Voip SIP credentials opvragen

  • 22 July 2020
  • 79 reacties
  • 8861 keer bekeken


Toon eerste bericht
Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

79 reacties

Bij wie moet ik me dan melden?

In mijn geval werd dit opgepakt door @Erik_  en  @Lisa 

Ok vincentp73 bedankt voor deze info.

groeten,

PeRos

 

Reputatie 7
Badge +30

Ha @PeRos, welkom! Heb je de boel inmiddels werkend? Je hebt niet toevallig twee thuispakketten gekoppeld aan je MijnKPN? Mocht ik nog iets voor je kunnen doen, vul je dan je forumprofiel aan met je postcode + huisnummer en evt. klantnummer(s)?

Ja inmiddels heb ik het werkend. Later op de avond nogmaals ingelogd. Toen kreeg ik de Voip SIP gegevens wel te zien.

Reputatie 7
Badge +30

Helemaal goed!

Goedemiddag,

Ik probeer op mijn Grandstream GXV3275 VoIP te activeren met de SIP gegevens die ik met de tool verkregen heb op de KPN site.

Maar nu is de status op me telefoon UnRegistered.

Deze telefoon zit in een Ubiquiti switch die is verbonden op een Asus RT-AC68U die weer aan de Experiabox V10 hangt.

Ik heb het idee dat hij blijft hangen op de SIP User ID.

Ik heb daar nu me telefoon nummer gezet. Ik heb contact gehad met de klantenservice van KPN maar zei konden me helaas niet verder helpen.

Kan iemand mij hiermee helpen?

 

 

Reputatie 7

Zolang jij de Experia Box gebruikt kan je geen eigen VoIP ATA gebruiken voor het KPN telefoonnummer. Vandaar ook dat je in de KPN Servicetool voor de SIP instellingen eerst kunt lezen waar je nieuwe modem (eigenlijk router) aan moet voldoen.

Badge

Dag lieve internetgebruikers,

Weet iemand of je, als de SIP username met de servicetool hebt ingezien en het wachtwoord hebt ingesteld (is instellen hier niet eigenlijk veranderen?), dan nog wel eerst telefonie over de experiabox kunt gebruiken? Leuk natuurlijk om VOIP in de fritzbox in te stellen, maar wat als je terug wil naar de oude situatie (bijvoorbeeld omdat instellen in fritzbox toch teveel gedoe blijkt)? Is telefonie op de experiabox dan onklaar gemaakt door het instellen/wijzigen van het SIP ww? Ik kan nl niet in de experibox zelf de credentials zien/aanpassen…

Alvast bedankt voor het meedenken!

Reputatie 7
Badge +10

Je kunt dan de Experia Box terughangen. Waarschijnlijk dat je die dan wel moet resetten,
zodat de juiste achterliggende (veranderde) VOIP / SIP gegevens worden opgehaald.

Reputatie 7
Badge +30

Dit klopt. De gewijzigde SIP gegevens worden in ons systeem opgeslagen. Als je de Experia Box dan weer terughangt, dan zal deze contact maken met het beheersysteem en de nieuwe SIP gegevens binnenhalen. Resetten zou niet nodig moeten zijn. Maar als telefonie op de Experia Box na een een kwartier nog niet werkt, dan gaat het binnenhalen niet helemaal vloeiend. In dat geval is een reset wel de beste optie. 

Badge

Helder! Voor eenieder die met eigen router aan de slag gaat fijn om te weten. Mijn ervaring is dat dingen namelijk nooit helemaal in één keer lopen zoals je in gedachten had… :grimacing:

Dank dus voor de infos!

Hallo allemaal,

Ik wil graag een Panasonic KX-TGP600CE SIP gateway gaan gebruiken met mijn KPN aansluiting. Voornaamste reden is dat deze gateway 8 handsets aan kan, en alle  PSTN gateways die ik kan vinden maar 6.

Daarom was het goed te ontdekken dat sinds vorig jaar de SIP credentials opvraagbaaar zijn. Het lukt me alleen niet deze te vinden. Als ik op  https://www.kpn.com/service/internet/wifi-en-modems/eigen-modem-instellen-en-gebruiken.htm op de blauwe “SIP gebruikersnaam en wachtwoord” knop druk blijf ik in een loop op een login pagina uitkomen. Hoe vaak ik ook inlog. Waar kan ik deze gegevens wel bemachtigen?

Daarnaast nog een vraag voor de verduidelijking van wat ik moet doen? Kan ik op de experiabox telefonie uitschakelen en mijn TGP600CE er naast hangen? Of moet ik de de experiabox helemaal afsluiten?( En dus ook internet en TV zelf configureren?)

 

Groet,

 

Bert

Reputatie 7

Vreemd want hier werkt het inloggen met de KPN ID voor het instellen van de SIP login wel.

