkeren van dit nummer. 

icon

Beste antwoord door Erik van KPN 25 August 2020, 13:48

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

23 reacties

Reputatie 7
Badge +28

Hallo @Hendrik FrNsen ,

Je kunt dit dan het beste telefonisch regelen via de klantenservice. Te bereiken via 0800-0402. Het beste is dan om te bellen vanuit dat nummer, zodat er al wat minder controlevragen gaan komen. 

Het zal enige problemen opleveren, maar als je door blijft vragen, zijn ze verplicht om het te regelen.

 

 

https://www.consuwijzer.nl/telefoon-internet-en-tv/telefoonnummers/duur-telefoonnummer-blokkeren

Dit komt dus van Consuwijzer:

Kan ik uitgaande oproepen vanaf mijn telefoon laten blokkeren?
Dit kan alleen als uw telefoonaanbieder u deze mogelijkheid biedt. Vraag aan uw telefoonaanbieder welke mogelijkheden hij u kan bieden. En hoe u dat kunt doen. Maar let op: niet alle telefoonaanbieders bieden dit aan. Telefoonaanbieders zijn namelijk niet verplicht om dit te doen. Behalve als u een abonnement voor vaste telefonie bij KPN hebt.

Vaste telefonie van KPN?
Hebt u een abonnement voor vaste telefonie bij KPN? Dan kunt u ervoor kiezen om telefoonnummers per groep te laten blokkeren. Zo kunt u vanaf uw vaste telefoonaansluiting niet meer naar deze nummers bellen. KPN is verplicht dit kosteloos voor u te doen als u daarom vraagt. Let op: dit kan alleen voor hele groepen van telefoonnummers. En niet voor individuele telefoonnummers. En dit geldt alleen voor uitgaande oproepen, niet voor inkomende oproepen.

Welke groepen telefoonnummers kan KPN blokkeren?
U kunt in elk geval de volgende groepen nummers laten blokkeren:

  • betaalde servicenummers (0900-, 0909- en 0906-nummers) 
  • internationale telefoonnummers (00..-nummers) 
  • 18-nummers 

Nummerblokkade ongedaan maken?
Heeft uw telefoonaanbieder een telefoonnummer of groep telefoonnummers voor u geblokkeerd? En wilt u dit ongedaan maken? Neem dan opnieuw contact op met uw telefoonaanbieder.

Wat kunt u doen?
Hebt u een klacht over het blokkeren van telefoonnummers? Dan kunt u het volgende stappenplan volgen:

  • Bespreek uw klacht met uw telefoonaanbieder. Misschien kan die het probleem eenvoudig oplossen. 
  • Kan of wil uw telefoonaanbieder de klacht niet oplossen? Schrijf dan uw telefoonaanbieder een brief met uw klacht. Zet in uw brief de volgende informatie: 
  • Beschrijf uw klacht. 
  • Vraag om een oplossing voor een bepaalde datum. Let op: de tijd die u de aanbieder daarvoor geeft moet wel redelijk zijn. En beschrijf ook welke vervolgstappen u neemt als de aanbieder geen goede oplossing biedt. 
  • Kijk voor voorbeeldbrieven op www.consuwijzer.nl. En hebt u een rechtsbijstandverzekering? Dan kunt u die ook inschakelen. 
  • Komt u er samen niet uit? Dan kunt u deze vervolgstappen nemen: 
  • Leg uw klacht voor aan de Geschillencommissie. Dat kan alleen als de telefoonaanbieder is aangesloten bij een brancheorganisatie die toegang geeft tot de Geschillencommissie. Of als de telefoonaanbieder rechtstreeks is ingeschreven bij de Geschillencommissie. Kijk voor meer informatie op www.degeschillencommissie.nl
  • Kunt of wilt u niet naar de Geschillencommissie? Kijk dan of het zin heeft om naar de rechter te gaan. Hebt u een rechtsbijstandsverzekering? Schakel die dan eerst in.
Reputatie 1

Dank je ga binnenkort bellen

Reputatie 7
Badge +10

Hoop dat het wat uithaalt?
De link naar Consuwijzer geeft ook aan:

     Maar uw aanbieder is niet verplicht om dit voor u te doen.
     Dit hangt af van de algemene voorwaarden van uw abonnement.


