Beantwoord

Behoud ik de 4K resolutie als ik de tv aansluit via Experia Wifi?

  • 25 November 2022
  • 13 reacties
  • 104 keer bekeken

Reputatie 3

Hallo,

Heb een vraag over Experia Wifi en wel de volgende:

Je kunt de Experia Wifi doorlussen met bijvoorbeeld de 4K TV ontvanger, behoudt dit dan nog steeds de 4K resolutie ? en kan ik de 2e Experia Wifi ook aansluiten op een Netgear gigabit Switch ipv rechtstreeks op de Experia Box V10 ?

 

Alvast bedankt voor het antwoord

Met vr. groet

FreBer

 

icon

Beste antwoord door wjb 25 November 2022, 10:42

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

13 reacties

Badge +19

Het antwoord is ja maar let op dat de switch igmp snooping zodra er een tv ontvanger op aangesloten gaat worden!! Is dit het antwoord op je vraag?

Reputatie 3

Jope1965 bedankt voor de reactie, helaas was dat niet helemaal mijn vraag, ik bedoel het volgende:

Ik wil op de Experia Wifi e 4K TV ontvanger doorlussen op de 2e ethetnet poort van de Experia Wifi, blijf ik dan de 4K resolutie behouden ?, en de tweede vraag was kan ik de 2e Experia Wifi op een poort van de Gigabit Switch aansluiten ? De TV ontvanger wordt dus niet aangelosten op een Switch, alleen de 2e Experia Wifi

 

Met vr. groet

FreBer

 

 

Reputatie 7

Ik wil op de Experia Wifi e 4K TV ontvanger doorlussen op de 2e ethetnet poort van de Experia Wifi, blijf ik dan de 4K resolutie behouden ?

Ja

 

de tweede vraag was kan ik de 2e Experia Wifi op een poort van de Gigabit Switch aansluiten ?

Ja

Reputatie 3

Een goede avond,

Ik heb een vraag over de KPN Super Wifi punten en wel de volgende:

Ik heb vandaag volgens de regels eerst de 1e Super Wifi bedraad aangesloten op de Experia V10, en daarna de 2e bedraad aangesloten, waarna op beide de leds groen branden.. tot zover prima, maar bij de 2e Super Wifi en met gebruik van de thuis app, vroeg de app om de 2e super wifi een naam te geven. Dit heb ik dan ook gedaan.

Nu is mijn probleem als ik bij de Wifi lijst op de mobiel kijk, zie ik in de lijst van wifi de door mij gegeven naam staan en  onbeveiligd. Ik heb al geprobeerd om bij die naam te komen, door op de webinterface van de Super wifi in te loggen, en om dit onbeveiligde netwerk te vergeten, helaas, ik zie hem elke keer weer terug komen. Hoe kom ik bij de interne gegevens van de Super wifi waar die naam staat, en hoe krijg ik de onbeveiligde (wel zonder internet) wifi weg uit de lijst ?

In de webinterface kan ik het nergens terug vinden.

Alvast bedankt voor de reactie

Met vr. groet

FreBer

Reputatie 7
Badge +20

Dat is wel merkwaardig @FreBer, ik weet ook niet zeker of de modems uberhaupt zonder wachtwoord zouden kunnen werken.
Is er misschien nog een ander apparaat in je huis dat diezelfde naam overgenomen kan hebben? Is het netwerk direct weg als je het superwifipunt met die naam uitschakelt?
 

Had je ons kennisbankartikel ook al gezien?

 

Reputatie 3

Een goede middag,

 

Ik heb beide Super Wifi's terug gezet naar de fabrieks instellingen, daarna weer opnieuw gekoppeld in de hoop dat het onbeveiligde netwerk weg zou zijn, maar helaas komt het steeds weer terug. Kortom waar haalt hij dit netwerk vandaan ? Experia Box staat de wifi uit.

Heel apart verhaal, ben er nog steeds niet uit.

Nee ook al zet ik de Super Wifi's uit, de naam eerder aangegeven bij de installatie komt steeds terug, weliswaar met de tekst: Internet niet beschikbaar.

Hoe krijg ik dit onbeveiligde netwerk uit mijn wifi lijst ?

Dank

Met vriendelijke groet

 

FreBer

Reputatie 7

Kan je eens een screenshot plaatsen van dat onbeveiligde netwerk in jouw wifi lijst?

Betreft het wellicht de wifi voor de backbone?

Reputatie 3

Bijgaand een klein overzicht met de naam die ik via de KPN thuis app aan de Super Wifi had gegeven, te zien als onbeveiligd netwerk. Het zou heel mooi zijn als ik deze kon verwijderen, … alles geprobeerd van vergeten tot aan wissen, en elke keer zie ik hem weer.

Waar zit deze verborgen ?

Reputatie 7

Kan je verbinding maken met dat netwerk en kan je dan ook naar Internet en/of naar http://192.168.2.254?

Reputatie 3

Kan wel verbinding maken maar geen internet. Nu even geprobeerd en geeft aan: Verbonden, zonder internet / niet beveiligd

 

Verder zie ik een schermpje verschijnen met de tekst: Internet missch niet beschikb.,

 

Kan niet naar de Experia Box onder het aangegeven IP adres: 192.168.2.254

Reputatie 3

Hallo, het ziet er naar uit dat ik het euvel misschien heb gevonden, waarschijnlijk zit het hem in een aangesloten chromecast, die ik al een paar jaar op een TV heb zitten, deze teruggezet naar de fabrieksinstellingen, en de opgegeven netwerknaam zie ik tot nu toe niet meer terug.

 

Dank voor het meedenken, ik hou het even in de gaten, en mocht ik hem toch weer terug zien, laat ik het weten oke?

Nogmaals dank tot zover

 

Met vr. groet

FreBer

 

Reputatie 7

Begrijp ik het goed dat dit wifi netwerk ook zichtbaar blijft als jouw "super"WiFi's helemaal uit staan en dat je er dan ook nog altijd mee kunt verbinden?

 

Edit: Ik zie nu pas jouw laatste bericht. Mooi dat je de oorzaak gevonden hebt.

Reputatie 3

Hallo,

Ja dat klopte, maar inmiddels ben ik er achter dat het in een verbonden chromecast zat. Deze Chromecast terug gezet naar de fabrieks instellingen (na 4 jaar), en het eerder aangegeven onbeveiligde netwerk is gelukkig verdwenen. Kennelijk had deze chromecast dezelfde netwerk naam.

Hopelijk blijft het zo

 

Met vr. groet

FreBer