Beantwoord

Telefoon werkt niet na glasvezel

  • 27 February 2020
  • 71 reacties
  • 3404 keer bekeken

Reputatie 1

Vanmiddag is mijn aansluiting aangesloten op glasvezel en alles werkt behalve de vaste telefoon, Weet iemand hier iets op ? Heb hem heel erg dringend nodig

icon

Beste antwoord door adriaan97 2 April 2020, 10:54

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

71 reacties

Badge +12

Vanmiddag is mijn aansluiting aangesloten op glasvezel en alles werkt behalve de vaste telefoon, Weet iemand hier iets op ? Heb hem heel erg dringend nodig


Hallo @adriaan97 . Welk modem heb je en in welke ingang heb je het ‘stekkertje’ van de telefoon geplugd?

Reputatie 1

Hallo. Heb een V10 modem en heb beide ingangen geprobeerd

Reputatie 1

heb resetten van het modem geprobeerd en alle andere oplossingen die de kan aandraagt ook

Badge +12

Is er iets te zien m.b.t telefonie als je inlogt in de V10?

 

Reputatie 1

Edwin allereerst bedankt dat je de moeite neemt. Snap er niets meer van het nieuwe modem geeft een nieuw wifi signaal maar de oude staat er ook nog en doet het ook. Wel raar de monteur heeft het nieuwe modem met het wachtwoord van de oude (V8) aangesloten 

Badge +12

Dat is dan een monteur die er totaal geen verstand van heeft. Twee modems gaat nooit werken. Koppel de oude V8 eens helemaal los (dus ook de stroom) en sluit alles eens aan de nieuwe aan. Vervolgens een keer herstarten (evt even de stroom er af). Kijk eens of het dan wel werkt.

Reputatie 1

Hallo Edwin, Ik ben niet helemaal duidelijk geweest. Er is een nieuw modem maar ik ontvang mijn oude en nieuwe signaal ?????? en allebeide geven ze een razend snel signaal onov 200 alleen jammer dat de telefoon nog in coma is. KPN belde vanmorgen en het zou goedkomen mijn vertrouwen in hun beloftes is inmiddels naar het nulpunt gezakt maar als ik afga op de zgn expertise van hun medewerkers is dit volkomen gerechtvaardigd. Heb een goed weekend, wordt vervolgd 

Reputatie 7
Badge +30

Beste @adriaan97, welkom en excuses voor de late reactie van mijn kant. Is het inmiddels wel opgelost? Mocht ik nog iets voor je kunnen doen, laat je het dan weten? Wil je in dat geval ook je forumprofiel aanvullen met je postcode + huisnummer en evt. klantnummer(s)?

Reputatie 1

Marcia, Nee opgelost…….nog steeds niet dus asl je hier verandering in kunt brengen, heel erg graag. xxx

admin: adres gegevens verwijderd

Reputatie 1

Wat ik begrepen heb is dat er een “Ticket” is aangemaakt met de belofte dat het vrijdag in orde zou zijn Heel vervelend. want ik gebruik mijn vaste lijn om in te loggen op mijn werk. Los van het feit dat dit irritant is kost het mij geld dus hulp zou bijzonder welke zijn

Hoi @adriaan97 . Dit is van dusdanig technische aard dat ik hier niet het magische knopje heb, helaas. We zullen de handelingen van de achterliggende afdeling even moeten afwachten.

Excuses voor het ongemak. 

Reputatie 7

Heel vervelend. want ik gebruik mijn vaste lijn om in te loggen op mijn werk.

Waarmee log je dan in?

Wordt je dan op jouw vaste lijn gebeld als je gaat inloggen op je werk of gebruikt jouw werk soms nog ouderwetse modemverbindingen (wat ik me niet kan voorstellen)?

Of begrijp ik het verkeerd en wordt de telefoon op jouw werk doorgeschakeld naar jouw telefoon thuis?

 

Reputatie 1

ik bel een nummer en krijg dan een code kan alleen vanaf mijn vaste lijn

Reputatie 7

ik bel een nummer en krijg dan een code kan alleen vanaf mijn vaste lijn

Helder. Als je ook mobiele telefonie van KPN hebt en KPN Compleet bent, dan kan je in mijnKPN jouw telefoon kostenloos doorschakelen naar jouw mobiele nummer.

 

Oeps ... zelf bellen lukt dan nog steeds niet via dat nummer. :sweat:

Reputatie 1

de computer die ik bel herkent mijn vaste nummer dus met m’n mobiel bellen ???????? als hij is doorgeschakeld ? 

Reputatie 7

de computer die ik bel herkent mijn vaste nummer dus met m’n mobiel bellen ???????? als hij is doorgeschakeld ? 

Dat gaat, zoals ik in mijn "oeps" al aangaf niet werken.

Reputatie 1

Sorry, had de oeps niet gezien en dacht even dat het licht was uitgegaan.

Reputatie 7

Ik hoop voor je dat KPN eerder met een oplossing zal komen.

Reputatie 1

merk trouwens net dat bij her afspelen van spotify het zgn stabiele signaal om de twee minuten uitvalt om vervolgens na 10 sec weer te beginnen

Reputatie 1

Vraagje heb net op de bon van de monteur gekeken en daarop staat dat internet en de tv werken zou het zo kunnen zijn de mijn vaste telefoon nog niet is overgezet naar glasvezel of raaskal ik maar wat.

 Ik kan niet helpen met oplossen van het probleem maar ik vind dit wel interessant.

ik bel een nummer en krijg dan een code kan alleen vanaf mijn vaste lijn

Dat is een creatieve manier van extra verificatie, maar ik bedenk me wel 2 dingen.

Je kunt dus alleen thuis vandaag inloggen, althans dat is het idee er achter ?

Maar, het is heel eenvoudig om een uitgaand nummer mee te sturen va een voip programma op een laptop oid, dus als ik de maker was van zo’n systeem dan zou ik de verificatie doen door te bellen naar het (vaste) nummer, dat is best wel waterdicht(er).

Reputatie 1

Ik bel naar een vast nummer en elke keer dat ik bel krijg ik een ander inlognummer 4 cijfers

Dat systeem ken ik wel, maar dat kan dan in jouw geval alleen va een vtv vastgelegd (vast) nummer ?

Reputatie 1

Klop alleen via vast nummer

OK, dank voor berichten, duidelijk.

Maar waarom is dat in dit geval zo bedacht ?

Sorry voor de niet echt ter zake doende vragen, misschien zijn er anderen die dit systeem ook kennen, zoals ik al aan gaf geeft uitgaande nummeridentificatie niet veel zekerheid.