Kosten voor bellen naar voicemail?

  • 23 October 2020
  • 2 reacties
  • 935 keer bekeken

voicemail afluisteren van je vaste telefoon met 1233 was altijd gratis

nu staat op factuur dat ik soms wel en soms niet moet betalen.  Hoe kan dat?

Gesprekken

Telefoonnummer (040) 204 XX XX 

Nationaal naar vaste nummers

Naar nummer  1233 27 sep 20:21 00:00:07 0,17

Totaal Nationaal naar vaste nummers 0,17

 

Naar service nummers

Naar nummer  1233 03 okt 20:26 00:00:05 0,00

                        1233 13 okt 13:46 00:00:06 0,00

 

Admin: eigen topic voor je bericht aangemaakt


Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

2 reacties

Reputatie 7
Badge +21

Hallo @LouisvM

VoiceMail voor de vaste telefoon is een gratis dienst van KPN, maar ik weet niet beter dan dat Voicemail afluisteren altijd geld heeft gekost.

Zijn er kosten verbonden aan het beluisteren van je VoiceMail?

Er zijn kosten verbonden aan het beluisteren van je Voicemail. Je betaalt geen abonnementskosten, maar alleen het standaardtarief binnen de regio voor het beluisteren van je VoiceMail. Je betaalt start- en gesprekskosten voor het terugbellen binnen of buiten je regio.

Hoe beluister ik VoiceMail op mijn vaste telefoon?

Als je voicemailberichten vanuit huis wilt beluisteren bel je vanaf je vaste telefoon naar 0842-333. Nieuwe voicemailberichten hoor je direct. Wil je oude berichten beluisteren? Volg dan het menu.

bron: Voicemail vaste lijn

Reputatie 7
Badge +17

Dat is een hele terechte vraag, @LouisvM.

De info die @RBxx deelt, is correct. Voicemail ontvangen is gratis, maar voor het beluisteren van jouw voicemail betaal je het standaard tarief (tenzij je BelOnbeperkt hebt, dan is het gratis).

Waarom bellen naar voicemail soms niet in rekening wordt gebracht, kan ik niet direct verklaren. Het enige wat ik kan bedenken, is de gratis voicemail gesprekken zijn ontstaan nadat iemand jouw geprobeerd heeft te bereiken en is doorgeschakeld naar voicemail. Dit is immers gratis. Deze doorschakeling komt dan op de factuur te staan.