Beantwoord

Experia Wifi wordt niet gevonden door apparaten

  • 17 February 2024
  • 7 reacties
  • 65 keer bekeken

Hallo,
 

Op mijn KPN Box V12 heb ik een Experia Wifi aangesloten, maar hier kan geen verbinding mee worden gemaakt. De lampjes op deze versterker branden groen en blauw. Uit de handleiding maak ik hieruit op dat de verbinding juist is en er apparaten mee verbonden zijn. Dit is dus niet het geval. 

De Experia wifi heeft dezelfde naam en het zelfde wachtwoord als het modem. Wanneer ik inlog op mijn modem met het IP adres, zie ik op het netwerkoverzicht dat de Experia een uitstekende verbinding heeft en bedraad verbonden is met de V12. Wanneer ik hier dieper op in ga, kom ik op een overzicht waarbij staat dat de '’connection status'’ Offline is. 

 

Het aansluiten is in mijn ogen goed gegaan, maar verder dan dit kom ik niet.


Wie heeft hier de oplossing voor? of is deze versterker inmiddels verouderd en gaat dit niet meer samen met de V12?

 

Hieronder nog wat gegevens van de Experia Wifi welke ik kan opvragen:

  • Connection Status
    Offline
  • Connection Type
    Ethernet 
  • Model
    WE420223-99
  • Firmware
    1.00.41

Alvast bedankt voor het meedenken!

icon

Beste antwoord door Thomas van KPN 19 February 2024, 15:11

Bekijk origineel

7 reacties

Reputatie 7
Badge +9

Ik geloof wel dat het zou moeten werken, maar het is inmiddels wel wat verouderd.
Je zou alles eens kunnen resetten met de reset knop, en dan het stappenplan langs lopen.

  • Ontkoppel de Experia Wifi
  • Reset de Box 12 via de interface of reset knopje
  • Reset de Experia Wifi
  • Sluit de Experia Wifi weer aan volgens de handleiding.

Dank voor je reactie!

 

Heb deze stappen doorlopen, maar helaas zonder resultaat. Lampjes branden nog steeds in de kleur waarop lijkt dat het zou moeten werken, maar krijg nog steeds geen verbinding. Het wifi signaal blijft dus verbonden met het modem in de meterkast.

De Experia wifi is totaal niet verouderd @SaltyBart , deze doet straks ook mee in de grote updates die nu reeds uitgerold worden bij diverse modems. Het enige oude dat je zou kunnen benoemen is dat deze bekabeld aan een modem aangesloten moet worden.

Reputatie 7
Badge +9

De Experia wifi is totaal niet verouderd @SaltyBart , deze doet straks ook mee in de grote updates die nu reeds uitgerold worden bij diverse modems. Het enige oude dat je zou kunnen benoemen is dat deze bekabeld aan een modem aangesloten moet worden.

Een product van 4+ jaar oud dat 24/7 staat te werken vind ik persoonlijk wel wat verouderd.
De technieken zijn nu 4 jaar later verbeterd, zoals mesh.
Ik heb nooit gezegd dat het niet meer mee kan 😉

Ik vind het pas verouderd als KPN stopt met de ondersteuning als zijnde EOL, maar dat is (gelukkig) nog lang niet aan de orde @SaltyBart 

Als de Experia Wifi dit jaar ook geupdated is, ondersteund deze ook de KPN Mesh functie, zoals de rest van de witte en zwarte ronde wifipunten.

Alléén het witte vierkante wifipunt is EOL en wordt niet meer door KPN bijgewerkt.

 

 

Reputatie 7
Badge +9

Ik vind het pas verouderd als KPN stopt met de ondersteuning als zijnde EOL, maar dat is (gelukkig) nog lang niet aan de orde @SaltyBart 

Als de Experia Wifi dit jaar ook geupdated is, ondersteund deze ook de KPN Mesh functie, zoals de rest van de witte en zwarte ronde wifipunten.

Alléén het witte vierkante wifipunt is EOL en wordt niet meer door KPN bijgewerkt.

Dat mag je vinden uiteraard, zo hebben we allemaal een eigen visie en kwaliteit eisen die we stellen aan producten. 

Reputatie 7
Badge +20

Hoi @Experia wifi werkt niet, welkom op onze community! Kom je er een beetje uit zo?
We hebben hier ook een kennisbankartikel over!

Reageer