Beantwoord

Ik krijg een foutmelding over het gebruik van hetzelfde Wifi wachtwoord voor Extra Wifi, is dat veranderd?

  • 1 April 2024
  • 7 reacties
  • 71 keer bekeken

Hallo,

ik heb een fritzbox waarvan de wifi uitstaat. Ik gebruik namelijk 3 superwifi punten voor draadloos internet. Deze opstelling draait nu bijna 2 jaar probleemloos. 
Ik wil wat wijzigingen aanbrengen in mijn superwifi wifi instellingen. Nu krijg ik alleen de volgende foutmelding:

De WiFi netwerknaam en de bijbehorende veiligheidssleutel voor de functie Extra WiFi dienen anders te zijn dan de gegevens die al in gebruik zijn bij de standaard WiFi instellingen.

Klik op OK om de melding te sluiten.

Het lijkt erop dat mijn wifi en extra wifi netwerk niet langer hetzelfde wachtwoord meer mogen hebben ?!?! Hoezo niet?!? Voor de duidelijkheid, ze hebben altijd al andere namen (SSID’s) gehad maar wel dezelfde wachtwoorden.

Klopt mijn aanname en wie heeft dit bedacht… moet ik al mijn apparatuur langs gaan lopen en het wachtwoord gaan wijzigen… Ggrrrrrr!!!!!

icon

Beste antwoord door Erik van KPN 2 April 2024, 17:12

Bekijk origineel

7 reacties

Reputatie 7
Badge +28

Hallo @KCKC ,

De oplossing lijkt dan te zijn om de WiFi-sleutel op je Fritzbox te wijzigen. Want die wordt toch niet door jou gebruikt. 

Dat is helaas niet de oplossing. Zoals gezegd is er geen wifi (en dus ook geen wachtwoord) op de fritzbox ingesteld. 

Hallo,

ik heb een fritzbox waarvan de wifi uitstaat. Ik gebruik namelijk 3 superwifi punten voor draadloos internet. Deze opstelling draait nu bijna 2 jaar probleemloos. 
Ik wil wat wijzigingen aanbrengen in mijn superwifi wifi instellingen. 

hier een afbeelding van de instellingenpagina op het superwifi punt:

Overigens is er ook geen knop OK maar OPSLAAN alleen werkt die knop niet (de wijzigingen worden niet opgeslagen). 
 

Op de superwifi maak ik gebruik van een standaard wifi netwerk, van een Extra wifi netwerk en een gastnetwerk. Alle 3 met een andere naam en alleen de standaard en extra wifi hebben hetzelfde wachtwoord. 

Reputatie 7
Badge +30

​​​​​​Het lijkt erop dat mijn wifi en extra wifi netwerk niet langer hetzelfde wachtwoord meer mogen hebben

 

Klopt. Dit is al een tijdje zo, maar dat merk je dan pas op het moment dat je weer een wijziging wilt doorvoeren in de instellingen. Er zit helaas niets anders op dan voor een van beiden een ander wachtwoord in te stellen.

Erik,

dankjewel voor je antwoord en de bevestiging dat dit nu (al enige tijd) zo werkt. Weet je ook waarom dit is? Het is echt balen, ik moet nu bij zoveel apparaten het wachtwoord wijzigen…

Reputatie 7
Badge +8

Ik zou dan de wifi aanpassen waar de minste aantal apparaten op aangemeld zijn of die uit apparaten bestaan die een eenvoudige procedure hebben voor aanpassing. Het is wel een werkje maar uiteindelijk kan het geen kwaad om eens een keer een wijziging te hebben van een wifi paswoord. Bij veel mensen verandert het vele jaren niet.

Reputatie 7
Badge +30

Weet je ook waarom dit is? Het is echt balen, ik moet nu bij zoveel apparaten het wachtwoord wijzigen…

Stukje extra veiligheid.

Reageer