Vraag

Vast bellen op V10A valt uit

  • 1 September 2021
  • 36 reacties
  • 234 keer bekeken

Badge

Mijn vast bellen valt telkens uit.

Na herstart van het modem (nadere info zie hieronder) werkt het even en valt dan weer uit.

Modem: V10a

Model Name: VRV9517-Telfort
Firmware Version: v6.00.32 build135
Boot Code Version: 1.0.38-161.188
Hardware Version: R01

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

36 reacties

Reputatie 7
Badge +30

We hebben de navraag nog uitstaan hierover, maar het was niet direct duidelijk waarom je én de update naar de nieuwe firmware nog niet hebt, én waarom ons systeem niet het juiste modem wil sturen. Dus dat wordt beide nu uitgezocht. Ik moet je helaas dan ook vragen om nog iets meer geduld, @midegi.

Badge

OK, a.s. donderdag 0-6 u. wordt de FW vervangen, volgens een mail die ik heb ontvangen.

Maar wat als dat niet helpt?

Daar zou ik graag al een afspraak over willen maken.

Reputatie 7
Badge +30

Goedemorgen, @midegi, ik zie hier dat je migratie inderdaad heeft plaatsgevonden. Je zit nu op de KPN manier van aansluiten, en op de juiste, meest recente, firmware voor de V10A. Hoe is het nu met je telefonie? Want als dit nu inderdaad nog steeds niet goed is, dan gaan we er gelijk verder mee aan de slag. 

Badge

Ik kijk 't ff aan en laat 't nog weten!

Reputatie 7
Badge +20

Ik ben weer terug @midegi en ben heel benieuwd hoe het er voor staat nu de migratie bij jou afgerond is. Werkt de telefonie weer naar behoren of gaat er nog ergens iets mis? Hoor het graag!

Badge

Hoi Maja,

ik heb nu wel weer steeds kiestoon en ik kan gebeld worden, maar tijdens het bellen valt nog de verbinding telkens ff weg. Naar schatting zo eens in de 1 à 2 minuten en dat duurt dan telkens zo'n 2 tot 4 seconden, dus heel hinderlijk.

Hoi, midegi, ik zie dit topic nu pas. 

Vervelend dat de vaste aansluiting niet goed werkt. 

Maar heb je al eens nagedacht over overgaan naar een mobiel abonnement met onbeperkt bellen? Dat kan, zonder internet-MB's, al vanaf 15,00 per maand bij kpn en welk nummer binnen Nederland of E.U. je ook belt, daar zijn dan geen extra kosten aan verbonden. Misschien handig met je belgedrag? Want dat is goedkoper dan Belonbeperkt Altijd. Tenzij je vaak nrs buiten de E.U. belt. Dan is vast met Belonbeperkt Altijd, naar 83 landen, weer interessanter.

Badge

Nee, geen mobiel voor mij! Alleen voor noodgevallen.

Heb ook geen belonbeperkt-abo op m'n vaste lijn.

Wat betreft de vaste aansluiting: ik zal het nog ff aankijken, ben geen veelbeller: ik spreek mensen liever in levende lijve. Heb dan ook tot nu toe (sinds de migratie) alleen korte formele gesprekjes gevoerd. Verwacht binnenkort een lang telefoongesprek met iemand die niet zo makkelijk op bezoek kan komen; zal ff afwachten hoe het dan is en laat dan nog van me horen. Laat deze chat dus maar graag nog ff openstaan.

Het was maar een voorstel. 

Nee, geen mobiel voor mij! Alleen voor noodgevallen.

Huh :astonished: . Why not?

Heb ook geen belonbeperkt-abo op m'n vaste lijn.

Zo, jaag jezelf maar op kosten. Vast bellen is, bij kpn, per gesprek 15 cent plus 15 cent per minuut. (laatste minuut per seconde). Naar andere landen binnen Europa: 23 cent per minuut.

Wat dat betreft nog een welgemeende tip: Heb je belkosten hoger dan € 16,50 per maand dan is Belonbeperkt Altijd in ieder geval kostenbesparend. Nog pittig t.o.v. Mobiel abonnement met onbeperkt bellen…. maar goed, jouw keuze.

Voor mij echt geen vaste lijn meer. Mobiel was wat dat betreft 8 jaar geleden al goedkoper dan vast.

Badge

Hallo Maja,

tot nog toe lijkt het probleem opgelost…

Thx,

Michaël.

Reputatie 7
Badge +20

Dat is goed nieuws @midegi :blush: Bedankt dat je het nog even laat weten!