Onbekend 06-nummer op specificatie vaste nummer



Toon eerste bericht
Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

101 reacties


Niet dat ik weet, ik geloof dat de V10 de laatste 10 inkomende gesprekken toont, maar geen uitgaande.De V10 toont de laatste 10 gesprekken (inkomend én uitgaand bij elkaar)

V10:

Status - geavanceerd - VoIP - iets lager op die pagina Bel log.
Reputatie 7
Badge +21
De lijst van nummers in de V10 is op volgorde van datum/tijd en ook met vermelding hiervan.
Theoretisch kan het nummer dus nog een keer in de lijst staan op een eerder moment, tenzij het "over de rand" gevallen is.

Hier vindt je de lijst:
Via Status (bovenbalk), Geavanceerd (links) dan VoIP (in tweede balk)
Een stukje omlaag vind je Bel log
Als het in dié call log als out vermeld staat, dan móet het van af dat nummer gebeld zijn. Dat kán dan niet anders.
Reputatie 1
Ik heb geen V10 maar Experia V9
Hier heeft Robin uitgelegd hoe het Call log of Bel log in de V9 is te vinden.
https://forum.kpn.com/vast-bellen-13/telefoonnummers-345840#post345867
Hoi @cactusstekel . Wat een vervelende gewaarwording! Zeker als je zeker weet dat je dit nummer zelf niet gebeld hebt en er verder in huis ook niemand dit nummer gedraaid kan hebben. Ik heb er geen verklaring voor. De v9 heeft wel zoiets als een call log maar ik durf eerlijk gezegd niet met zekerheid te zeggen of daar nummers in worden bijgehouden.
Misschien het proberen waard: via 192.168.2.254 kun je inloggen -> vervolgens staat in het eerste tab een hoofdstukje over VOIP. Als je die uitklapt heb je ook een call log.
Kun je je profiel aanvullen. Ik wil ook graag meekijken.
Oh. Ik had het laatste bericht van @PeterG niet gezien. Zo te zien is er dus wel een log.
Reputatie 1
Bij 192.168.2.254 is username "admin " standaard en niet te veranderen.
Wachtwoord is mij onbekend.
Als je nooit bent ingelogd wachtwoord leeglaten. Er wordt dan wel gevraagd een wachtwoord te maken. (wel ff noteren)
Maar eerste keer kan je erin zonder wachtwoord.
Wat gebeurt er als je het wachtwoord leeg laat? Waarschijnlijk kun je dan zelf een ww bedenken! Ik hoop dat dit werkt want we moeten het modem niet resetten. Want dan raakt ie ook dat call log kwijt, namelijk :S
@PeterG is me aldoor voor 😉
Reputatie 1
Als ik het leeg laat krijg ik "authentication failed"
Bedenk ik zelf wat krijg ik hetzelfde verhaal.
Reputatie 7
En wat als je kpn met kleine letters invult als wachtwoord?
Reputatie 1
! error. Authentication failed

Misschien moet ik maar gewoon blijven betalen voor, ja voor wat eigenlijk?
Wordt er moedeloos van.
Reputatie 1
! error. Authentication failed.

Misschien moet ik maar gewoon blijven betalen voor, ja voor wat eigenlijk?
Ik word er moedeloos van.
Reputatie 1
Dan krijg ik ! error. Authentication failed.

Misschien moet ik maar gewoon blijven betalen voor, ja voor wat eigenlijk ?

Ik word er moedeloos van.
Reputatie 1
Dan krijg ik ! error. authentication failed.
Reputatie 1
Nou, dat is wel genoeg zo. Kreeg het eerst niet door en nu alles in een keer.
Reputatie 7
Als je het wachtwoord niet meer weet, dan zit er nog maar één ding op om in te kunnen loggen op de V9 en dat is de V9 een factory reset te geven zodat het wachtwoord weer leeg is.
Reputatie 1
Ik heb natuurlijk nooit een wachtwoord gehad dat samen gaat met "admin"
Verder gebruik ik al jaren drie wachtwoorden die wisselend dienst doen en met succes. In dit geval helaas niet.
Om de hele boel om te gooien door een factory reset lijkt me te drastisch, wie weet in wat voor ellende ik dan terecht kom.
Misschien moet KPN maar het veld ruimen voor een andere provider.
In ieder geval dank aan allen die hebben mee gedacht.
Reputatie 7
Blijkbaar ben je dus ook nog nooit ingelogd geweest op de Experia Box.
Dat betekent dat een factory reset geen enkel probleem zal geven en rustig uitgevoerd kan worden met het voordeel dat je daarna tenminste weer kunt inloggen op jouw V9.
Het doel is dat we je call log gaan bekijken. En aangezien die sowieso verdwijnt na een reset lijkt het me niet handig om hier nog energie in te steken.
Het blijft een mysterie hoe dat nummer nu in je lijst terecht is gekomen. Ik moet er bijvertellen dat het systeem redelijk waterdicht is. Onze zogenaamde sip (soort gebruikersnaam en wachtwoord om via je IP adres te bellen)gegevens zijn afgeschermd dus ik acht de kans klein dat iemand je 'gehackt' heeft.
Aan de andere kant geloof ik jou op je woord dat je het nummer zelf niet hebt gedraaid. Ik wil met liefde de kosten crediteren.
Mocht het weer gebeuren, tja. dan zullen we toch eens in de dat log moeten kijken en dan is het dus wel handig dat jij in de nabije toekomst toegang krijgt tot je v9.
Reputatie 7
Onze zogenaamde sip (soort gebruikersnaam en wachtwoord om via je IP adres te bellen)gegevens zijn afgeschermd dus ik acht de kans klein dat iemand je 'gehackt' heeft.
Ik acht die kans zelfs zo ongeveer nihil, de SIP login is (helaas) zo ongeveer het best bewaarde geheim van KPN.
Reputatie 1
Het wordt zo langzamerhand toch een beetje (on)duidelijker.
Ik nam de rekeningen van KPN en legde die naast mijn agenda. Wat blijkt nu: ongeveer 10x per maand reis ik met een taxi, die ik via internet reserveer. Op al die dagen zou ik voordat de taxi arriveert met dat bewuste nummer hebben gebeld. Totaal uit de lucht gegrepen want ik zit dan in de startblokken te wachten op die bewuste taxi.
Mijn vraag daarom: kan een ander over mijn telefoonnummer beschikken en mij dus laten betalen voor een gesprek dat ik niet heb gevoerd?
Op een rekening staat zelfs een gesprek dat 00.00.00. heeft geduurd en waar toch 0,14 eurocent voor in rekening wordt gebracht.
Reputatie 7
Op een rekening staat zelfs een gesprek dat 00.00.00. heeft geduurd en waar toch 0,14 eurocent voor in rekening wordt gebracht.
KPN hanteert een starttarief van 14 Eurocent dus zelfs een gesprek van 0 seconden leidt tot die kosten. Je wilt niet weten wat de inkomsten van KPN zijn van telefoontjes naar mobiele nummers waarbij de beller direct weer ophangt zodra de voicemail melding begint af te spelen.

Mijn vraag daarom: kan een ander over mijn telefoonnummer beschikken en mij dus laten betalen voor een gesprek dat ik niet heb gevoerd?
Dat zou absoluut onmogelijk moeten zijn.
Het is nu wel interessant om vast te stellen of die telefoontjes werkelijk via jouw Experia Box gevoerd worden maar daarvoor zal je dan wel de call log van de Experia Box moeten uitlezen nadat je weer terug bent gekomen van die taxi ritjes.