Beantwoord

vaste telefoon in verzorgingstehuis

  • 4 October 2020
  • 69 reacties
  • 2848 keer bekeken

Reputatie 3

Goedendag, kan iemand mij met het volgende helpen; mijn moeder is verhuisd naar een verzorgingstehuis. Ik heb een nieuwe huistelefoon voor haar gekochte en dacht die even met de vierpolige stekker in de muur te drukken… Volgens de directrice moet het dus aangesloten met een modem, maar zij weet niet hoe en ook niet waar de meterkast zich bevindt… In mijn moeders’s appartement is geen meterkast, dus deze is gecentreerd. Mijn ervaring met KPN is dat, als ik deze toestand zou bestellen, de modem ergens wordt neergepleurt en het nog steeds niet geïnstalleerd en dus geregeld is. 

Mijn vraag is; hoe regel ik dit? Waar koop ik de modem en waar installeer ik deze (directrice weet het niet en de andere bewoners hebben een mobiel, maar met een a-technische moeder is dit geen optie)?

Bij voorbaat dank. 

icon

Beste antwoord door ruudforsthovel 4 October 2020, 09:40

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

69 reacties

Reputatie 5
Badge +3

Dag Yvonne, ik kam me nauwelijks voorstellen dat er een modem moet komen om telefoontoestellen aan te kunnen sluiten. Dat zou betekenen dat het in een verzorgingshuis  wemelt van verschillende providers, systemen etc.

Het is in een verzorgingshuis meer gebruikelijk dat men daar één centrale aanbieder heeft bij wie men een TV en telefoonabonnement kan afsluiten. 

Men krijgt daar dan maandelijks een nota van of wordt automatisch verrekend.

Het is dan een kwestie van je ergens centraal aanmelden voor een dergelijk abonnement.

Daarna is het een kwestie van de telefoon aansluiten. 

Dat de directie van het verzorgingshuis niet weet hoe dit in het huis geregeld is zegt overigens genoeg. Staan kennelijk ver van de bewoners  en  werkvloer af.

Succes in elk geval! 

Groet, 

Ruud

 

Reputatie 7
Badge +9

@Yvonne1112 Hallo Yvonne,

Als je hier de postcode van het verzorgingshuis en het kamernummer van je moeder doorgeeft kan gekeken worden wat eventueel de mogelijkheden zijn. Laat ook even weten hoe je moeder tv kijkt. Is dat met een eigen abonnement of via een centraal antenne systeem van het verzorgingshuis? En via welke aanbieder (KPN, Ziggo, etc.)?

Piet.

Reputatie 7
Badge +17

Hallo @Yvonne1112, Welkom bij onze KPN Community. Fijn dat je ons gevonden hebt. Zo te lezen hebben Ruud en Piet meer verstand van zaken wat betreft verzorgingstehuizen dan ik. Het lijkt me sterk dat iedereen een mobiele telefoon heeft:thinking: . Als dit echt zo is, dan ben ik blij verrast! Een mobiele telefoon is natuurlijk ideaal, want die kan overal mee naar toe. :sunglasses:
We zoeken graag voor je uit, hoe je dit het beste kunt regelen. Om welk verzorgingstehuis gaat het? 

Reputatie 7
Badge +17

Hoi! Bedankt voor het doorgeven van de informatie, in welk verzorgingstehuis je moeder zit, via een privébericht!
Kun je mij haar kamernummer nog doorgeven, dan kan ik kijken of daar een individuele aansluiting zit. De kans zit er dik in dat de wandcontactdoos, die je al gevonden had (4-puntsstekker), het punt is waar ons modem op aangesloten kan worden (zie foto hieronder).

 

Je hebt tegenwoordig, zoals je zelf al vernomen hebt, een modem nodig om een vaste telefoonverbinding te krijgen. 
Begrijp ik goed dat je moeder alleen een vaste telefoon nodig heeft en dus geen internet/tv? 

