Beantwoord

vaste telefoon in verzorgingstehuis

  • 4 October 2020
  • 69 reacties
  • 2881 keer bekeken


Toon eerste bericht
Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

69 reacties

Reputatie 7
Badge +10

….vond ook nog de volgende GSM “Mobiele” telefoon (vanuit thuiszorgwinkel).
Had men liever toch een “bureautoestel” willen hebben, voor op een tafeltje of nachtkastje.

 

 

Of misschien toch wat meer bescheiden in omvang en draagbaar, maar wel een meer eigentijds design dan zo'n "Fysic” van de vorige pagina.   Bij een andere shop < DEZE >

 

 

Als prijs dan nog een rol zou kunnen spelen, wat goedkoper < DEZE >

 

Met aan de achterkant een speciale SOS knop, waarbij je naar een aantal vaste nummers een voorgeprogrammeerd SMS-bericht zou kunnen sturen om te waarschuwen.

 

Reputatie 1
Badge

 @Babylonia    Aan een vast toestel (ongeacht of deze nu op een “echte” vaste lijn zit of op een GSM terminal) kleeft inderdaad het bezwaar,  dat de “locatie” van het toestel een rol speelt i.v.m. bereikbaarheid.

Aan de andere kant kunnen veel ouderen echt niet meer overweg met een mobiel toestel.  Ook niet met de zgn. ouderen telefoons,  die bovendien meestal ook nog van chocola en suikergoed gemaakt zijn.   Die herkennen bij wijze van spreken alleen nog de klassieke grijze T-65 als telefoon.    Zo’n bureau toestel met GSM ingebouwd zou misschien nog het beste zijn.   Die zijn meestal ook wat degelijker gemaakt.  Ik heb er ooit zelfs een gezien met ingebouwd (volledig) toetsenbord voor SMS.    

Jouw tante is helaas niet representatief voor de ouderen.   Je moet oudere mensen inderdaad niet per definitie onderschatten,  maar de moeder van Yvonne was dementerend schreef ze.   

Maar misschien was je dat al vergeten? :relaxed: 

Wat een vrolijk- (en jaloers-) makend artikel en filmpje overigens! 

Reputatie 7
Badge +10

Wat een vrolijk- (en jaloers-) makend artikel en filmpje overigens! 

Zo'n oefening met zo'n elastische band dat been naar boven… Dat lukt mij van geen kanten. :scream:
En dan ben ik ruim 40 jaar jonger. (Nee, ik maak me geen illusie dat ik die leeftijd zal halen). :wink:

Reputatie 3

 

Hoi babylonia,

 

Je hebt gelijk; dat heb je al eerder aangegeven. Ik snapte jouw verhaal niet helemaal, vandaar dat ik KPN heb doorgezet. 

En het gaat ons niet om voordeel. Mijn moeder moet juist wat vermogen kwijt om niet op de zeer hoge eigen bijdrage uit te komen. 😉

Daarbij; mijn moeder is echt waar a-technisch. Teveel schakelen tussen de tv netten vind ze al eng en dan denkt ze dat de tv stuk gast, hihi. 

Daarentegen is ze de enige in het hele tehuis zonder rollator, dus een loopje naar haar telefoon is geen probleem. Mevrouw zit zelfs nog op de gym! 

Maar bedankt voor je ideeen hoor. En blijf jij ook gezond! 

 

Reputatie 7
Badge +10

En het gaat ons niet om voordeel. Mijn moeder moet juist wat vermogen kwijt om niet op de zeer hoge eigen bijdrage uit te komen. 😉

Ja, als je vermogen hebt, wordt dat via zeer hoge eigen bijdrage in sneltreinvaart wel “uitgekleed”.

Voor de meeste mensen is het net andersom, simpel AOW-tje, misschien nog een minimaal aanvullend pensioentje. en moeten het doen met het schaarse geld wat dan nog overblijft na aftrek van eigen bijdrage, mogelijke servicekosten etc.

 

Daarentegen is ze de enige in het hele tehuis zonder rollator, dus een loopje naar haar telefoon is geen probleem. Mevrouw zit zelfs nog op de gym! 

Maar bedankt voor je ideeen hoor. En blijf jij ook gezond!

Mooi dat je moeder het nog zonder rollator kan stellen.
Laten we hopen dat dat zo lang mogelijk nog kan.

(Mijn gezondheid is helaas niet geweldig. Maar we doen het er maar mee).

Reputatie 3

Hallo Lisa,

 

Daar ben ik weer. Zoals jij hebt geregeld, komt de monteur de telefoon installeren op 9 november. Ik kreeg vandaag twee mails van KPN. Eentje waarin staat dat de installatie nog niet gedaan is, maar de facturering wel gestart is. In de tweede staat dat ik gekozen heb om de installatie zelf wil doen. Ik begrijp het niet meer hoor! 

