Beantwoord

Kosten doorschakelen vaste telefoon

  • 4 December 2021
  • 35 reacties
  • 704 keer bekeken

Reputatie 1

Tot mijn verbazing zag ik op de factuur dat er extra kosten worden berekend op doorschakelen van vaste telefoon naar mobiel. Beide zijn van KPN en heb een alles in één pakket van KPN, alles staat op één adres. Heb gelezen hier op het forum dat doorschakelen gratis is maar waarom wordt er dan kosten op de factuur berekend?

Groeten Geriena van den Os

icon

Beste antwoord door Alexandra van KPN 8 December 2021, 16:02

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

35 reacties

Reputatie 7
Badge +19

Dank je wel @Alexandra   

Je zal me misschien een zeur vinden maar als zoals hun zeggen opgelost is, ga ik er vanuit dat dat ook zo is ongeacht de kleine kosten. 

Nee hoor, dat vind ik zeker niet :) Als ze zeggen het is opgelost, dan moet het ook opgelost zijn. Of het om kleine kosten gaat of niet. Ik vind het alleen balen voor jou dat 't toch nog niet opgelost blijkt, en ik hoop dat het nu snel hersteld wordt. Laat me maar weten hoe het verder verloopt.

Beste KPN,

Ook ik zie op mijn laatste factuur dat er gesprekskosten zijn berekend voor het doorschakelen van mijn vaste telefoon naar mobiel. Beide KPN-abonnementen staan geregistreerd op hetzelfde adres onder dezelfde naam en zijn gekoppeld in Mijn KPN. Doorschakelen zou dus gratis moeten zijn.

Kunt u dit checken en zonodig corrigeren? 

Reputatie 7

En heb je het telefoonnummer via deze site ook aangemeld voor de combivoordelen?

Jazeker, al jarenlang trouwens. Zie printscreen.

 

Merkwaardig is wel, dat er dus “Internet en TV” staat, terwijl ik toch echt “Internet, TV + Bellen” heb 🤔

Ook staat er niet expliciet bij dat ik “Onderling gratis bellen” heb 🤷‍♂️

 

Merkwaardig is wel, dat er dus “Internet en TV” staat, terwijl ik toch echt “Internet, TV + Bellen” heb 🤔

Ook staat er niet expliciet bij dat ik “Onderling gratis bellen” heb 🤷‍♂️

Hallo @MaLarch je hebt nog een TFT (Telfort) abo en de voorzieningen die jij noemt vallen onder het KPN-abo, dat zul je dan eerst aan moeten passen om van de KPN-voordelen gebruik te kunnen maken.

Dat kun je in een lokale KPN-winkel regelen.

 

 

Reputatie 7

De vraag is of gratis onderling bellen ook onderdeel is bij de Telfort variant van abonnementen.

Hallo @wjb heb ik in mijn TFT-tijd nooit gekend, toen ook TFT-abo thuis+mobiel.

 

Hallo @MaLarch je hebt nog een TFT (Telfort) abo en de voorzieningen die jij noemt vallen onder het KPN-abo, dat zul je dan eerst aan moeten passen om van de KPN-voordelen gebruik te kunnen maken.

Dat kun je in een lokale KPN-winkel regelen.

 

 

Dankjewel @JanD, ik zie het ook idd. Enig idee wat ik dan precies moet aanpassen? Ik ben tevreden met prijs en specs van mijn huidige abo’s en wil daar dus liever niets aan wijzigen. Vreemd genoeg betaal ik bij alle verleng-“aanbiedingen” van KPN méér dan ik nu betaal.

Technisch gezien heb ik trouwens geen Telfort abo (meer): het heet al jaren KPN en zo staat het ook op de factuur🤷‍♂️

Hallo @MaLarch je hebt je abo nog onder de TFT-voorwaarden, vandaar dat op je factuur het woord TFT nog steeds vooraf gaat aan de omschrijving van de diensten die je afneemt.

Technisch valt het inderdaad onder KPN, maar qua voorwaarden val je dus nog onder de TFT (Telfort) voorwaarden.

Als je tevreden bent met je pakket en er geen voordeel te behalen valt qua diensten en prijs gewoon zo laten.

Alleen het doorschakelen zul je dan een keer berekend krijgen als dat voorkomt.