Hallo,
Aangezien de klantenservice mij niet kan (of wil) helpen met de benodigde informatie, maar via deze weg.
Sinds een paar dagen werkt onze vaste telefoon niet meer. Nu moet ik er alvast bij zeggen dat ik een eigen router gebruik voor zowel internet (VLAN 6) als IPTV (VLAN 4) en het VOIP VLAN (7) doorzet naar de Experia box. Via deze constructie heb ik jaren lang (minimaal al 5 jaar) de Experia box kunnen gebruiken voor de vaste telefonie zonder IPTV en Internet via de Experiabox, echter sinds enkele dagen wil de vaste telefoon alleen maar werken op het moment dat de Experia box alles afhandelt wat ik dus niet wil. Ik zie ook nergens op de KPN site het telefonie netwerk vermeld staan (https://www.kpn.com/service/internet/wifi-en-modems/eigen-modem-instellen-en-gebruiken.htm)
Nu is mijn concrete vraag of dat er iets gewijzigd is aan het telefonie netwerk en of het nog via deze constructie zou moeten werken. Ik vind het namelijk schandalig dat de klantenservice deze basis informatie niet kan of mag verschaffen en dat ik daarvoor een apart abonnement moet aanschaffen of geluk moet hebben op dit forum.
Nogmaals, het gaat niet om hoe ik mijn eigen router moet instellen, maar het gaat er hier om hoe ik ervoor kan zorgen dat een constructie die al jaren werkt weer gaat werken op de Experiabox of dat ik een andere route in moet slaan.