Vraag

Box12 met WiFi boosters van Ziggo, behalve iPhone 13 werkt alles goed

  • 10 April 2024
  • 14 reacties
  • 106 keer bekeken

Wij hebben sinds kort kpn met de box12. We hebben nog onze oude wifi boosters van ziggo in gebruik. Deze geeft nu een 2e wifi netwerk. Met mijn androidtelefoon meet ik op de begane grond en 1e verdieping 200 tot 600 snelheid. Beneden doet kpnwifi het beter en boven het wifibooster-netwerk. Ik blijf ook wifi houden als ik van boven naar beneden loop. Echter met een iphone13 valt de wifi dan weg. Waar kan dit aan liggen. 200 snelheid zou toch voldoende moeten zijn ?


14 reacties

Reputatie 5
Badge +3

Als het TP-link Deco's zijn, box 12 wifi uitzetten en alleen die dingen gebruiken.

Reputatie 7
Badge +24

Hi @Rian kijkt, ik denk graag mee. 

Gaat dit echt alleen om je iPhone? Zou je dan op je iPhone het netwerk willen vergeten?

Dan ga je naar Instellingen > WiFi > Selecteer je netwerk bovenin> en kies dan wederom bovenin "Vergeet dit netwerk”.  Daarna kun je weer inloggen op je WiFi. 

Lukt het zo wel? 

Als het TP-link Deco's zijn, box 12 wifi uitzetten en alleen die dingen gebruiken.

Ik heb de wifi van kpn box uitgezet. We draaien nu volledig op de deco. Nu blijkt alleen de tv, zit op de wifi, afentoe te ‘stotteren’. Speedtest gedaan. Die kpn via helpmenu op de tv aangeeft haalt een behoorlijk lager signaal ( 330/50)dan mijn android telefoon via wifiman (520/370). Maar 330 lijkt mij sterk genoeg. Waar kan dat haperen van signaal op de tv aanliggen?

Hi @Rian kijkt, ik denk graag mee. 

Gaat dit echt alleen om je iPhone? Zou je dan op je iPhone het netwerk willen vergeten?

Dan ga je naar Instellingen > WiFi > Selecteer je netwerk bovenin> en kies dan wederom bovenin "Vergeet dit netwerk”.  Daarna kun je weer inloggen op je WiFi. 

Lukt het zo wel? 

Bedoel je het kpn- netwerk vergeten?

Reputatie 7
Badge +24

Hi @Rian kijkt, ik denk graag mee. 

Gaat dit echt alleen om je iPhone? Zou je dan op je iPhone het netwerk willen vergeten?

Dan ga je naar Instellingen > WiFi > Selecteer je netwerk bovenin> en kies dan wederom bovenin "Vergeet dit netwerk”.  Daarna kun je weer inloggen op je WiFi. 

Lukt het zo wel? 

Bedoel je het kpn- netwerk vergeten?

Dit ging nog over de iPhone, maar aangezien dit nu werkt hoef je er niets meer mee te doen. 

Reputatie 7
Badge +24

Als het TP-link Deco's zijn, box 12 wifi uitzetten en alleen die dingen gebruiken.

Ik heb de wifi van kpn box uitgezet. We draaien nu volledig op de deco. Nu blijkt alleen de tv, zit op de wifi, afentoe te ‘stotteren’. Speedtest gedaan. Die kpn via helpmenu op de tv aangeeft haalt een behoorlijk lager signaal ( 330/50)dan mijn android telefoon via wifiman (520/370). Maar 330 lijkt mij sterk genoeg. Waar kan dat haperen van signaal op de tv aanliggen?

Wat de tv-onvanger betreft, hoe is deze aangesloten? Rechtstreek met een kabel op de modem? Of ook via WiFi? 330 Mbps is meer dan genoeg om televisie te kunnen kijken overigens. Wat je in ieder geval ook kunt doen is de TV+ box resetten

Als het TP-link Deco's zijn, box 12 wifi uitzetten en alleen die dingen gebruiken.