Reputatie 3

Hoi Lisa,

wederom bedankt voor je reactie! Mijn moeder woont op nr 24. De wandcontactdoos zit er dus juist niet in hoor. Dat heb je wrs verkeerd begrepen. Ik neem aan dat deze ergens centraal zit?? De medewerkers daar weten het ook niet... Daarom is het zo’n gedoe… En mijn moeder heeft idd geen internet nodig, alleen vaste telefoon. 

Wacht graag jouw reactie weer af!

Groet,

Ellen

Reputatie 3

Oh, en Lisa, televisie heeft ze al van KPN. Mss handig om te weten?! Kan dit mss gekoppeld worden ofzo?

Reputatie 3

Lisa, ik wacht met smart op jouw volgende reactie! Voor je het weet zit het weekend er weer tussen!

Reputatie 7
Badge +17

Hi @Yvonne1112! Ik heb even geloerd en zie dat je moeder een Digitenne abonnement bij ons heeft lopen. Op haar adres kan een vast telefoonabonnement afgesloten worden. Je kunt dit alleen telefonische bestellen bij een van mijn collega's. 
Belt je moeder veel? Dan adviseer ik je om haar Digitenne abonnement om te zetten naar een KPN Hussel abonnement. Dit is net een paar euro goedkoper én levert haar meer tv zenders op i.v.m. interactieve tv. In beide gevallen kan een monteur ingepland worden om het aan te sluiten. Hij kan op locatie bekijken waar de aansluiting zit en eventueel een oud aansluitpunt vervangen.

Als je via de site aan KPN Hussel abonnement wilt bestellen, vul dan bij het adres Postcode: [pc verzorgingstehuis] + Huisnummer: [huisnr. verzorginstehuis] + Toevoeging: [kamernummer (24)] in.

 

 

Reputatie 3

Hoi Lisa,

Super, dank je! Ik ga het bestellen, inclusief monteur. 😄 Nee, mijn moeder belt niet veel, dus dat hoeft niet. 

Nogmaals bedankt en een fijn weekend! 

Groet,

Ellen 

Reputatie 7
Badge +24

Wat veel of weinig bellen er mee te maken heeft weet ik niet. Maar sowieso is het een optie om het eens te bekijken of gewoon internet + tv + telefonie niet net zo duur of goedkoper is. Een Hussel abonnement dus.

Wat kost een vaste telefoon aansluiting per maand?

Digitenne kost 18 euro. Bij Hussel kost het tv gedeelte maar 10 euro. Telefonie kost bij Hussel maar 2 euro per maand.

Reputatie 7
Badge +17

Goed om te horen @Yvonne1112! Mocht je er niet uitkomen of vragen hebben. Laat het dan hier even weten.:hugging:  

@Nick83 Ik zal toelichten waarom ik Hussel adviseer boven een extra los vast bellen abonnement! Het heeft puur en alleen te maken met de prijs én de voordelen van interactieve tv ten opzichte van Digitenne. Nu ik het uitgeschreven heb, valt het me op dat het slechts 1 euro verschilt:see_no_evil: . Afijn, ieder euro is er weer één:money_mouth: . N


Hieronder de abonnementsprijzen van het Digitenne abonnement + vast bellen incl. en excl. onbeperkt bellen optie.

Digitenne + vast bellen

Digitenne abonnement €18,00
Vast telefoon abonnement (BelBasis) €31,00

EXTRA: Onbeperkt bellen (altijd)

€16,50
Totaal  €65.50

Of

Digitenne abonnement €18,00
Vast telefoon abonnement (BelBasis) €31,00

Geen belbundel:

Vaste nummers: €0,08 p/m

Mobiele nummers: €0,19 p/m

8-19 cent p/m
Totaal

€49,00 + belminuten

 

Hieronder de situatie wanneer er een Hussel abonnement wordt afgesloten incl. en excl. onbeperkt bellen optie.

Hussel 50 €42,50
Interactieve tv 1x €10,00
Vast bellen €2,00
EXTRA: Bel onbeperkt Nederland €9,99
Totaal €64,49

Of

Hussel 50 €42,50
Interactieve tv 1x €10,00
Vast bellen €2,00

Geen belbundel

Vaste-/mobiele nummers: €0,15 p/m

x minuten * €0,15
Totaal

€54,50

Reputatie 7
Badge +10

Dure oplossing voor wat bellen erbij?
Alles bij elkaar met Digitenne wat mevrouw al heeft.
Voor pakweg € 25,- p/maand kan het ook.
 

