Beantwoord

SIP account werkt niet meer op IP telefoon, wel op ExperiaboxV12

  • 19 February 2021
  • 68 reacties
  • 1814 keer bekeken

Hallo,

 

Ik maak sinds 2019 zonder problemen gebruik van een IP telefoon, de Panasonic-TGP500. Eerst op het Telfort en nu op het KPN netwerk. Ik gebruik hiervoor een eigen router van Unify, inmiddels de USG PRO 4 router.

Sinds vorige week vrijdag werkt mijn IP telefoon niet meer, omdat mijn SIP account niet geregistreerd kan worden. Ik krijg error 403 (forbidden) of 408 (request timeout), als ik het via softphone app op mijn iphone probeer. Het KPN SIP account en telefoonnummer van mijn zoon werkt wel gewoon op mijn Panasonic IP telefoon. Ik heb mijn wachtwoord al een paar keer gewijzigd via de service tool van KPN, zonder resultaat. Ik heb wel eens gelezen dat “het wachtwoord vast kan blijven zitten...”.

Ik heb aan KPN gevraagd of ze mijn SIP account kunnen resetten, maar ze constateerde een probleem met mijn verbinding. Dat hebben ze opgelost en ook heb ik een Experiabox V12 gekregen. Op de Experiabox V12 wordt mijn telefoonnummer wel geregistreerd. Helaas werkt het SIP account op mijn IP telefoon nog steeds niet.

 

Kan KPN het volgende ook voor mijn account doen/controleren. zoals in de bijgevoegde link beschreven?:

”Hoi, jammer te lezen dat het nog steeds niet goed werkt. Zoals ik het hier heeft het systeem de wijziging van de SIP gegevens niet goed verwerkt en is blijven hangen. Ik heb de achterliggende afdeling verzocht om, indien mogelijk, de wijziging een schop te geven zodat het alsnog doorgevoerd wordt en je gewijzigde gegevens gaan werken. Mocht dat niet lukken, dan zullen ze waarschijnlijk de wijziging annuleren. Waarna je dan de SIP tool opnieuw zou moeten doorlopen. De afdeling pakt deze melding binnen 3 werkdagen op, dus ik moet je helaas vragen om nog even af te wachten. Ik kom er bij je op terug zodra ik reactie heb.”

 

 

icon

Beste antwoord door Pribit 20 May 2021, 20:19

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

68 reacties

Reputatie 7

Als je een Experia/KPN Box gebruikt dan kan je het KPN telefoonnummer niet ook nog op een eigen VoIP ATA gebruiken.

Snap ik. Ik heb de Experiabox tijdelijk aangesloten om het probleem te onderzoeken. Staat nooit tegelijk aan met de IP-telefoon.

Reputatie 7

Twee weken terug is het mogelijk geworden om zonder stun server een VoIP ATA aan te sluiten. Die wijziging zou eigenlijk geen invloed mogen hebben op VoIP ATA's waar wel een stun server op ingesteld is.

Als het op de KPN aansluiting gewerkt heeft dan zou het vandaag de dag eigenlijk ook nog moeten werken. 

Dat snap ik niet, want ik heb nooit een STUN server ingevuld, en het heeft altijd gewerkt.

 

 

Bedankt voor het meedenken @wjb, maar ik kom niet verder en heb nog de volgende vragen:

Kan het SIP wachtwoord wat de KPNbox gebruikt, anders zijn dat het wachtwoord wat je via de servicetool opgeeft? 

Kan de  SIP Account / Wachtwoord combinatie die je via de servicetool opgeeft, geblokkeerd worden? Kan een SIP account gereset worden?

Reputatie 7

Kan het SIP wachtwoord wat de KPNbox gebruikt, anders zijn dat het wachtwoord wat je via de servicetool opgeeft? 

Dat kan zeer zeker.

 

Kan de  SIP Account / Wachtwoord combinatie die je via de servicetool opgeeft, geblokkeerd worden? Kan een SIP account gereset worden?

Het komt helaas maar al te vaak voor dat een openstaande order het wijzigen van het wachtwoord blokkeert.

Ik heb vandaag al met KPN gebeld, maar die geven aan dat ze me niet verder kunnen helpen.

Hoe kan ik nu zorgen dat mijn SIP account / wachtwoord combinatie weer gaat werken?

Het komt helaas maar al te vaak voor dat een openstaande order het wijzigen van het wachtwoord blokkeert.

Ik heb op 17012021 mijn snelheid verhoogd van 100/100 naar 200/200, en deze order was 2/2 afgerond. Door deze order ben ik ook verhuisd van het Telfort netwerk naar het KPN netwerk. 5/2 ontdekte ik de problemen met mijn IP telefoon. Zou de snelheidsverhoging dan de oorzaak van de problemen met mijn SIP account kunnen zijn?

5/2 ontdekte ik de problemen met mijn IP telefoon

Dat was 12/2….

Reputatie 7

Als die order administratief nog niet volldedig verwerkt is dat kan dat inderdaad zeer goed de oorzaak zijn. 

Bedankt voor je reactie @wjb. De order is inmiddels administratief volledig verwerkt. Wat kan er nu gedaan worden om mijn SIP account / wachtwoord weer operationeel te maken? In het andere draadje heeft @Erik_ hiervoor een order ingeschoten bij een andere afdeling, zag ik.

KPN vindt het blijkbaar niet nodig om enige service te verlenen op SIP gegevens die ze zelf aanbieden! :frowning2:

Helaas zal ik dan verder moeten gaan kijken, na jaren tevreden klant van Telfort te zijn geweest. :cry:

Iemand ervaring met VOIP aanbieder CheapConnect?

Ik hwb Cheap Connect, werkt prima, alleen als je veel belt moet je zorgen dat er genoeg saldo op staat.

