Beantwoord

Telefoon werkt niet na glasvezel

  • 27 February 2020
  • 71 reacties
  • 3415 keer bekeken


Toon eerste bericht
Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

71 reacties

Reputatie 1

Hoezo sorry als je niet, gewoon, even iets vraagt………..geen punt

Reputatie 7
Badge +24

Hi all, update van onze kant. Ik heb helaas nog niet de oplossing. Onze technische dienst is hier nog steeds mee bezig, we moeten dit nog even afwachten. :( 

Reputatie 1

Luitjes, het duurt nu toch echt wel erg lang

Reputatie 7
Badge +30

Dit is heel vervelend :-(. Ik zie dat er nog geen nieuwe update is gekomen, dus ik heb helaas op dit moment geen nieuws, ben ik bang. 

Reputatie 1

Goedemorgen is er nog hoop werd immers vorige week gebeld met de mededeling dat het vorige week in orde zou zijn of anders een telefoontje maar geen telefoontje en de telefoon laat het nog afweten !

Het ligt vrij complex en ik kan je verzekeren dat de technische collega's er mee bezig zijn. Ik hoop dat er op korte termijn goed nieuws is. 

Reputatie 1

Hallo, sprak net met mijn buurvrouw die gebeld had en me wist te vertellen dat de zaak eigenlijk in mei pas voor elkaar zou zijn. Kan het zo zijn dat ik overgezet ben terwijl het netwerk nog niet in orde is en is het gevolg (voor iets dat jullie toch zouden moeten weten) dat ik geen vaste lijn heb tot ergens in mei ? Dan zou dat betekenen dat ik allerlei extra kosten moet maken en dat ik betaal voor een service die het stomweg niet doet

Reputatie 1

Zou het zo zijn dat ik gewoon weer naar de oude situatie terug kan ? Welliswaar met erg traag internet maar wel met een telefoon die het weer doet en dat heeft dan mijn voorkeur. En dat dingen worden overgezet terwijl het netwerk er nog niet klaar voor is…………………...naar mijn mening zou een restitutie op zijn plaats zijn. Groet, Ad

Reputatie 7

Helaas is dat niet mogelijk, Adriaan. Dit is een frustrerende situatie, dat begrijp ik. Zoals ik het hier zie is er nog geen specifieke datum te noemen, maar ik zie geen indicaties dat het nog tot mei zou gaan duren. 

Het geheel is in behandeling bij de leveringsafdeling, en dat is ook precies waar dit moet zijn. De collega heeft ook genoteerd dat hij je gistermiddag gesproken heeft en dat hij vandaag aan het einde van de middag opnieuw belt. Hopelijk is er dan een datum te geven waarop de telefonie het gaat doen.

Het probleem zit hem erin, gesimplificeerd, dat je hele order nog niet afgerond is. Dus het is al fortuinlijk dat je wel internet hebt. Telefonie gaat pas actief worden op het moment dat de order in z'n geheel afgerond is. 

Reputatie 1

alweer 5 dagen en nog geen telefoon. Klasse KPN !!!!

Reputatie 7
Badge +30

Ik zie inderdaad dat we nog geen bevestiging van KPN NetwerkNL hebben gekregen dat glasvezel werkt.. Wel zie ik dat je geadviseerd bent om je modem weer op ADSL aan te sluiten, zodat je moeder weer kan bellen. Is dat nog niet gebeurd?

Reputatie 1

wel geprobeerd en gerest maar………...de lijn is helemaal dood

Reputatie 7
Badge +30

Wat vreemd! Je hebt de kabel van de Experia Box dus in het IS/RA punt geplaatst? En zie je nu überhaupt wel lampjes op het modem verschijnen? Zo ja, welke lampjes en welke kleur? Om welke Experia Box gaat het?

Reputatie 1

Dee monteur heeft een ander modem geplaatst een v10 en lampjes…………...alleen power

Reputatie 1

Is er ook uitzicht over hoe lang dit feestje nog duurt. ? Begint me geweldig te irriteren .

Reputatie 7
Badge +30

Excuses voor de late reactie. Ik kan me heel goed voorstellen dat je er wel een beetje klaar mee bent.. Zitten alle kabels wel in de Experia Box? Er zit dus een kabel tussen de Experia Box en het IS/RA punt?

Reputatie 1

Ja, alles zit er in en de telefoon geeft helemaal geen geluid dus niet een piep o.i.d

Reputatie 7
Badge +30

Ik durf niet helemaal te zeggen waar het nou mis gaat. Wil je het stappenplan voor installatie van de Experia Box nog eens doorlopen? Het systeem herkent het modem ook niet, dus de verbinding is er inderdaad niet. Je kunt trouwens je telefoonnummer via MijnKPN doorschakelen. Wellicht is dat een optie.

Reputatie 1

Marcia,

Heb het “Stappenplan” net helemaal doorlopen en………………..niets, noppes, nada. Mijn laatste haren zijn inmiddels grijs ! Weet nog wel dat iemand, van jullie, me vertelde dat terug niet kon omdat die lijn was afgesloten. Ik heb er ook niet veel verstand van maar hoop vurig dat deze ellende gauw is opgelost en ik ga er vanuit dat de KPN geen kosten berekend voor een dienst die het niet doet. Ook een. compensatie voor de gemaakte kosten door dit gedoe zou ik heel normaal vinden.

Reputatie 7
Badge +30

Pff, wat rot dit.. Ik wil even terug naar het begin en kijken of we iets anders kunnen verzinnen. Je Experia Box is op dit moment aangesloten op het IS/RA punt en niet op het glasvezelkastje, correct? En nu, dat ‘ie aangesloten is op het IS/RA punt, werkt dan internet en tv wel? Wellicht is het anders een optie om de glasvezel bestelling te annuleren en er eerst voor te zorgen dat de telefonie weer gaat werken.

Reputatie 1

Nee klopt niet. Mijn glasvezel is aangesloten omdat ik via het IS/RA punt totaal geen signaal binnenkrijg en zo werken internet en de tv in ieder geval. Moet me trouwens even van het hart dat de rekening voor diensten van de KPN weer (op tijd) binnen is, nu de levering hiervan nog. 

Reputatie 7
Badge +30

Ik heb opnieuw een ticket voor je aan laten maken. Ik begrijp namelijk niet waarom je internet + tv het wel doet via glasvezel, maar telefonie niet. Ik heb hierin aangegeven dat telefonie z.s.m. aangesloten moet worden en dat mijn collega's contact met je op moeten nemen.

Reputatie 1

Marcia, jij bedankt en ik hoop dat ik snel iets hoor maar net zo goed als zeuren, zal ik je zeker laten weten als het werkt

Reputatie 7
Badge +30

Je zeurt niet, het moet gewoon werken ;-).

Reputatie 1

Trouwens wel benieuwd of er nog enige compensatie komt voor het niet werken van de telefoon enz…….