Digitenne abonnement € 18,00 p/maand

Mobiele telefoon (zonder internet) bij Mediamarkt, eenmalig € 20,-  tot   € 35,-

Youfone SIM-only → geen data (die moet je er dus even bij weghalen),
en dan onbeperkt bellen bij 2 jaar abonnement € 6,50 p/maand.

Die overbodige huistelefoon die dan overblijft, vind naar ik denk wel zijn bestemming.

Reputatie 3

Goedendag Lisa,

Daar ben ik weer… Waar ik al zo bang voor was, gebeurt dus gewoon he… We kunnen het lekker uitzoeken bij KPN. 

Ik had de bestelling gedaan en een monteur geregeld om het aan te sluiten. Nogmaals, omdat de directrice van het verzorgingstehuis niet eens weet waar het modem aangesloten moet worden, laat staan dat ik en mijn moeder dat weten... 

Krijg ik een mail van PostNL dat maandagavond een pakketje van KPN geleverd wordt… Daar gaan we weer!! Kun je je voorstellen wat er kan gebeuren met een onbekend pakketje bij een dementerende vrouw? Ze zou het zelfs weg kunnen gooien! En het betekent dat de monteur die ik besproken heb gewoon niet komt en dat mijn moeder dus nog steeds geen belletje naar mij kan plegen. 

Ik heb weten te regelen dat postnl het pakket langer vasthoudt en de heer Kramer van KPN gemaild, met het verzoek mij met spoed te contacten. Maar daar hoor ik niks van. Wat weer een enorme teleurstelling dit!! Om letterlijk hoofdpijn van te krijgen!! Waarom toch altijd dit moeilijke gedoe en waarom worden afspraken niet nagekomen? Heeft desbetreffende monteur dan geen zin ofzo? 

Ellen

Reputatie 7
Badge +17

Hi Ellen, Welkom terug! Vervelend om te horen dat je je niet geholpen voelt door ons:disappointed_relieved:. Ik ben ervan op de hoogte dat jullie incl. de directrice niet weten waar de aansluiting zich bevindt in het pand. Hier hebben we onze monteurs voor:muscle:

Het installatiepakket wordt meestal 3 dagen, voorafgaand aan de installatiedatum, bezorgt. Dit kan op het adres van je moeder, maar had ook prima jouw adres afgeleverd kunnen worden. Zolang het pakket maar aanwezig is op locatie wanneer de monteur het komt installeren. Fijn dat je inmiddels zelf een oplossing hebt gevonden in samenwerking met PostNL! Ik snap natuurlijk dat dit niet een ideale situatie is voor jullie.
Jorg Kramer contacten heeft weinig nut wat betreft de situatie. Ik vermoed dat je geen reactie gaat krijgen. In ieder geval niet op tijd voor het aansluiten van het abonnement. Wij, klantenservice (Forum, Chat, Telefonisch), zijn het directe aanspreekpunt voor de klant. Goed dus dat je hier je ervaring met ons deelt. Nu kunnen we samen kijken naar een oplossing.

Ik weet niet of ik je goed begrijp, maar bedoel je met het volgend; “heeft desbetreffende monteur dan geen zin ofzo?’, dat de monteursafspraak geannuleerd is?:thinking:

In dat geval wil ik graag proberen een nieuwe afspraak voor jullie te plannen. 
Laat je het in een reactie weten als ik iets voor je kan betekenen? 
:innocent:

Reputatie 3

Hoi Lisa,

Wederom bedankt voor je reactie. Aangezien het met het aansluiten van de televisie bij mijn moeder ook zo ging (monteur zou komen, pakket wordt afgeleverd en ik heb zelf digitene moeten aansluiten), nam ik nu aan dat het weer zo zou gaan. Misschien te voorbarig van mij, maar toen ik zag dat er weer een pakket van KPN werd geleverd, nam ik dat uiteraard aan. Ik zou zeggen; de monteur neemt zelf het pakket mee, maar zo werkt het dus blijkbaar niet en gaat mij ook niet aan. Dus, ik neem aan dat de monteur a.s. maandag gewoon komt. 

