Wat wordt ik door onwil en gebrek aan empowerment van jullie callcenters nu uiteindelijk voor de gek gehouden!
Samenvattend:
Wat een onwil,
wat een bureaucratie,
wat een opeenstapeling van beloftes,
wat een tijd en geld door mij hierin gestopt en
hoe makkelijk KPN vervolgens een consument maar afpoeiert, via een van de callcenters.
Bij overstappen van XS4ALL naar KPN vanwege de noodzaak om de "buitengebied" oplossing voor het extreem trage internet op ons adres enigszins op te lossen is mij beloofd dat ik mijn vaste telefoonnummer kon behouden. Nu, na maanden veel te vaak en te lang contact en na eerdere duidelijke beloftes dat het vaste telefoonnummer op mijn adres weer werkend zou worden, hoor ik nu opeens dat een "teamleider" bij een van jullie call centers bepaalt dat ze geen zin heeft om dit verder op te lossen en dat ik helaas op mijn Amsterdamse adres geen Amsterdams netnummer opnieuw mag gebruiken, maar het alleen een nieuw nummer met een netnummer van Weesp....
Mijn buurman links en buurman rechts hebben wel via KPN een Amsterdams netnummer. Ik had het tot mijn overstap op dit adres al via XS4ALL. Ik ben dus op vele momenten voor de gek gehouden, maar het lijkt vooral dat KPN wil geen extra werk wil uitvoeren voor een enkel adres, wat in KPN's oude systemen nog onder een andere gemeente viel.
XS4ALL regelde mijn eerdere overstap zonder problemen....
Ik belde vandaag met KPN omdat ik juist afgelopen zaterdag van KPN aan de telefoon hoorde dat binnen een dag of drie mijn eigen vaste nummer geporteerd zou zijn en werkend zou worden. Nu roept een call center medewerker dat ik pech hebt maar dat "KPN" echt niets meer voor mij kan doen. Echt klassiek "Paarse krokodillen" gedrag. En ook nog een juridisch fout! Je kan een inwoner van Amsterdam toch niet dwingen een netnummer van een andere gemeente te hebben? Uiteraard stuurt nooit iemand van een call center een bevestigingsmail en wordt ik als consument dus kennelijk de afgelopen twee maanden voortdurend zonder enige bewijs voor de gek gehouden.
Echt schande als de KPN ook nog eens niet meer dan 6-8 Mbps internet snelheid op deze adressen kan leveren en omdat het voor deze weinige adressen de stokoude en beschadigde telefoonkabel van 800 meter niet wil vernieuwen (om de winstgevendheid en aandeelhouderswaarde zo hoog mogelijk te houden?).
En wat moet ik nu? Maar weer terug naar XS4ALL? Is trouwens een bedrijf in bezit van KPN, waar eerder mijn overstap bij verhuizing binnen Amsterdam naar dit adres zonder problemen werd geregeld. Maar zij bieden weer niet de buitengebied optie, omdat dat dat van KPN niet mag en ze het KPN netwerk gebruiken. Ondertussen raak ik nu ook bijna mijn recht kwijt op het nummer wat ik al meer dan 30 jaar in Amsterdam mag gebruiken......
Mijn hopeloosheid leidt er toe om dit hier via sociale media te gaan schrijven, wat ook al zo triest is.
Jean Paul
Beste antwoord door Erik van KPN
Bekijk origineel