Beantwoord

Fritz!Repeater: verticaal of horizontaal plaatsen?

  • 3 February 2024
  • 3 reacties
  • 98 keer bekeken

Reputatie 7
Badge +9

Ik maak gebruik van een eigen modem in combinatie met een eigen repeater: Fritz!Box 7490 met Fritz!Repeater 1750E.

Mijn vraag is of het uitmaakt of de Fritz!Repeater verticaal of horizontaal (dus staand of liggend) in een stopcontact geplaatst wordt. In de handleiding staat de repeater altijd rechtop (verticaal), maar ik heb alleen de mogelijkheid om de repeater horizontaal (liggend) in een stopcontact te plaatsen. Beïnvloedt dat eventueel de werking, met het oog op de plaatsing van de interne antennes?

icon

Beste antwoord door Maja van KPN 5 February 2024, 13:24

Bekijk origineel

3 reacties

Er wordt altijd gesproken over “beam forming” waarbij de richting van antennes, of dat nu horizontaal of vertikaal is, van belang zou zijn.

Ik zou het gewoon uitproberen en meten of het uitmaakt. dat kan met de Fritz wlan app en een kwartiertje meten.

 

Ik denk zelf dat de natuurlijke flow van lucht tbv koeling nog de belangrijkste reden is.

 

Reputatie 7
Badge +20

Hi @Piet van der Vooren,

Proberen kan inderdaad geen kwaad, kan best zijn dat het ondanks de niet optimale richting, toch wel goed werkt. Mocht het tegen blijken te vallen, dan kan je op zoek gaan naar een tweevoudige splitter. Daarmee wijzig je de richting van je bestaande stopcontact en kan je repeater alsnog rechtop! Zo 1 als deze:

 

Reputatie 7
Badge +7

Geinig dingetje… handig ook. De luchtgaatjes zitten aan de zijkanten, dus op zijn/haar zij, zal de luchtstroom beter zijn…

 

Reageer