Misschien zou je dit voor de zekerheid kunnen nagaan? Ik ben op de maandag altijd bij mijn moeder, dus dat zou mij erg goed uitkomen. En kan ik eens kijken hoe dit nou in zijn werk gaat, want ik heb dus nu geen idee. 

Groet,

Ellen 

Reputatie 7
Badge +17

Hi Ellen! Graag gedaan natuurlijk. Ik heb even met je meegekeken en zie geen monteursafpsraak staan of aanvraag voor een monteur in de bevestiging? Hebben jullie een bericht ontvangen dat de monteur maandag komt? Kun je dit via de mail doorsturen naar kpnforum@kpn.com.
Onze monteurs hebben het momenteel enorm druk. Het maken van een (nieuwe) afspraak moet dan ook minimaal 2 weken van te voren (tegelijk met het inleggen van de bestelling is het beste). 
Ik kan op z'n vroegst een monteur inplannen voor vrijdag 6 november tussen 0800-1000 uur of 1000-1200 uur. De eerstvolgende maandag die ik beschikbaar heb is maandag 9 november tussen 1200 -1400 uur, 1400-1600 uur of 1500-1700 uur. Ik vermoed dat maandag beter uitkomt en heb de monteur ingepland tussen 1200-1400 uur. 

Reputatie 3

Hoi Lisa,

Ik heb net een mail ontvangen dat de monteur op maandag 9 november komt, erg bedankt voor je moeite hoor! Ik ben blij dat er een bevestiging is! Wel jammer dat de afgesproken a.s. maandag niet doorgaat. 

Ik weet niet zeker of ik er om twee uur nog ben. Ik doe uiteraard mijn best en als ik weg moet, doe ik mijn best om mijn moeder in haar appartement te houden. In de meeste andere gevallen zit mijn moeder in de eet/koffiezaal. De monteur gaat daar toch wel kijken als mijn moeder niet in haar appartement is? Daar zitten de meeste bewoners de hele dag. Nogmaals, ik doe mijn uiterste best en zal anders natuurlijk een briefje neerleggen bij mijn moeder en ook bij de meiden van het verzorgingstehuis, maar ik kan niet beloven dat mijn moeder dan daadwerkelijk in haar appartement is. Mijn moeder dementeert en die meiden hebben het druk... 

Fijne avond,

Ellen

Reputatie 7
Badge +17

Hoi Ellen!
​​​​​​

Ik zal -in de loop van volgende week- de monteursafdeling op de hoogte stellen van de situatie. Komt vast goed! :blush:

 

 

Reputatie 3

Dat zou geweldig zijn Lisa! Ik heb nu het gevoel dat het eindelijk goed komt…

Groet en fijne zondag nog,

Ellen

 

 

Reputatie 7
Badge +17

Hi @Yvonne1112! Ik heb de monteursafdeling gesproken. De afspraak is een tijdsblok naar voren gehaald. De monteur komt nu tussen 10.00-12.00 uur i.p.v. 12.00-14.00uur. In de hoop dat jij er dan nog bent. Zo niet? Geen probleem. Je moeder kan gewoon koffie leuten in de koffiezaal. Hij zal bij de receptie vragen naar iemand die hem naar haar kamer kan begeleiden, om alles te installeren. Zou super zijn als de medewerkers van de monteursafspraak op de hoogte zijn. 
Je ontvangt (volgens mij) geen nieuwe bevestiging van de afspraak. Dit omdat de afspraak handmatig is verschoven. :hugging:

Reputatie 1
Badge

@Yvonne1112  Misschien mosterd na de maaltijd  (of misschien nog net ervoor…?) 

Je kunt een vast telefoontoestel ook aansluiten op een zgn. GSM terminal.   Dat is een kastje van pakweg 20 Euro,  waarmee je met een vast telefoontoestel op het mobiele netwerk belt.