Ik heb de wifi van kpn box uitgezet. We draaien nu volledig op de deco. Nu blijkt alleen de tv, zit op de wifi, afentoe te ‘stotteren’. Speedtest gedaan. Die kpn via helpmenu op de tv aangeeft haalt een behoorlijk lager signaal ( 330/50)dan mijn android telefoon via wifiman (520/370). Maar 330 lijkt mij sterk genoeg. Waar kan dat haperen van signaal op de tv aanliggen?

Wat de tv-onvanger betreft, hoe is deze aangesloten? Rechtstreek met een kabel op de modem? Of ook via WiFi? 330 Mbps is meer dan genoeg om televisie te kunnen kijken overigens. Wat je in ieder geval ook kunt doen is de TV+ box resetten

Tv+box is idd via de wifi aangesloten.

Als de TV+box via de wifi van de TP-Link is aangesloten en het geeft problemen, wordt dat niet ondersteund door KPN, zie onderstaand kaartje voor de geadviseerde aansluitmogelijkheden van de TV+-box @Rian kijkt :

 

Wifi van kpn uitzetten en alleen draaien op wifi van de Deco's bracht geen soelaas. Daarna geprobeerd de wifi van kpn weer aan te zetten. Zelfs na resetten en hulp van de klantensevice niet gelukt. Ik heb nu een nieuwe box 12b gekregen. Draai nu weer op beide wifi's. Tv zit op wifi van kpn. Maar tvkijken en filmpjes (dochters op de telefoon) blijft regelmatig haperen. Stilstaand beeld, langzaam zappen, beeld en geluid ongelijk. Incidenteel meet ik dan met Wifiman op mijn telefoon signaal van 50. Soms switch ik op de tv dan over naar wifi van de Deco. Dat helpt soms.

Ik overweeg nu de volgende dingen:

  • Deco's inruilen voor superwifipunten van kpn.
  • Keuze is tussen witte versie 1 en zwarte versie 2.
  • Alsnog televisie bedraad aansluiten. Coax bedrading dan vervangen voor cat6.

Verbetert de wifi in huis als de tv deze niet meer gebruikt?

Werken de witte superwifipunten goed samen met de box 12b?

Van de Deco's moet de hoofdunit rechtstreeks bedraad aangesloten zijn op het modem. Hoe zit dat bij de witte resp. zwarte superwifipunten?

Wat is de meerwaarde van de zwarte superwifipunten tov de witte? Met name tav signaalsterkte en stabiliteit. De 2e ethernetaansluitmogelijkheid geeft voor mij geen meerwaarde.

NB wifipunt op 1e verd is onbedraad en wifipunt op zolder rechtstreeks bedraad met modem.

 

Badge +19

Begin maar met de tv box te bekabelen.  Dan heb je dat probleem opgelost. 

Begin maar met de tv box te bekabelen.  Dan heb je dat probleem opgelost. 

Maar ja ook weer kosten enzo. Kan t namelijk niet zelf. Zit te denken aan zgn. combikabel utp/coax. Dan kan ik altijd terug naar Ziggo. Op dit moment maakt kpn namelijk niet waar wat de verkoper allemaal beloofd heeft.

Heeft iemand ervaring met combikabels en moet dit nog een bepaalde kwaliteit hebben?

Reputatie 5
Badge +3

Heb jij de box 12 in de meterkast en geen ethernet kabel mogelijkheid tot bij je tv? Ik heb een tv+ box een half jaar lang getest op die Ziggo Deco's wifi en geen enkel probleem gehad met mijn 50/50 glas.

Heb jij de box 12 in de meterkast en geen ethernet kabel mogelijkheid tot bij je tv? Ik heb een tv+ box een half jaar lang getest op die Ziggo Deco's wifi en geen enkel probleem gehad met mijn 50/50 glas.

Box 12b idd in de meterkast. Hoofdunit Deco's ook. Tv in de woonkamer is via de wifi.  Heb hier nu alleen coax. Daarom draait deze op wifi.

Badge +19

Het kan wel met de deco's maar dan moet je de tv box op unicast zetten. Beeldkwaliteit is dan wel iets minder.

Reageer