Beantwoord

"Challenge response mismatch" melding bij instellen SIP account op Grandstream

  • 3 March 2023
  • 12 reacties
  • 94 keer bekeken

@KPN Mods,

 

Ik probeer een KPN sip account op mijn Grandstream in te stellen, wanneer ik mijn wachtwoord reset en account instel krijg ik de melding Challenge response mismatch.

Zelfde geld voor een 3cx softphone

 

wanneer ik van een ander abonnement  de gegevens instel werkt deze vlekkeloos.

Dus het ligt niet aan het eigen apparatuur .

 

Kunnen jullie is mee kijken in achterliggende systemen ?

 

 

 

icon

Beste antwoord door Bram van KPN 25 May 2023, 17:56

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

12 reacties

Reputatie 7
Badge +17

Hi @p45c4l! Het valt buiten de ondersteuning. Dus ik heb niet direct antwoord voor je. Wil je om die reden ook nog bevestigen dat het wel werkt als je de Experia Box gebruikt?

Verder zijn er wel eerder topics geweest waarbij soortgelijke problemen zijn opgelost. Dat gaat om dit topic en dit topic. Wil je eens kijken of de tips daar helpen? 

@Bram_  wanneer ik de experiabox aansluit krijg ik alles werkend….

nu weet ik dat er een order open heeft gestaan op het zelfde adres en dat dit in het verleden wel eens problemen heeft gegeven.

 

ook heb ik op andere topics gezien, dat het kan helpen als er een nieuw sip account word aan gemaakt word door het loskoppelen en weer koppelen van het account.

 

 

voorzover ik kan zien word namelijk het wachtwoord niet goed gezet. Waardoor ik dus een authenticatie failure krijg

 

ik heb op de verbinding nu tijdelijk mijn eigen sip account staan en dat werkt zonder problemen.

dus dat staaft mijn bovenstaande vermoeden 

 

wil jij kijken of je alsnog iets hier in kan betekenen ?

 

 

Reputatie 7
Badge +17

@p45c4l ik kan de SIP account helaas niet opnieuw instellen voor je. Het enige dat ik verder nog kan aanraden is toch nog een keer de sip tool doorlopen. 

Kijk voor de zekerheid ook na of er geen tweede vast abonnement in je KPN ID staat. Zoals een Digitenne abonnement of een e-mail only. 

@Bart_Z Kan jij eventueel meekijken met dit probleem?

 

Ik zie dat jij al vaker juiste oplossingen heb geboden.

Middels het forum af te struinen denk ik dat er of nog een order openstaat waardoor het wachtwoord niet goed word gezet… 

en anders zou het mogelijk kunnen zijn dat jullie het betreffende sip account een keer weg gooien uit het abbonnement en weer op nieuw toevoegen voor een nieuw account.

 

Ik stuur graag per PB de gegevens van de verbinding door

Hi KPN, Helaas geen reactie mogen vernemen.

Kunnen jullie iets laten weten ?

Onderstaand topic toegevoegd waarin het zelfde probleem speelde.

 

SIP account werkt niet meer op IP telefoon, wel op ExperiaboxV12 | KPN Community

Reputatie 7
Badge +17

@p45c4l excuses dat reactie is uitgebleven. Dat is niet de bedoeling!

Wil je je profiel invullen en hier laten weten wanneer je dat hebt gedaan? Dan kijk ik voor je of ik dat in orde kan maken. 

@Bram_ kan ik je een DM sturen met de juiste gegevens ?

@Bram_ kan ik je een DM sturen met de juiste gegevens ?

Hallo @p45c4l , dat kan niet, @Bram_ vraagt je je profiel in te vullen met de gevraagde gegevens.

Doe dat in het privé-deel van je profiel, dus de kolommen waar privé bijstaat invullen, alleen zichtbaar voor de moderator.

@Bram_  ik heb de adresgegegens en klant nummer voor het betreffende abonnement in mijn profiel gezet.

Reputatie 7
Badge +17

@p45c4l ik heb voor je gekeken. 
Ik moet je vragen om een topic aan te maken op ons zakelijke forum. Dit gaat om een kleinzakelijk abonnement.

Omdat hierbij het telefoonnummer uit het abonnement gehaald moet worden wil ik dit alleen laten doen door onze zakelijke collega's. Dit omdat doordat de systemen anders werken. Ik wil geen risico nemen dat het nummer verloren gaat. Ik kan je, omdat de systemen hierdoor afwijken, niet zelf die garantie geven. Wel kan je linken naar dit topic. Dan hoef je niet alles opnieuw uit te typen. 

@Bram_  dank voor je response zal dit zo gelijk regelen :)

@Bram_ https://zakelijkforum.kpn.com/internet-bellen-9/challenge-response-mismatch-melding-bij-instellen-sip-account-op-grandstream-13615

 

Bij deze geregeld :)