Je pakt gewoon de hoorn op en krijgt een kiestoon.   Als je niet beter weet denk je gewoon dat het een vaste lijn is.   Wordt vaker gebruikt voor oudere mensen in deze situatie,  die bijvoorbeeld niet meer kunnen wennen aan een mobiele telefoon.

Er hoeft geen monteur aan te pas te komen,  je sluit gewoon de telefoon op dat kastje aan,  doet er een SIM-kaart in en bellen maar.

Zoals Babylonia als schreef,  heb je voor 6,50 onbeperkt bellen bij Youfone (= KPN).

Of voor 8 Euro als je het maandelijks opzegbaar wilt.

Reputatie 7
Badge +17

Goeie tip, @geloofjehetzelf! Ik ken dit hele GSM systeem niet:zipper_mouth: . Nu wel! Youfone is niet KPN. Je bedoelt vast dat, Youfone ons mobiele netwerk gebruikt. Als youfone klant ben je te gast op ons netwerk. Ook dikke prima natuurlijk:sunglasses:

Reputatie 1
Badge

 Youfone is niet KPN. Je bedoelt vast dat, Youfone ons mobiele netwerk gebruikt. 

Je hebt gelijk.   Ik was in de war met Simyo. 

 

Reputatie 3

Hallo Lisa en geloofjehetzelf,

Lisa; dit tijdstip is zelfs beter, ik ben sowieso tussen half tien en twaalf uur bij mijn moeder, dus top! Dank je wel hoor. En voor het regelen in het algemeen. Ik was in het begin misschien niet zo aardig, sorry daarvoor. Maar met de meeste bedrijven (ook KPN helaas...) gaat alles moeizaam en moeilijk. 

Afijn, vanaf 9 november kunnen we elkaar weer bellen! 

Groet en blijf gezond,

Ellen

geloofjehetzelf; bedankt voor deze tip. Helaas idd mosterd na de maaltijd. Nu alles geregeld is laat ik het maar zo. Maar ik heb wel wat geleerd van jou! 

Groet en blijf gezond,

Ellen

Reputatie 7
Badge +10

geloofjehetzelf; bedankt voor deze tip. Helaas idd mosterd na de maaltijd. Nu alles geregeld is laat ik het maar zo. Maar ik heb wel wat geleerd van jou!

Een stuk goedkoper een telefoon regelen heb ik toch al bijna 3 weken terug aangehaald.

Het mogelijk bezwaar wat @geloofjehetzelf aanhaalt:

Wordt vaker gebruikt voor oudere mensen in deze situatie,  die bijvoorbeeld niet meer kunnen wennen aan een mobiele telefoon.

Bij oudere mensen kleeft er vaak juist een veel groter ander bezwaar aan een “vaste telefoon” waar @geloofjehetzelf schijnbaar niet aan denkt.  Dat is als ze slecht ter been zijn, en moeilijk uit stoel of bed kunnen komen, en eerst nog eens met een rollator naar een telefoon buiten hun directe bereik moeten lopen.  Dat bezwaar weegt vaak niet op tegen een “draadloos” toestel.

(Bedenk dat ouderen vaak ook al een “alarmknop” met een koortje om de nek hebben hangen of als armbandje).

Er zijn mobiele telefoons speciaal voor senioren met grote knoppen, die toch handzaam opgeladen kunnen worden in een houdertje op een tafel, zonder priegelige micro USB-stekkertjes om in een telefoon te stoppen.

 

 

 

Oplossingen genoeg, voor aanzienlijk lagere kosten dan waar nu voor is gekozen.
(Scheelt honderden Euro's per jaar).

Overigens onderschat ook ouderen niet.
Jaren terug werd een tante van mij 100 jaar, en ging mijn broer op bezoek om een aantal voorbereidingen m.b.t. een feest te treffen. Was verbaast dat de tante de “Financial Times” doorlas met een iPad / e-reader en voor een betere leesbaarheid op het beeldscherm stond te “pinchen”. (Diezelfde tante wordt in februari 110 jaar --> zie filmpje 2 jaar terug).