Groet 

Reputatie 7
Badge +17

Grrrrr…. [emotionele uitspatting]:persevere:. Ik ga er voor je achteraan:nerd: . De kosten die nu gemaakt worden vergoed ik op het eerst volgende factuur.  Je hoort (hopelijk vanavond nog, anders morgen) van me!   

Reputatie 3

Hoi Lisa,

Ik had ook een emotionele uitspatting! 🤯

Ik hoor graag van je!

Nog een vraagje over de vorige provider; premium incasseert nog steeds de abonnementskosten, terwijl ik heb abonnement in augustus al heb opgezegd. Ik heb gebeld en zij zeggen dat, zolang het nummer niet overgezet wordt (door KPN dus), worden de abo-kosten gewoon geincasseerd. Ik heb deze jongeman gevraagd wat er dan gebeurt als desbetreffende helemaal geen telefoon meer wil. Want dat was in eerste instantie zo. Daar had meneer geen antwoord op. Hij merkte ook nog op dat KPN, ziggo, enz het ook op deze manier doet. Lijkt mij niet he?! 

Reputatie 7
Badge +17

Ik schaam me gewoon voor deze situatie. Ik heb alles geprobeert, maar de herplanning van de monteur is óók niet goed gegaan. Omdat de initiele monteursafpsraak voor geen mogelijkheid overschreden kan worden, zat er niets anders op dat een storingsmonteur in te plannen. Op z'n vroegst kan die monteur op 10 november tussen 10.00-12.00 uur komen. Dit heb ik meteen ingepland, zodat het niet nóg langer uitloopt. De nieuwe monteur is op de hoogte van de situatie en zal bij de receptie vragen naar de kamer begeleid te worden om de boel aan te sluiten. :see_no_evil: Excuses hiervoor! 

Reputatie 3

Hoi Lisa,

 

Jij kunt er ook niets aan doen he! Ik neem je niks kwalijk, maar word wel erg moe van KPN… Ik heb het inmiddels gezien en de afspraak verzet naar 11 november. Dan maar op mijn verjaardag, want de 10e is de sterfdag van mijn zus, dus dan heeft mijn moeder daar geen zin in. 

Zou je mijn vraag over de toestand met pretium nog willen beantwoorden? Zij claimen dat het heel normaal is abonnementskosten te blijven incasseren totdat KPN dit abonnement overneemt en dat KPN dit ook zo doet, en ziggo ook, enz. Zoals ik al schreef wilde mijn moeder in eerste instantie helemaal geen telefoon meer, dus dat zou betekenen dat we nooit meer van pretium af konden komen!! 

 

Groet,

Ellen 

@Lisa

In je bericht van 10 oktober staat een fout toch niet.

Digitenne 18 + vast bellen Belvrij Altijd pstn abonnement 47,50 per maand = 65,50

Verrek, dat klopt wel, al noem je Belonbeperkt maar zo heet het bij VoIP.

 

Oh, Pretium. Vervelende lui. Maar je moet daar gewoon op kunnen zeggen. Bij nummerbehoud moet het abo wel blijven doorlopen bij de latende provider totdat de nieuwe het overgenomen heeft. Anders kan het niet.

Reputatie 7
Badge +17

Ohnee, goed dat je de afspraak verzet hebt! :butterfly:  
Ja, je moet het abonnement daar gewoon op kunnen zeggen. Als je dit in augustus al gedaan hebt, dan zou het m.i. per september zijn opgezegd. Gek dat zij uberhaupt weten dat het nummer naar ons toe moest:thinking: . Je hebt immers pas in oktober aangegeven dat je een abonnement bij ons af wilde sluiten. Ik vermoed dat de eerste opzegging niet goed is doorgekomen. Hierna heb je -tijdens de bestelling bij ons- haar vorige nummer doorgegeven als te behouden nummer. Pretium krijgt dan een bericht van ons dat we het nummer graag over willen nemen. Zodra het nummer is overgezet, wordt het abonnement beeindigt bij Pretium. Hier hebben ze dus gelijk in!

Toen je het abonnement bij Pretium opzegde in augustus, had het abonnement moeten stoppen in Septermber, met als gevolg dat je moeder en nieuw nummer kreeg bij ons. 

Het kan dus niet anders dan dat de eerste opzegging niet goed is doorgekomen. 
Heb je in augustus een bevestiging ontvangen van de opzegging? Dan kun je dit hard maken bij Pretium. Het enige risico dat je loopt is dat je moeder een nieuw nummer krijgt van ons. Eenmaal opgezegd bij pretium, wordt het nummer vrijgegeven en is die (door ons) niet meer te claimen. 

Hopelijk kun je hiermee uit de voeten. 

