Beantwoord

los vast bellen

  • 6 November 2020
  • 28 reacties
  • 404 keer bekeken

Reputatie 3
Badge

Goedenavond, ik maak, samen met meerdere mensen, gebruik van glasvezel internet bij de KPN. Nu is het zo dat dit abonnement op de naam van 1 persoon staat en de kosten worden verdeeld. Wat ik nu graag wil, is een vast bellen abonnement, los van die andere personen. Is het mogelijk om zelf een vast bellen abonnement af te sluiten en dat deze dan wordt doorgegeven door hetzelfde modem als waar het huidige abonnement op zit? Of moet dit via de analoge telefoonpunt die dmv een lasdop het huis binnenkomt?
 

wat ik wil gaan doen is een, homevox 1-5n aansluiten op het modem en deze dan gaan gebruiken voor een 5 tal telefoons in mijn ruimtes. En daarbij dus extern bellen en gebeld worden.  

icon

Beste antwoord door Jeroen van KPN 10 November 2020, 16:27

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

28 reacties

Reputatie 3
Badge

Maar nog eens de keus voor een eigen modem/router gaat in dit onderwerp wellicht te ver. :sunglasses:

Nou, wellicht kunnen we hier een Fritzbox achter die glas flikkeren. KPN legt wel meer beperkingen op aan klanten dan alleen waar ik nu achter kom. Vond het al zo verdacht dat er in de webpagina van de EB zo weinig opties zaten. Ondersteund zo’n EB wel 500mbit? Er zijn hier, even voor de duidelijkheid, 10 mensen die gebruik maken van die EB.

Reputatie 3
Badge

Ik gaf je het voorbeeld met een “softwarematige” telefoon app op een laptop. Dat kan bijv. ook.
Als ik mijn laptop meeneem, naar een willekeurige plek en heb daar internet via WiFi-connectie,
--kan dus ook zijn in een hotel, restaurant (als de corona maatregelen over zijn),-- in Heerenveen,
Zwolle of Maastricht.  Ik kan ermee uitbellen en gebeld worden met en op dat “vaste nummer”.

En nee, hoef nergens bij die hotels, en restaurant in de daar gebruikte modem/routers in te loggen. (Zouden ze niet eens toestaan). Alleen op het “gast” WiFi netwerk, wat ter beschikking staat voldoet.

Dit ontging mij even. Hoe moet ik dit voor mij zien? Je neemt je voip telefoon mee en die sluit je dan aan in de LAN poort van je laptop? Lijkt me een beetje een raar gezicht om eerlijk te zijn.

Reputatie 7
Badge +10

Die “softwarematige telefoon app” wat ik gebruik is een Windows programmaatje.
De link waar je dat kunt downloaden zit er nota bene achter. DAT is de telefoon !! :grinning:

Je start het programmaatje op, de ingevulde VOIP/SIP gegevens melden zich aan bij je VOIP-provider.
Registreert zich, microfoon en speakers van de laptop worden er softwarematig mee gekoppeld, en je kunt met dat progje bellen (en opgebeld worden). Je zou ook nog een headset erbij kunnen gebruiken.

Als de andere kant ook zo'n programmaatje heeft, zou je de camera van de laptop ook nog kunnen inschakelen en er live beeld bij kunnen voegen. (Maar ben nog niemand tegen gekomen aan de andere kant, die van dezelfde telefonie mogelijkheden gebruik maakt :smile: ).

Die laptop met “telefoon” gebruik ik met name voor vrijwilligerswerk als ik voor mensen naar instanties bel. Omdat audio via de speakers loopt van de laptop, kan degene die ik ondersteun meeluisteren in het gesprek. (En tevens vragen beantwoorden). Zo heb je een “open” gesprek.

De microfoon van mijn laptop is zelfs met de standaard instellingen die bij mijn laptop horen, zodanig secuur in te regelen, dat het als “richt microfoon” werkt, zonder veel achtergrondgeluid, of juist een breder spectrum, met meer opname van omgevingsgeluid. De versterking is ook geoptimaliseerd.
Harder of zachter praten, maakt voor de toehoorder aan de andere kant weinig uit.

Bovendien kan ik gesprekken direct opnemen t.b.v. de controle van doorgenomen problematiek.

Dus eigenlijk een heel goed werkende "desktop” telefoon met extra mogelijkheden.
Er zit een telefoonboekje bij waarmee ik direct kan bellen. Met kopieer en plak, kun je ook telefoonnummers uit internetpagina's halen, en daarmee direct het opgezochte nummer bellen.

Een meer uitgebreid systeem van 3CX, hoef je niet eens “kopieer en plak” te gebruiken.
Daar zijn telefoonnummers in een webbrowser direct als “link” gekoppeld om er mee te kunnen bellen.

Nu met corona is dat vrijwilligerswerk echter op een lager pitje komen te staan. (Hoewel ik nog wel een aantal “bezoek-uren” per week nu aan huis heb dat "dezelfde” mensen langskomen).

Een overzicht van telefoniekosten (zolang het Telfort forum nog bereikbaar is).