Vraag

Gaat harde modem reset problemen geven bij mijn camera's ?

  • 21 April 2024
  • 9 reacties
  • 78 keer bekeken

Sinds vorig jaar was onze 2e Extra Wifi (boven) steeds rood of oranje maar door omstandigheden geen aandacht aan kunnen besteden.

Beneden deed alles 't dus niet verder mee gegaan.

Sinds vorige maand waren 2 van ca 8 wifi camera's in de tuin opeens niet meer benaderbaar, ze namen wel op maar dat zag ik pas als ik ze naar binnen haalde.

1 cameraatje in een nestkast kan ik nu gelukkig nog gewoon zien maar de extra WiFi staat nu steeds beiden op rood dus ik vrees een harde reset van de experia 12 te moeten gaan doen.

Als het daarna dezelfde naam en wachtwoord krijgt hoop ik dat de camera's “gewoon” weer contact gaan maken zónder dat ik elke camera weer zou moeten gaan koppelen…

Die in het nestkastje kan ik immers de komende 6 weken niet openen, pas weer als de jongen uitgevlogen zijn.

De overige camera's kijken naar egel routes en in egelhuisjes en restaurants.

Die kan ik als 't moet gewoon opnieuw instellen, op 2 na die onder een volle haardhoutstelling gemonteerd zijn.

Weet iemand of mijn denkwijze juist is of dat ik er rekening mee moet houden dat bij een harde reset naar fabrieksinstellingen er info verloren zal gaan die alleen weer actief wordt bij herinstallatie per camera ?

 

-Experia 12

-Extra WiFi (wit, 2x)

Alles met dezelfde netwerknaam

Vanwege isolatieglas én rolluiken:

-Buiten extender bekabeld aan de experia 12

Deze heeft een iets andere netwerknaam

 

Extra WiFi is soms apart te bereiken via de browser met hun ip adres terwijl de handleiding zegt dat de 12 master is en de extra dan niet zó bereikbaar zou zijn.


9 reacties

Reputatie 7
Badge +24

Extra WiFi kan niet op rood staan. U bedoelt gewoon de SuperWiFi's? Heeft u witte of zwarte SuperWiFi's? 

Heeft u die SuperWiFi's al eens gereset en opnieuw gekoppeld zonder de KPN Box te resetten?

Ja, beide witte super WiFi.

Afgelopen 3 weken heel frequent reset op hen gedaan, nr 1 via kabel herinstallatie, 2e via de wps, na afkoppelen van nr 1 vaak was die gelijk weer paars.

Vanmiddag waren beiden groen maar vanavond opeens weer rood.

Wordt er onderhand 'n beetje moedeloos van.

Net de modem wéér van stroom gehaald, draadloos gelaten super WiFi niks mee gedaan, nu zijn ze beiden weer groen maar vraag me af hoelang...

Reputatie 7
Badge +24

U hoort geen WPS te gebruiken om een SuperWiFi te koppelen. U hoort de 2de op dezelfde manier te koppelen als de eerste. Dus eerst beide bekabeld aansluiten en na een poosje elders neer zetten.

En het kan: laat ze bekabeld aangesloten. Dat is altijd veel beter dan draadloos. 

Dat heb ik gewoon elders hier op de kennisbank gevonden; alternatief voor de 2e om het via de wps van de 1e schotel te doen.

Maar beide opties al gedaan en waar ik gisteravond al aan dacht, vanmorgen bleken ze beiden weer rood te zijn.

En ze kunnen niet bekabeld blijven plus, daar hebben we ze niet voor gekozen maar juist op advies van KPN om ze draadloos te kunnen benutten.

Maar m'n grootste uitdaging is dus of de camera’s opnieuw ingesteld moeten worden bij een fabrieksreset van de V12 of dat bij dezelfde netwerknaam ze de verbinding weer zullen gaan oppakken ?

Reputatie 7
Badge +24

Maar m'n grootste uitdaging is dus of de camera’s opnieuw ingesteld moeten worden bij een fabrieksreset van de V12 of dat bij dezelfde netwerknaam ze de verbinding weer zullen gaan oppakken ?

Na een fabrieksreset zullen ze met dezelfde WiFi naam en wachtwoord gewoon weer verbinding maken.

Reputatie 7
Badge +13

@kimopo Is het nog gelukt met de camera's?

Reputatie 2

Ik had ook problemen met SuperWifi. Ik kon twee superwifi's niet gebruiken, ze leken de anderen 4 te storen.

Aangeraden werd een schone installatie.

Ik zag om dezelfde reden als jij op tegen dit doen. Vandaag alle 6 gereset zodat ze paars kleurden. ERn toen het resetten van het modem. Dit ging wonderwel vlot. Daarna zijn alle instellingen hetzelfde voor de Wifi en zo. Na deze schone installatie lijkt de WiFi stabieler. Bovendien waren mijn camera's (en andere smart apparaten) maar kort off line. Het resetten van de zes kostte wel wat tijd: meer dan 20 minuten per Superwifi. Ik had er een die wilde niet resetten. Hij was niet meer zichtbaar in mijnmodem.kpn, maar bleef wel groen branden. Ik heb toen de wifi van het modem uitgezet en opnieuw gereset. Toen werd hij gewoon paars en kon ik hem later opnieuw installeren.

Het installeren van de superwifi's kostte minder dan een kwartier per superwifi. Ik schat eerder een minuut of 10. Let wel: hij begint na een korte tijd groen te branden, maar dan ben je er nog niet. Hij is dan nog niet zichtbaar in mijnmodem.kpn en even later begint hij weer te knipperen (groen, blauw, lila) om uiteindelijk wel stabiel groen te worden en zichtbaar te zijn in mijnmodem.kpn.

Al met al is het mij enorm meegevallen.

@kimopo Is het nog gelukt met de camera's?

Ben er nog niet aan toe gekomen dus ik denk dat ik het toch gewoon na het uitvliegen van de 7 jongen ga proberen, ben rondom die tijd ook een paar dagen vrij.

 

Reputatie 7
Badge +13

Top! Wat mooi trouwens @kimopo. Is dat een koolmeesje, of zie ik dat verkeerd? 

Reageer