Er zijn wel alternatieven hoor. Maar kost wel moeite om dat te regelen.
Met wat “aanvang investering”. Echter wel met meer zekerheid dat het ook daadwerkelijk werkt.
Volledig naar eigen keus in te stellen.

Telefonie / VOIP onderbrengen bij een onafhankelijke VOIP provider. Een eigen VOIP-telefoon aansluiten. In de gebruiksinterface die nummers of groepen van nummers instellen die je wilt blokkeren. Dat kunnen nummers zijn naar eigen keus. Niet beperkt met wat een VOIP provider je als service aanbiedt om te kunnen blokkeren.

Reputatie 7
Badge +28

@Babylonia 

Bij een aantal klanten hier op het forum is de blokkade (met enige moeite) uiteindelijk geregeld door KPN. 

Reputatie 7
Badge +10

Dat is uiteraard de eerst aangewezen weg.
Dus als het daarmee geregeld kan worden, geen alternatief meer nodig.
Heeft KPN zich kennelijk gebeterd in service, in vergelijk met een tijd terug.

Reputatie 7

Hoi @Hendrik FrNsen, welkom op het forum! Is dit inmiddels geregeld? Zo niet, laat het even weten. Dan ga ik hiermee aan de slag. 

 

Hallo @Hendrik FrNsen ,

Je kunt dit dan het beste telefonisch regelen via de klantenservice. Te bereiken via 0800-0402. Het beste is dan om te bellen vanuit dat nummer, zodat er al wat minder controlevragen gaan komen. 

Het zal enige problemen opleveren, maar als je door blijft vragen, zijn ze verplicht om het te regelen. telefoonaanbieder.

Wat dit betreft, hoewel het ook via de andere ingangen te regelen is, is dit niet een makkelijke procedure en een die weinig voorkomt. Hierdoor is de kans vrij groot dat je via de telefoon uitkomt bij mensen die niet weten hoe dit gedaan moet worden. Hier op het forum hebben we echter vaker met dit bijltje gehakt. Je bent hier dan ook op het beste adres hiervoor. 

Reputatie 1

Beste Erik,

Nog niet aan toegekomen, mocht je willen regelen graag. ( gegevens staan in profiel)

alvast dank.

Hendrik Fransen

Reputatie 7

Dank je, Hendrik. Ik heb het doorgezet, ik laat je even weten wanneer het uitgevoerd is.

Reputatie 1

Beste Erik alvast dank

Reputatie 7

Het is geblokkeerd, Hendrik :thumbsup_tone2:

Reputatie 1

Beste Erik, dank voor de snelle en goede service:thumbsup:

Reputatie 1

Helaas is 1888 weer geactiveerd op laatste factuur weer bel kosten

Reputatie 7

Ai, dat is jammer om te horen, @Hendrik FrNsen. Ik ga er achteraan. Kun je dan nog aangeven of dit weer naar 1888 is, of naar een ander 18xx nummer?

Reputatie 1

Beste Erik, ik hen het nog even nagekeken en het betreft inderdaad weer 1888.

Reputatie 7

Dank je. Ik ga erachteraan en kom er zo snel mogelijk bij je op terug!

Reputatie 1

Alvast dank

Reputatie 7

Het is weer aangepast, @Hendrik FrNsen. Zou je dit willen testen de volgende keer als je bij je vader bent?

Reputatie 1

Helaas werkt nog steeds 

Reputatie 7

Oei, dat is vervelend, @Hendrik FrNsen . Ik ga er achteraan. Voor de zekerheid, het gaat nog steeds om het telefoonnummer dat je in je forumprofiel bij de persoonlijke opmerking hebt staan?

Reputatie 1

Is inderdaad het genoemde nummer in de opmerking

Reputatie 7

We hebben het nu op een andere manier aangevlogen. Wil je nog eens testen, @Hendrik FrNsen?

Reputatie 1

Is nu inderdaad geblokkeerd, ik hou het in de gaten.

Dank.

Reputatie 7

Top, goed om te horen. En mocht het toch weer misgaan hoor ik het graag.