Reputatie 3

Hoi Lisa,

Wederom bedankt voor je uitgebreide antwoord! Ik heb idd een bevestiging van pretium. (Vervelende lui idd, Peter G! Maar mijn moeder krijgt geen bel onbeperkt hoor. Ze belt bijna nooit, mss eens in de twee weken! Dus ik heb een ander abonnement afgesloten.)

Maar ik laat het dan maar zo, want om een demente vrouw nou een ander telefoonnummer te geven… lijkt me geen goed plan. En mogen we pretium dus lekker een paar maanden voor Jan L… betalen. Schandalig, zij wisten in augustus idd niet dat we naar KPN gingen… Maar een geluk bij een ongeluk, want nu heeft ze nummerbehoud! 

Groet 

om een demente vrouw nou een ander telefoonnummer te geven

Tja, ze zal toch nooit zichzelf bellen (ook als ze niet dement is). Voor haar kennissen is het natuurlijk wel prettig dat ze het nummer houdt. Als ze haar nog contacten.

Sterkte de komende maanden.

Reputatie 7
Badge +10

Jammer dat na een maand er nog steeds geen werkende oplossing is.
Misschien toch denken aan zo'n “mobiele” bureau telefoon oplossing, zoals eerder aangehaald?

Reputatie 3

PeterG en Babylonia

Bedankt voor jullie berichten en meedenken! Mijn moeder heeft veel kennissen, dus om die allemaal weer een nieuw nummer door te geven... 

Ik heb genoeg werk aan KPN… 😪 En ben heel druk geweest de laatste jaren en maanden; mantelzorgen, moeder verhuizen, ouderlijk huis opruimen en ontruimen… alles alleen. Daarom kan ik zo slecht tegen dit soort gedoe. Regel het gewoon, denk ik dan! Maar zo simpel is het niet. En dit is lang niet het enige bedrijf waar ik moeilijkheden mee heb gehad, pfffffff. 

Mijn moeder heeft nu zo’n draagbare telefoon; eentje in een houder, die ze mee kan nemen. Dus dat is geregeld, maar wat je verder bedoelt, Babylonia, weet ik niet zo goed. En zit ik al niet vast aan KPN? En kom ik dan ooit af van pretium? En dan krijgt ze natuurlijk een ander nummer… Ik vrees dat ik dat ook niet echt zie zitten. Die nieuwe telefoon uitleggen wordt al wat zeg. 

Fijne avond! 

Reputatie 7
Badge +10

Een hele berg “gedoe”, dat snap ik best.
(Zelf ben ik gepensioneerd, en heb de afgelopen jaren vergelijkbare toestanden moeten regelen).

Mijn beste opties zijn echter gewoon alles “apart” regelen. Niet alles bij één club onderbrengen.

….En zit ik al niet vast aan KPN?

Dat ligt eraan. Je mag verwachten dat een en ander binnen een redelijke termijn wordt geregeld.
Telkens uitstel en slechte organisatie van planning kan men een bedrijf ook een “ingebrekestelling” voorleggen, als niet binnen laten we zeggen 14 dagen niet gewoon alles alsnog is afgerond.

Zul je dat wel met aangetekend schrijven moeten voorleggen. Met de stelling erbij dat je de overeenkomst eenzijdig verbreekt door die “ingebrekestelling”, indien niet alsnog binnen die termijn alles netjes is opgeleverd. Bij vermeende smoesjes als vertraging door “corona” heb ik sterk de indruk, dat bedrijven en organisaties daar inmiddels onrechtmatig veel “voordeel proberen uit te halen”.

Op enkele uitzonderingen na, zijn de schappen bij Albert Heijn ook gewoon normaal bevoorraad.
Ofwel die zijn inmiddels al lang netjes op de heersende corona omstandigheden ingespeeld.
Van KPN en consorten mag je hetzelfde verwachten.

Reputatie 3

Goedemorgen Babylonia,

Bedankt voor je bericht. Tja, pffffff, ik weet het ff niet meer. Je merkt, en ik zeker, dat ik aan mijn eind ben. Dit gedoe doet zoveel met me en zie geen oplossing. 

Ik heb inmiddels de afspraak met KPN wel gecanceld, omdat mijn moeder positief getest is. Ook daar heb ik moeite mee; een vrouw van 89 jaar met Corona, zonder enige klacht. Lijkt mij niet te kloppen. Er zijn veel ‘valse positieven’, zoals men dat noemt. En ik hoop het met heel mijn hart, natuurlijk, maar hierdoor moeten alle afspraken gecanceld, zit mijn moeder voorlopig alleen en in haar appartement en zit ik ook in isolatie. 

 

Reputatie 7
Badge +10

Oh, dan ga je een moeilijke tijd tegemoet. Alles maar even op een laag pitje. Geen afspraken e.d.
Veel sterkte toegewenst.

