Beantwoord

Er brandt een rood lampje op mijn Wifi-versterker

  • 2 January 2024
  • 4 reacties
  • 933 keer bekeken

Geachte heer/mevrouw,

Tijdje geleden had ik gebeld over code 400 op tv ontvanger. U of uw collega had van afstand alles geprobeerd. 

Nu blijkt dat mijn wifi versterker opeens rood wordt. Dat blijft ongeveer 1 a 2 uur. Ik heb alles geprobeerd.

Als ik de wifi versterker reset dan doet het wel maar na een tijdje krijg ik weer rood lampje.

Ik hoopt dat er een oplossing is van dit probleem.

icon

Beste antwoord door Thomas van KPN 3 January 2024, 10:23

Bekijk origineel

4 reacties

Reputatie 7
Badge +20

Hoi @Mitchelljj, welkom op ons forum!
Als het lampje regelmatig weer rood wordt kan het zijn dat hij misschien niet op de beste plek staat, dit is een indicatie dat er geen goede verbinding is met je experiabox of een ander Superwifi punt.

We hebben hier een handig topic over!

Beste KPN,

Ik heb zoals u of uw collega mij heeft voorgesteld wat ik moet doen. Alles heb ik gedaan en nog steeds zelfde probleem. Nu heb ik zelfs wifi versterker omgeruild met de ene die dicht bij modem staat. Zelf dan geeft het af en toe rood lampje. Terwijl die andere gewoon groen blijft.

Is het mogelijk om mijn wifi versterker ruilen met een nieuwe?

Ik hoor het graag,

Met vriendelijke groet,

Mitchelljj

Reputatie 7
Badge +20

Als je Superwifi punt defect is binnen de garantieperiode kun je deze omruilen in de winkel, maar misschien is het de moeite waard hem nog even terug te zetten naar fabrieksinstellingen.

Een schone installatie van SuperWifi punten

Ervaar je problemen die niet goed te verklaren zijn? Bijvoorbeeld de installatie wil maar niet lukken, of de lampjes gaan niet branden zoals ze moeten. Dan kan het helpen om even helemaal opnieuw te beginnen. Dat doe je als volgt.

  1. Zet alle SuperWifi punten uit en verwijder eventuele ethernetkabels.
  2. Zet het eerste SuperWifi punt aan en laat 'm helemaal opstarten.
  3. Reset dat eerste SuperWifi punt (resetknopje ingedrukt houden totdat deze meerdere keren rood knippert) en laat 'm helemaal opstarten. Na verloop van tijd zal het lampje paars gaan branden (fabrieksinstelling). Doordat er geen kabelverbinding is, kan dit SuperWifi punt niet communiceren met andere SuperWifi punten en is dus geïsoleerd.
  4. Herhaal stap 2 en 3 met het tweede SuperWifi punt (en daarna voor elke aanvullend SuperWifi punt). Laat ook bij dit SuperWifi punt de ethernetkabel er nog uit. Alle SuperWifi punten hebben nu een paars lampje.
  5. Reset nu het KPN modem (resetknopje ingedrukt houden totdat alles gaat knipperen). Laat deze weer helemaal opstarten (geef het 15 minuten). 
  6. Sluit nu het eerste SuperWifi punt aan op het modem met een ethernetkabel. Het lampje zal eerst groen gaan knipperen en uiteindelijk constant groen branden. Geef dit proces de tijd en koppel niet te vroeg af. Als de installatie is gelukt dan zal bij het loskoppelen van de ethernetkabel het lampje groen blijven branden.
  7. Herhaal stap 6 met de eventuele andere SuperWifi punten.
  8. Nu kun je de SuperWifi punten verplaatsen in huis.

Dit heb ik al gedaan

Reageer