Beantwoord

Geen vaste telefonie na aanleg glasvezel

  • 3 May 2021
  • 21 reacties
  • 921 keer bekeken

Reputatie 1

Sinds de aanleg van glasvezel is de vaste telefonie niet meer beschikbaar. Zowel bij de inkomende als de uitgaande gesprekken hoor je een "bezet" toon. Metingen van medewerkers na meerdere contacten met KPN wijzen geen concrete storingen uit dus blijven oplossingen ook uit helaas (zoals router 100x resetten). Aangezien klanten ook bellen naar dit nummer en het bedrijf er afhankelijk van is, is het lastig om zonder vaste telefonie te zitten. Ik heb het nummer nu doorgeschakeld naar een mobiel nummer dus dat werkt gelukkig maar is niet helemaal de bedoeling. Kan iemand aub helpen of de technische dienst inschakelen zoals ik las op andere problemen gerelateerde forums ?  Mvg

icon

Beste antwoord door Auteur 20 May 2021, 20:17

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

21 reacties

Reputatie 1

Goedemiddag, ik zit op het moment met precies hetzelfde probleem, al 40 minuten met KPN gebeld en geen oplossing. Ik vraag me af hoe het hier opgelost is? 

 

Admin: afgesplitst en naar eigen topic verplaatst

Reputatie 7
Badge +16

Goedenavond @Auteur! Wat een onwenselijke situatie! Gelukkig heb je het nummer wel kunnen doorschakelen. Ik ben even benieuwd naar het volgende:

  • Welk type modem heb je in gebruik?
  • Mocht je een modem hebben met meerdere poorten, heb je het telefoontoestel ook al eens aangesloten op een andere poort? 
  • Ervaar je hetzelfde probleem als je een ander vast toestel aansluit op het modem?
  • Je geeft aan dat het modem al meerdere malen gereset is, dat is dan een handmatig reset geweest? (de stappen vindt je onder stap 2

Dan de vraag of jij jouw profiel kunt invullen met het klantnummer, het vaste telefoonnummer waar het om gaat, postcode en huisnummer, geboortedatum van de contractant en de laatste 3 cijfers van het rekeningnummer wat bij ons bekend is?
In het vakje ‘Persoonlijke opmerkingen’ kun je extra informatie kwijt. Geef je hier een seintje als je het profiel aangevuld hebt? Dan weet ik dat ik met je mee kan kijken! 

Reputatie 1

Goedenavond, hartelijk dank voor de reactie. Ik heb zojuist het profiel ingevuld. Het probleem is nog steeds aanwezig. Wij hebben hier de Experia Box V10 in gebruik. Op deze Box zitten 2 phone poorten, ik heb ze allebei geprobeerd evenals verschillende resets, waaronder de handmatige (meermaals de afgelopen week sinds het probleem begonnen is).

Ik heb helaas geen ander toestel om aan te sluiten op het modem, dit moet ook niet nodig zijn deze heeft het altijd gedaan tot de aanleg van glasvezel en toen was het gedaan met de pret. Ik ben onwijs ontevreden over de gang van zaken, het duurt nu al ruim een week en begin goed flauw te worden. Meerdere contacten met KPN heeft tot nu toe niks opgeleverd, niemand die weet wat het probleem is en wij worden van het kastje naar de muur gestuurd. Graag wil ik heel snel een oplossing!

Reputatie 7
Badge +10

Gezien diverse andere onderwerpen met erg moeizame “of helemaal geen oplossingen” op korte termijn, en gezien je info in je eerste reactie de grote afhankelijkheid van telefonie, overweeg je telefonie beter over te hevelen naar een onafhankelijke VOIP-provider (bijv. CheapConnect).

Bij gebruik van een analoge telefoon heb je dan wel een ATA adapter nodig.
Instellingen ervoor zie < HIER > en vervolgreactie < HIER >
Die instelling voor een "STUN” server schijnt inmiddels niet meer nodig te zijn.
(Kwaad kan het overigens niet, als het wel is ingesteld).

Zie vergelijkbaar onderwerp  < HIER >  (en achterliggende verwijzing).

Reputatie 1

Beste @Babylonia, Dat zou altijd nog een optie zijn idd. Voor nu werkt gelukkig toch het doorschakelen dus houden wij thuis het hierbij tot de oplossing gevonden is. Moet zeggen dat het een stuk rustiger zo zonder directe verbinding met de huistelefoon 😂. Wel ontzettend bedankt voor de tip!

Reputatie 7
Badge +17

Dankjewel @Auteur. Ik heb even met je meegekeken, want Shyrin is een paar dagen vrij. Ik zie dat je bent overgezet op glasvezel, maar de order staats nog ‘open’. De order had, na het bezoek van de monteur op 29-04, automatisch afgerond moeten worden. Dit is niet gebeurd en is ​​​​​​-volgens mij- de reden dat je geen gebruik kunt maken van de vaste telefoon. Ik zet dit intern voor je door. Zodra wij een reactie ontvangen hebben, laten we het hier weten. 

