Beantwoord

VOIP instellen met Siemens DECT telefoon lukt niet: authentication failed

  • 13 January 2022
  • 34 reacties
  • 515 keer bekeken

Goedemorgen,

 

Ik probeer mijn voip lijn aan de praat te krijgen via mijn voip telefoon

Ik heb alle stappen gevolgd maar ik blijf de melding krijgen authentication failed op mijn siemens dect telefoon Ik heb het nu via 3cx geprobeerd maar het zelfde effect authentication failed. 

wachtwoord resetten op de serviceportal ook gedaan maar geen effect.

iemand enig idee wat hier de oorzaak van kan zijn?

 

Als ik de sessie ook debug in wireshark 

 

SIP/2.0 403 Forbidden

Call-ID: Y2Q4NzFjOWE0YzM5NTNiZWZmZDM4Yzg2YjhkMTEyNTU.

Via: SIP/2.0/UDP 192.168.1.173:63976;received=xxx;branch=z9hG4bK-d8754z-11224455a8433133-1---d8754z-;rport=25343

To: "+312xxx" <sip:+312xxx@ims.imscore.net:5060>;tag=5d8bfaa9-61dff6a816a4f427

From: "+312xxx"<sip:+312xxx@ims.imscore.net:5060>;tag=fa662951

CSeq: 2 REGISTER

Date: Thu, 13 Jan 2022 09:53:44 GMT

Reason: SIP;cause=403;text="Challenge Response Mismatch."

Server: Alcatel-Lucent-HPSS/3.0.3

Content-Length: 0

 

Dat zeggende lijkt het een probleem in de telcentrale

icon

Beste antwoord door wjb 17 January 2022, 12:00

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

34 reacties

Reputatie 7
Badge +13

Hoi @MartinS1980

Ik zie in de systemen inmiddels een v12 hebt ontvangen. Werkt dit inmiddels wel? 

Hoi @MartinS1980

Ik zie in de systemen inmiddels een v12 hebt ontvangen. Werkt dit inmiddels wel? 

Die v12 had ik al en deze had ik weer even aangesloten… Ja dan werkt de voicelijn. Maar wat ik wil is dat de voicelijn via mijn eigen voip telefoon kan werken. Dit werkt tot op heden niet. Helemaal Kansloos

Reputatie 7

Hoi @MartinS1980

Ik zie in de systemen inmiddels een v12 hebt ontvangen. Werkt dit inmiddels wel? 

Die v12 had ik al en deze had ik weer even aangesloten… Ja dan werkt de voicelijn. Maar wat ik wil is dat de voicelijn via mijn eigen voip telefoon kan werken. Dit werkt tot op heden niet. Helemaal Kansloos

En je kunt nog altijd de SIP servicetool niet succesvol doorlopen?

Hoi @MartinS1980

Ik zie in de systemen inmiddels een v12 hebt ontvangen. Werkt dit inmiddels wel? 

Die v12 had ik al en deze had ik weer even aangesloten… Ja dan werkt de voicelijn. Maar wat ik wil is dat de voicelijn via mijn eigen voip telefoon kan werken. Dit werkt tot op heden niet. Helemaal Kansloos

En je kunt nog altijd de SIP servicetool niet succesvol doorlopen?

jawel maar daarna kan ik niet inloggen… 

Ik heb nog een keer de servicetool doorgelopen maar nu eens voor de verandering geen hoofdletters gebruikt… werkte in 1 keer….. Wellicht dat jullie dit eens nader kunnen testen

Reputatie 7

Ik heb nog een keer de servicetool doorgelopen maar nu eens voor de verandering geen hoofdletters gebruikt… werkte in 1 keer….. Wellicht dat jullie dit eens nader kunnen testen

Waar gebruikte je dan hoofdletters?

Ik heb nog een keer de servicetool doorgelopen maar nu eens voor de verandering geen hoofdletters gebruikt… werkte in 1 keer….. Wellicht dat jullie dit eens nader kunnen testen

Waar gebruikte je dan hoofdletters?

in de servicetool om mijn ww te resetten

 

 

Reputatie 7

Daar heb ik ook een mix van hoofdletters, kleine letters en cijfers gebruikt.

Daar heb ik ook een mix van hoofdletters, kleine letters en cijfers gebruikt.

heel vreemd.. Het werkt nu voor mij. Ik blijf er nu verder af :)