Vraag

Box 12 en SuperWifi 2 valt regelmatig weg

  • 16 June 2023
  • 5 reacties
  • 221 keer bekeken

Ik heb als modem KPN Box12 met 2 superwifi2 punten. Regelmatig eens in de 2 weken valt om een of andere reden de netwerkverbinding uit verliezen de superwifi punten de koppeling met het modem.

Wat kan hiervan de oorzaak zijn en is er een oplossing voor.


Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

5 reacties

Reputatie 5
Badge +5

De reden hiervan kan van alles zijn. 

De led verlichting op de Superwifi2 punten zijn een indicatie wat er aan de hand is. 

De led knippert een aantal minuten "groen” en vervolgens springt deze op "rood”
Inmiddels heb ik het superwifi punt bekabeld  aangesloten (ik had gelukkig nog niet alle UTP-kabels opgeruimd). Nu blijft de led "groen”.

Reputatie 5
Badge +5

Waarschijnlijk afstand te groot in combinatie met teveel obstakels en storende signalen in de omgeving 

Let wel dat de SuperWiFi punten onderling of met de kpn box 12 modem ideaal met de sneller en stabieler 5Ghz band met elkaar verbinden en de 5Ghz band kan te grote afstanden en teveel obstakels niet goed hebben. 

Reputatie 5
Badge +5

Ik zou zelf 5 a 6 meter aanhouden zonder obstakels en met als gulden regel hoe meer obstakels hoe korter de afstand moet zijn.

Tenzij je ze bekabeld aansluit dan heb je al deze problemen niet. 

Het superwifi punt in mijn tuinhuis, ongeveer 30 meter verwijderd van de box 12, is verbonden via 5Ghz en functioneert nu naar behoren. Maar eens in de 2 weken moet ik de superwifi punten opnieuw connencten, zodra ik dat doe wordt de led tussentijds ook even "blauw”. Ik vermoed dat er dan een update gaande is, die het verlies aan connectiviteit veroorzaakt.