Je hoort van nog ons!

Reputatie 1

Top! Hartelijk dank voor de reactie, we wachten het hier af! :) mvg

Reputatie 7
Badge +16

@Auteur, we hebben helaas nog geen terugkoppeling ontvangen… :unamused:

Het internet werkt wel gewoon, er is ook een signaal te zien op het glasvezelaansluitpunt? Ik vraag dat omdat ik het modem niet meer kan benaderen om een meting te doen. 

Reputatie 1

Beste Shyrin, ik was daar al bang voor aangezien ik nog niks weer had gehoord 😔.

Dat klopt, alle andere services werken gewoon naar behoren en er is nog steeds signaal te zien op het kastje.. 

Mvg

 

Reputatie 7
Badge +16

Ik ben blij te lezen dat de andere diensten wel werken, maar het komt dan niet overeen met wat wij wel/niet meten… Het lijkt mij een goed idee dat er een storingsmonteur langs komt. Op dit moment is er nog plek op de dinsdag: komt dat uit en heb je voorkeur voor een dagdeel (ochtend of middag)? 

Reputatie 1

Heel gek idd. Lijkt me een prima idee echter past dinsdag helaas niet. Zou het misschien donderdagmiddag kunnen na 14?

Reputatie 7
Badge +16

Donderdag kan ook! Afspraak is ingepland voor komende donderdag, de 20e tussen 15 en 17 uur. Ben heel benieuwd naar de bevindingen van de monteur en hoop dat hij jouw vaste telefoonlijn weer werkend krijgt :fingers_crossed_tone4:!
Geef je een terugkoppeling als hij donderdag langs geweest is? Ik lees je reactie (en de monteursbon) dan vrijdag!

Het mobiele nummer wat gekoppeld is aan het Thuis abonnement krijgt trouwens door deze verstoring een bundel van 100Mbit/s (niet dat er vreemd opgekeken wordt doordat er ineens een SMS over extra tegoed binnenkomt)!

Reputatie 1

Beste Shyrin, hartelijk dank voor het inplannen van de afspraak, we zien de monteur dan wel verschijnen. Ik hoop vanzelfsprekend ook dat hij de oplossing heeft ;). Ik laat het je vrijdag weten en hartelijk dank voor de bundel en de heads up!

 

Fijne avond!

Reputatie 1

Beste Shyrin, 

 

Na een bezoekje van de monteur werkt alles nu gelukkig eindelijk weer helemaal naar behoren! Hartelijk dank voor al je hulp en een heel fijn weekend gewenst!

 

Mvg

Reputatie 7
Badge +16

Héél fijn om te horen: eindelijk! Ik lees op de monteursbon dat de activatie van het vaste nummer was vastgelopen en dat het uiteindelijk verholpen is door een zogeheten monteursreset: top!

De kosten van een vast telefoonnummer zijn €2,- per maand: ik heb een kleine vergoeding verwerkt, deze wordt meegenomen op de volgende factuur. 
Geen dank, ook een heel fijn weekend toegewenst :smiley:! En mocht je nog eens vragen hebben of ergens tegenaan lopen, dan lezen we het graag!

Reputatie 1

Heel fijn!Nogmaals onwijs bedankt voor de goede hulp en (af)handelen!

 

Mvg 

Beste KPN, Zelfde euvel. Alle oplossingen en pogingen zoals hierboven beschreven doorlopen. Nu 2 jaar zonder vaste telefonie. Betaal er wel voor.

Graag een oplossing.

Beste KPN, Zelfde euvel. Alle oplossingen en pogingen zoals hierboven beschreven doorlopen. Nu 2 jaar zonder vaste telefonie. Betaal er wel voor.

Graag een oplossing.

Hallo @Carolientje 68 wat heb je de afgelopen 2 jaar gedaan om het opgelost te krijgen?

Ik zie je hier pas voor het eerst.  Of heb je regelmatig telefonisch, via Twitter of Facebook met KPN contact gehad? Vaste telefonie is op zich niet duur, maar 2 jaar zonder telefoon is toch €48 weggegooid en lastig, want je relaties kunnen je niet bereiken en zelf kun je ook niet bellen.

Ik kan me met de beste wil van de wereld niet voorstellen dat KPN 2 jaar nodig heeft om iets op te lossen, daar moet meer achter zitten.

 

 

Sinds kort heb ik ook glasvezel. Nu doet mijn vaste telefoon het niet meer. Heb alle tips gelezen en uitgeprobeerd maar niets werkt. 
KPN is tel. voor dit probleem niet te bereiken. Wie weet raad

Hallo @Karin Beelen haal de glaskast eens minimaal 2 minuten van de stroom en geef daarna de modem eens een fabrieks-reset.

Werkt de telefoon weer?

Als je inlogt in je modem zie je dan een geregistreerd telefoonnummer staan?

Anders mobiel even gratis bellen met 0800 0402 en inspreken ‘geen vaste telefoon’.

Succes.

 

Dank je wel Jan. Inmiddels Kpn wel ad lijn gehad en euvel is opgelost.