Beantwoord

Aansluiten SuperWifi op Experia Box V10A

  • 23 March 2024
  • 9 reacties
  • 81 keer bekeken

Om mijn wifi te verbeteren wordt geadviseerd 1 super wifi punt aan te kopen. Mijn probleem is echter het volgende, het modem Experia box V10A hangt in de meterkast. In de meterkast zit een dubbel stopcontact waarvan er 1 in gebruik is door DVS draadloze tv verbinding en in de DVS zit de stekker van het modem geplugd. Het andere stopcontact mag volgens de beschrijving van de DVS niet gebruikt worden .Betekent dit dat het aansluiten van 1 super wifi punt niet mogelijk is of is er iets anders wat ik kan doen.

icon

Beste antwoord door N.N. 23 March 2024, 12:02

Bekijk origineel

9 reacties

Reputatie 7
Badge +24

Volgens mij kunt u dat stopcontact gewoon gebruiken hoor. Probeer dat maar gewoon. Ik denk dat da gewoon gaat.

En anders kunt u ook een stekkerblok aanschaffen. 

 

Reputatie 7
Badge +24

Het is aan te raden om toch eens na te denken over een goed bekabeld netwerk in huis zodat u die DVS niet meer hoeft te gebruiken. Door alle zonnepanelen, warmtepompen en laadpalen word het elektriciteitsnetwerk steeds intensiever gebruikt. Dit heeft tot gevolg dat een DVS bij steeds meer mensen niet goed meer werkt.

Maar het wifipunt hoeft toch helemaal niet in de meterkast bij de modem te hangen. De modem zendt al wifi uit en het wifipunt kun je dan elders bekabeld of draadloos aansluiten waar je te weinig wifi hebt @Pensionado3010 

Bij een dubbel stopcontact waar al een DVS in zit is het niet aan te raden het vrije stopcontact nog te gebruiken voor een optimale kwaliteit van de DVS-signalen.

Reputatie 7
Badge +24

Maar het wifipunt hoeft toch helemaal niet in de meterkast bij de modem te hangen.

Tijdens installatie wel.

Althans... als je verder geen utp kabels het huis in hebt liggen.

Maar het wifipunt hoeft toch helemaal niet in de meterkast bij de modem te hangen.

Tijdens installatie wel.

Althans... als je verder geen utp kabels het huis in hebt liggen.

Dat is logisch, dat je tijdens de installatie van het wifipunt dit bekabeld aan het modem moet doen en als dan na een minuut of 20 het lampje constant groen brandt kun je het wifipunt op een gewenste plek neerzetten of hangen, draadloos of bekabeld @Pensionado3010 en @Nick83 

Bedankt voor de adviezen, ik moet ergens nog een langere utp kabel hebben liggen en met een verlengsnoer kan de stroom erop. Dan ga ik wachten tot het lampje groen gaat branden en plaats ik de super wifi ergens anders.

Graag gedaan @Pensionado3010 , laat s.v.p. de (goede) afloop even weten.

 

N.N. Zo juist het super wifi punt geïnstalleerd, gekoppeld aan het modem, duurde een kwartiertje voor het wifi punt was geüpdate, los gekoppeld van modem, stekker in stopcontact en klaar. Het werkt prima, bedankt voor het advies

Bedankt voor de update @Pensionado3010 en graag gedaan uiteraard, daar zitten we hier voor om in oplossingen te denken.

 

Reageer