Vraag

Google Wifi door het huis

  • 8 May 2024
  • 6 reacties
  • 84 keer bekeken

Hallo allemaal, 

 

Ik ben net overgestep van Ziggo naar KPN glasvezel. 

ik heb door mijn huis google wifi punten aan de plafonds hangen omdat het bereik door het huis niet voldoende was. Ik loop nu tegen wat problemen aan met het koppelen van de Google Wifi pucks aan de router van KPN. Ik had op het forum gevonden dat er hiervoor een switch tussen moest. Deze heb ik aangeschaft, maar ik krijg het nog niet voor elkaar. Iemand een idee? 


6 reacties

Reputatie 7
Badge +18

Hallo @MatthijsdBr 

 

Waarom zou die switch ertussen moeten?

Volgens Google moet je hun Wifi-punten helemaal opnieuw instellen als je ze in een ander netwerk hangt.

Zie: https://support.google.com/googlenest/answer/7183148?hl=nl

Dit heb je nodig om aan de slag te gaan:

Hoi Gesp

 

omdat ik factory reset had geprobeerd en het niet werkend kreeg heb ik wat gegoogled. Op dit forum o.a. kwam ik tegen dat dit zo niet ging lukken? dank voor je reactie!

 

Reputatie 7
Badge +18

Dat is de setup voor een Google router die in de plaats komt van de KPN router.

Jij hebt ze aan het KPN modem hangen, die doet het VLAN gedeelte al en dan heb je die switch niet nodig.

 

Hoe had je het bij Ziggo ingesteld, het Ziggo modem in bridge mode of anders?

Reputatie 7
Badge +13

Ik ben ook niet direct bekend met deze apparaten, ben je nog verder gekomen met de tips van GeSp?

Hallo Allen 

dank

voor de hulp. Ik heb alles werkend. Ik zit alleen met een heel bijzonder probleem; ik wil testen welke snelheid ik door het huis nog haal, maar op het moment dat ik een Speedtest run -welke dan ook- valt de Google wifi uit en start opnieuw 😁

iemand een idee wat dat kan zijn? 
dank weer en Vg 

Matthijs 

Reputatie 7
Badge +13

Ok dat is wel bijzonder Matthijs. Gebruik je dan de site van speedtest? Heb je de app al eens geprobeerd van Speedtest?

Reageer