Je kunt alleen een VoIP ATA gebruiken als je een eigen router hebt of een V12 waarop de VoIP/SIP functionaliteit uit gezet is. Met eerdere Experia Boxen is dat niet mogelijk.

Reputatie 7
Badge +30

@brjhaverkamp is het inmiddels wel gelukt met inloggen? Wat gebeurt er als je inlogt? Krijg je dan opnieuw een pagina dat je in moet loggen? Je gebruikt wel de juiste gegevens? Heb je de mogelijkheid om een andere browser te proberen en heb je de cookies/cache etc. al eens verwijderd?

 

Hi Marcia,

Nee, helaas, ik kan er nog steeds niet bij. Ik kom op een pagina met de volgende text:

Inloggen

Log in met je KPN ID om de modem eisen in te zien en je VoIP SIP-gegevens te kunnen bekijken.

(Inloggen met KPN ID)

De “(Inloggen met KPN ID)” is een blauwe knop. Maar als ik daarop druk  herlaad hij de pagina, ik kom zelfs niet op een login pagina. 

Ik heb het met firefox en edge geprobeerd. En ik heb mijn gegevens gecontroleerd. Ik kan er mee inloggen op de kpn site en in dit forum..

Wat wel invloed kan hebben is dat ik geen dienst aan de KPN ID gekoppeld heb. Ik neem de KPN diensten afvia de provider “Budget”.

 

Groet,

 

Bert

En WJB, jij ook bedankt voor je antwoord. Ik ga nu kijken of ik een V12 kan regelen.

 

Bert

Reputatie 7
Badge +10

Wat wel invloed kan hebben is dat ik geen dienst aan de KPN ID gekoppeld heb.
Ik neem de KPN diensten afvia de provider “Budget”.

Daar zal naar ik vermoed het verschil zitten?

 

Reputatie 7
Badge +30

Wat wel invloed kan hebben is dat ik geen dienst aan de KPN ID gekoppeld heb.
Ik neem de KPN diensten afvia de provider “Budget”.

Daar zal naar ik vermoed het verschil zitten?

 

Klopt! Ik verwijs je naar Budget, @brjhaverkamp.

Ik heb hier een eigen Fritzbox aangesloten ipv Experiabox, alles werkt behalve de telefoon kan ik nog niet instellen omdat ik de SIP gegevens met de servicetool niet kan vragen. (uiteraard heb ik dat geprobeerd met de Experiabox aangesloten!)

Krijg steeds een foutmelding of kom terug bij de login pagina. heb diverse malen geprobeerd.

Heb het ook met diverse browsers geprobeerd.

(Het betreft trouwens een oud Telfort abo welke automatisch overgegaan is naar KPN.)

is het evt mogelijk om op de alternatieve manier aan de benodigde gegevens te komen middels SMS ?  (mob abo is trouwens ook bij KPN en die heb ik gekoppeld bij Mijn KPN portaal)

 

 

mvgr   Chris

 

Reputatie 7
Badge +10

(Het betreft trouwens een oud Telfort abo welke automatisch overgegaan is naar KPN.

In dat geval zou je met de SIP servicetool van KPN zelf een wachtwoord moeten kunnen samenstellen, en dat in de Fritzbox kunnen gebruiken.

Vergelijkbare situatie hier, er kan "nu” weer van die KPN SIP servicetool gebruik worden gemaakt.
Met een aangepaste URL tegenover wat eerder werd gebruikt.

https://servicetools.kpn.com/v2/#/voip-credentials

Eerder waren er problemen mee.

 

Ik krijg steeds de melding dat ik niet met KPN netwerk verbonden ben, maar dat ben ik echt wel. 

(met de orginele KPN router)

 

 

Reputatie 7
Badge +10

Kennelijk dus helaas nog steeds een hoop problemen (zoals in dat andere onderwerp duidelijk is).
Er zijn genoeg lieden die inderdaad daar problemen mee hebben.

Heb onlangs ook een onderwerp gelezen (weet zo even niet de URL), waarbij door KPN werd voorgesteld het telefoonnummer even (voor een dag of wat ?) volledig op te heffen, en toen weer te herstellen. Daarna werkte de servicetool weer.

Misschien ook een idee?
(Of beter naar een andere VOIP provider over te stappen waar je al dit soort geklooi niet hebt).

Via servicetools site deSIP gegevens opvragen lukt hier niet, Ik zou daarom graag ook per SMS  de SIP login gegevens willen krijgen.

 

Kan een van de KPN medewerkers dit oppakken ?

 

 

Reputatie 7
Badge +10

Dat gaat niet per SMS, omdat het VOIP SIP wachtwoord ook bij servicemedewerkers niet bekend is.
Die zou je hooguit (bij een werkende servicetool) zelf kunnen bedenken en ingeven.