Reputatie 7
Badge +10

Controleer nogmaals je gebruikersnaam en wachtwoord voor je SIP account. Door de migratie van TFT naar KPN zijn deze gewijzigd 

Ik haal de SIP gegevens op via de servicetool van KPN, en heb deze een op een overgezet in mijn IP Telefoon. Ik neem aan dat de KPN BOX niet met de TFT gegevens werkt…..

Bedankt voor je reactie @Speedmaster, nogmaals gechecked, maar ik kan geen verschil ontdekken in de gebruikersnaam. Wachtwoord heb ik ook meerdere malen aangepast en gechecked.

Ik zit erover te denken, om nog één keer de Experiabox V8 van mijn zoon te koppelen, maar ik weet niet of je daarmee nog steeds de gebruikte SIP gegevens kunt uitlezen met Wireshark.

Reputatie 7

Ik zit erover te denken, om nog één keer de Experiabox V8 van mijn zoon te koppelen, maar ik weet niet of je daarmee nog steeds de gebruikte SIP gegevens kunt uitlezen met Wireshark.

Dat is echt vergeefse moeite, dat werkt bij KPN niet en heeft bij KPN ook nooit gewerkt.

 

Heeft die iP telefoon ooit gewerkt nadat je over gegaan bent van Telfort naar KPN?

 Dat is echt vergeefse moeite, dat werkt bij KPN niet en heeft bij KPN ook nooit gewerkt.

 

Jammer, bij TELFORT werkte dat in 2019. Vandaar dat ik nu ook geen normale telefoon meer in huis heb.

 

Heeft die iP telefoon ooit gewerkt nadat je over gegaan bent van Telfort naar KPN?

Ja, IP Telefoon heeft tot 12022021 gewerkt. Mijn zoon is ook overgegaan van Telfort naar KPN en heeft ook dezelfde upgrade gedaan van 100 naar 200 MB, en de SIP gegevens van hem werken gewoon, ook bij mij. En mijn SIP gegevens werken ook niet bij hem. Dus het probleem moet in mijn SIP gegevens zitten…..

Reputatie 7

 Heeft die iP telefoon ooit gewerkt nadat je over gegaan bent van Telfort naar KPN?

Ja, IP Telefoon heeft tot 12022021 gewerkt. Mijn zoon is ook overgegaan van Telfort naar KPN en heeft ook dezelfde upgrade gedaan van 100 naar 200 MB, en de SIP gegevens van hem werken gewoon, ook bij mij. En mijn SIP gegevens werken ook niet bij hem. Dus het probleem moet in mijn SIP gegevens zitten…..

Wat mij een beetje bevreemdt is dat jouw IP telefoon na de overgang van Telfort naar KPN en de upgrade van 100 naar 200Mbps nog wel gewerkt heeft maar nu niet meer.

Ik hoop dat @Erik_ hier wat duidelijkheid ik kan verschaffen.

Na tientallen pogingen gisteren eindelijk contact gehad met een KPN medewerker die verder ging dan het standaard antwoord: “Uw KPN box werkt, dus we kunnen niks meer voor U doen”. 
Deze medewerker zei “Ik zal kijken of ik uw SIP gegevens kan synchroniseren” met daarna “ik zie dat er nog een wijziging open staat, klopt dat?”. Toen ik zei dat dat niet klopte, werd ik doorverbonden naar een andere afdeling. Daar hebben ze de wijziging ‘verlengd’ omdat deze niet ‘geannuleerd’ kon worden….…

Ik hoop daar vandaag een bevestiging van te krijgen, zodat mijn SIP gegevens weer kunnen synchroniseren! 😓

Vandaag weer gebeld met KPN. Er staan inmiddels 2 orders open op mijn naam, waarvan 1 onbekende order m.b.t. vaste telefonie op 12022021, de datum dat de problemen voor mij begonnen. Beide orders ‘hangen' en worden nu geannuleerd, dit gaat ongeveer een week duren. 

Hopelijk kan ik daarna weer mijn SIP gegevens synchroniseren en bellen. 

 

Jammer dat niemand van KPN op dit draadje gereageerd heeft, dan was deze oplossing vast sneller gevonden…..

Reputatie 7

Beide orders ‘hangen' en worden nu geannuleerd, dit gaat ongeveer een week duren. 

:confounded:

Na ruim een maand is mijn openstaande order is sinds vanochtend ineens afgehandeld! 

Bij mij heeft het ruim een maand geduurd, voordat ik een persoon aan de telefoon kreeg die echt wilde helpen. Uiteindelijk is de bestelling nu afgehandeld, maar helaas wil mijn VIOP telefoon nog steeds niet registreren. :sob: Hier wordt je echt moedeloos van………..

 

Reputatie 7

Heb je nogmaals via de SIP servicetool het wachtwoord opnieuw ingesteld?

Kan je eens de volledige configuratie van jouw telefoon met ons delen. Uiteraard wel even de privacygevoelige gegevens wegpoetsen.

Hoi wjb, ja, ik heb mijn wachtwoord weer opnieuw ingesteld, en een kwartier gewacht, voordat ik het in mijn VOIP telefoon geconfigureerd heb.

 

De configuratie van mijn VOIP telefoon is goed, want als ik de SIP gegevens van mijn zoon invul, werkt de telefoon meteen en bij mij blijft ie een tijdje op ‘registering’ staan en daarna niets meer.

Er moet echt iets met mijn nummer of de SIP gegevens aan de hand zijn………. 

 

Ik heb vandaag ook mijn KPNBOX er weer aangehangen, en dan gaat het telefoon lampje gewoon groen branden. De doorschakeling naar mijn mobiel werkt ook gewoon. Echt heel frusterend dit.