Allemaal zeer vervelend en dan ook nog veel bijkomend taai regelwerk.
Er is wel een mogelijkheid om het nummer te behouden en bereikbaar te houden. Porteren naar een (niet-kpn) voip aanbieder en dan kun je het via een website doorschakelen naar 1 of meerdere (mobiele) telefoon(s). Voor 8,95 per jaar.
Dan heb je allerlei mogelijkheden zonder afhankelijk te zijn van een specifieke (vaste) aansluiting.
Mocht je dat interesseren dan onthullen we de naam van die voip club hier als dat mag van kpn, bij mij en bij vele anderen in mijn omgeving werkt dat perfect, op dit forum zijn ook meerdere gebruikers.
Succes met alles.

Reputatie 3

Hallo Kees,

Dank je voor het meedenken! Nog nooit gehoord van dit fenomeen… 😏

Op zich klinkt het goed. Maar dan moet mijn moeder internet hebben, neem ik aan? Dat heeft ze niet hoor, ze is 89 jaar. En zo a-technisch als maar kan! 

Groet

Reputatie 3

Hallo Lisa,

Inmiddels goed bedoelde adviezen gekregen van meedenkers, zoals je ziet. Maar het is me allemaal teveel gedoe, dus houd het gewoon bij KPN. Mijn moeder is nog steeds niet ziek geworden na de positieve test, dus waarschijnlijk is het een ‘valse positief’ geweest. Dit komt best vaak voor. Ook net andersom helaas! De incubatietijd is nu voorbij. Wanneer vind jij dat ik een nieuwe afspraak kan maken? 

Groet,

Ellen

Reputatie 7
Badge +17

Hi@Yvonne1112 Even schrikken toen je moeder een positieve testuitslag ontving, lijkt me. Fijn dat alles (tot nu toe) goed gaat met jullie. Yes, ik zie inderdaad prima adviezen die allemaal motiveren vooral géén vast abonnement bij ons af te sluiten. Ik moet onze Community er misschien even aan herinneren dat dit het Forum is van KPN. Het benoemen van andere opties is dikke prima, maar ik vind dat we nu wel een grens bereikt hebben voor gepast KPN forum advies in dit topic. :thinking:

Het RIVM zegt het volgende:

Quarantaine na een positieve test zonder klachten:

Je kunt de eerste 3 dagen na de test klachten krijgen, houd daarom je gezondheid goed in de gaten.

  • Je moet 72 uur (3 dagen) vanaf de testafname thuis blijven in isolatie, omdat je besmettelijk kunt zijn voor anderen. Ook je huisgenoten moeten thuisblijven, omdat zij misschien door jou besmet zijn geraakt. Zo voorkomen ze dat zij anderen besmetten.
  • Je mag direct uit isolatie als je tot 72 uur (3 dagen) na de testafname geen klachten hebt gekregen die passen bij COVID-19. De GGD Gemeentelijke Gezondheidsdienst bespreekt met jou wanneer dit is.
  • Als je binnen de 72 uur (3 dagen) na testafname klachten krijgt, dan blijf je langer in thuisisolatie. Ook moeten jouw huisgenoten dan thuis in quarantaine blijven tot 10 dagen na het laatste risicocontact met u. De GGD vertelt je hier meer over.

Als jullie situatie hieraan voldoet, dan kun je gerust weer een monteur inplannen:bouquet: .

 

Reputatie 3

Hoi Lisa,

Mijn moeder en ik hebben helemaal geen klachten gehad en ik heb er op gestaan dat mijn moeder opnieuw getest werd. En ja hoor, negatief! Gelukkig! De eerste test was idd een valse positief. Ze is inmiddels weer ‘los’ gelaten. 😁

Zou jij voor haar een monteur willen inplannen? Ik heb het idee dat dat veel sneller gaat. Mijn moeder zit vanaf 15 juli zonder…

Als je dit wilt doen, heel fijn! En dan op maandagmorgen, zodat ik erbij ben. Dank alvast! 

Groet 

 Goed nieuws, nu weer terug naar het telefoonprobleem.

Ik was al zeker van plan om te reageren maar het was me even te buiten geschoten.

Op zich klinkt het goed. Maar dan moet mijn moeder internet hebben, neem ik aan? Dat heeft ze niet hoor, ze is 89 jaar. En zo a-technisch als maar kan!

Je laat het nummer registreren bij de (een) voip aanbieder en dan kun je ‘m met een inlog doorzetten naar 1 of meerdere andere nummers, tegelijk (of in volgorde) Zo ben je niet afhankelijk van een fysieke aansluiting en kun je toch het nummer behouden. Het doorschakelen kost wel geld, met een voip telefoon (via internet) niet.

Maar dit noemde ik voor het geval je kiest voor een mobiel en toch het oude-bekende nummer aan wil houden.

Als kpn een telefoon aan kan leggen dan is dat wel zo handig.